הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגבירים את האבטחה על טראמפ: זכוכית חסינת כדורים וסוכנים מצוות הנשיא ביידן
השירות החשאי מחזק את ההגנה על דונלד טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות בו, כולל שימוש בזכוכית בליסטית עמידה בירי בחלק מהאסיפות החיצוניות שלו והוספת סוכנים שיגיעו מצוות ההגנה של הנשיא

השירות החשאי מחזק את ההגנה על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות בו, כולל שימוש בזכוכית בליסטית עמידה בירי בחלק מהאספות החיצוניות שלו והוספת סוכני חרש מוסווים במקומות שבהם יש צורך.

חלק מהסוכנים הללו עשויים להגיע מצוות ההגנה של הנשיא ג'ו ביידן בשל לוח הזמנים המצומצם שלו לאחר עזיבת מרוץ 2024, כחלק מסדרת הערכות מורכבת של הפצות מסתובבות, לפי מקור המכיר בתכנון. המקור דיבר בתנאי אנונימיות כדי לדון בענייני אבטחה פעילית רגישים, ואמר שהשינויים היו מוצדקים בשל האיום המוגבר לאלימות כלפי הנשיא לשעבר.

המהלך לשדרוג אבטחתו של טראמפ הגיע יותר מחודש לאחר ששירות החשאי נכשל בהגנה על מועמד הנשיאות של ה-GOP בחודש שעבר מצלף שזחל לגג של בניין סמוך באספה בקמפיין בבאטלר, פנסילבניה. הירה, תומאס מת'יו קרוקס בן ה-20, הצליח לירות שמונה סלילים מרובה בסגנון AR לפני שנורה ונהרג על ידי צלף נגדי של שירות החשאי שהוצב על גג סמוך אחר. טראמפ נפצע באוזן הימנית ואחד מהמשתתפים באספה נהרג ושניים נוספים נפצעו בניסיון ההתנקשות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהלת שירות החשאי, קים צ'יטל, התפטרה לאחר ההתנקשות בטראמפ, והסוכנות התחייבה לחזק את האבטחה כך שאף אחד מהמוגנים הרבים שלה לא יהיה חשוף כל כך שוב

 

מנהלת שירות החשאי, קים צ'יטל, התפטרה, והסוכנות התחייבה לחזק את האבטחה כך שאף אחד מהמוגנים הרבים שלה לא יהיה חשוף כל כך שוב. ההחלטה להפעיל את הזכוכית הבליסטית – החלטה יקרה ומורכבת מבחינה לוגיסטית – היא יוצאת דופן מכיוון שבדרך כלל היא משמשת רק לנשיאים וסגני נשיאים כהונה, אמר המקור המכיר בתכנון.

זאת מכיוון שהיא מובלת באמצעות מטוסים צבאיים שליווים את הנשיא בנסיעות. מועמדים לנשיאות, אפילו נשיא לשעבר כמו טראמפ, אינם מקבלים תמיכה כזו של תחבורה ולוגיסטיקה צבאית. הבטחת בטיחותם של מועמדים ונשיאים היא 'העדיפות הגבוהה ביותר' שירות החשאי סירב להגיב על השינויים, ואמר בהצהרה כי "הבטחת בטיחות המוגנים שלנו היא העדיפות הגבוהה ביותר של שירות החשאי של ארה"ב.

עם זאת, כדי לשמור על שלמות הפעולות שלנו, איננו יכולים להגיב על אמצעי ושיטות הגנה ספציפיים." המקור המכיר בתכנון אישר את השינויים, ואמר כי הסוכנות שואפת לספק כל רמת האבטחה הנדרשת לכל המוגנים שלה.

בנוגע לפרט ההגנה של טראמפ, דוברת שירות החשאי אלכסי וורלי אמרה כי הסוכנות לא יכולה לאשר את פרטי מספר הסוכנים המוקצים לביידן – או לטראמפ ולסגנית הנשיא קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית. אך היא אמרה שבתפקידו כנשיא, ביידן "מקבל את רמת ההגנה הגבוהה ביותר משירות החשאי." "מחלקת ההגנה הנשיאותית של הסוכנות מורכבת ממאות סוכנים מיוחדים מאומנים היטב, פרסונל אבטחה טכני ותמיכת משימה," אמרה וורלי בהצהרה. "במקרים מסוימים עבור אירועים מורכבים ובקנה מידה גדול, פרסונל מנוסה ממחלקת ההגנה הנשיאותית עשוי לסייע בתכנון מראש עבור הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומוגנים בכירים אחרים," היא אמרה. "תמיכה זו נפרדת מדרישות הפעולה של מחלקת ההגנה הנשיאותית." השיטה הזו נעשתה בשימוש נפוץ במהלך האספה הכללית של האומות המאוחדות בניו יורק וכאשר מנהיגי עולם בעלי אבטחה גבוהה אחרים מבקרים בארה"ב, לפי שירות החשאי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE