הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי דרום קליפורניה רואים זינוק בחשבונות החשמל – ויש מה לעשות עם זה
מחירים שמגיעים ל-1,000 דולר בחודש ואף יותר מקשים מאוד על התושבים, שמתלוננים כי אופן התמחור הוא לא הוגן – בטח כאשר זו לא אשמתם שהקיץ הופך לחם יותר

אם חשבון החשמל שלכם החודש היה גבוה מאוד, זה לא רק אשמת החום הקיצוני של הקיץ, ואתם לא לבד. רבים מלקוחות חברת החשמל של דרום קליפורניה מרגישים את החום כשהם חיים עם מערכת התמחור לפי שעות שימוש: מה שנקרא 'זמן שימוש', או TOU.

אחרי שנכנס לתוקף ב-2020, תמחור לפי זמן שימוש זה בדיוק כמו שזה נשמע: אתם משלמים תעריפים שונים עבור צריכת החשמל בהתאם לשעה ביום שאתם משתמשים בו.

כפי שחברת החשמל מסבירה, זה יותר יקר לייצר ולספק חשמל בשעות שונות של היום, ולכן זה אמור להוות "תמריץ ללקוחות לשנות את נשימוש בחשמל משעות השיא היקרות יותר".

חברת החשמל מודה שהתעריפים בדרך כלל יהיו גבוהים יותר בצהרי ימי חול בקיץ. אם אתם מפעילים את המזגן, עובדים מהבית, מכבסים בשעות אלו - אתם משלמים יותר מאשר אם תחכו ותעשו את אותם הדברים בשעות מאוחרות יותר או בשעות שאינן שיא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשבונות החשמל בדרום קליפורניה מגיעים ל-1,000 דולר ויותר 

 

לינדה לינץ', תושבת אנטילופ ואלי, אמרה לרשת החדשות המקומית KTLA שהיא הופתעה לראות שחשבון החשמל שלה זינק ל-900 דולר החודש, מאות דולרים יותר מהרגיל. לינדה סיפרה שהיא כמעט ולא יכולה להרשות לעצמה אוכל, ובטח שלא חשמל.

כדאי לציין שאנטילופ ואלי, צפונית למחוז לוס אנג'לס, חווה התראות חום קיצוניות שהונפקו למשך תקופות של ימים בחודש הזה. ההתראות ניתנות כאשר חום קיצוני צפוי ולעיתים קרובות מלוות בהמלצה לשמור על הבית קר ולצאת החוצה רק אם זה נחוץ.

תושבת דרום קליפורניה אחרת בשם קרלה צ'אנג סיפרה כי היא וחבריה משלמים בין 600 ל-1,000 דולר, ואילו שרה קליפורד שלחה לרשת החדשות את חשבון החשמל שעמד על 1,128 דולר בחודש אחד בלבד.

וכך, רבים מתושבי דרום קליפורניה טוענים כי המחירים לא הוגנים – שכן לבסוף זה הקיץ ששובר את שיאי החום והם לא אשמים בכך.

דיוויד לזרוס, מומחה לצרכנות, אמר ל-KTLA: "תמחור לפי זמן שימוש עבור חשמל עשוי להיתפס על ידי חלק כלא הוגן. אבל לבסוף, אנרגיה היא אנרגיה. למה המחיר צריך להשתנות בשעות שונות של היום? למעשה, זו מערכת תמחור שמניבה הגיון כלכלי טוב, מעניקה פרס לצרכנים על שימוש אחראי במשאבים".

חברת החשמל אדיסון, SCE, מציין שאם אתם רואים חשבונות שמזנקים עם תמחור לפי זמן שימוש - אתם עדיין יכולים להשתמש בהשוואת תוכניות התעריפים ולראות אם משהו שנקרא "תוכנית תעריפים מדורגת" טובה יותר.

תחת תוכנית תעריפים מדורגת, החשבון שאתם משלמים מבוסס על כמות האנרגיה הכוללת שאתם משתמש בה, ללא קשר למתי השתמשתם בה. אדיסון ציינה כי יש הנחות פוטנציאליות למי שעומד בתנאים מסוימים ונתקלים בקשיים לשלם את החשבונות.

גבריאלה אורנלס, דוברת SCE, אמרה ל-KTLA כי "ההשפעה הגדולה ביותר שאנו רואים על חשבונות חודשיים היא שימוש כולל באנרגיה, ללא קשר לתוכנית התעריף".

היא הוסיפה שיש עזרה זמינה: "אנו יודעים שחשבונות חשמל גבוהים יכולים להיות קשים. יש לנו משאבים ללקוחות וטיפים לעזור לחסוך בחשבונות הקיץ".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE