הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה הסיכויים של דונלד טראמפ לנצח בקליפורניה?
עורכת הדין של המועמד הרפובליקני טענה בשבוע שעבר שלתושבי לוס אנג'לס "נמאס מהמדיניות הליבלרית של המושל ניוסום" – ועדיין, הנשיא לשעבר מפגר בסקרים הרחק מאחורי האריס

בשבוע שעבר, עורכת הדין של דונלד טראמפ, אלינה האבה, שחררה סרטון בטיקטוק בו טענה שתושבי קליפורניה איתם דיברה איתם "מאסו מהמדיניות המאוד ליברלית של המושל גווין ניוסום", ואז אמרה: "בואו נהפוך את קליפורניה, חבר'ה".

עם זאת, סקרים אחרונים מראים שלרפובליקנים יש משימה קשה אם הם רוצים לנצח בגולדן סטייט, כאשר שני סקרים אחרונים מציבים את הנשיא לשעבר 25 ו-26 נקודות בהתאמה מאחורי יריבתו הדמוקרטית קמלה האריס.

מאז שהאריס, ילידת קליפורניה, החליפה את הנשיא ג'ו ביידן כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, טראמפ החל לצנוח בסקרים – כאשר יותר מעשרה כאלה מצביעים על הובלה ברורה של סגנית הנשיא המכהנת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ בקליפורניה (צילום: Getty Images)

 

במסיבת עיתונאים שערך בשבוע שעבר, טראמפ תקף את האריס ביחס לזמנה כתובעת הכללית של קליפורניה, טען שהיא "הרסה את סן פרנסיסקו" ותעשה "את אותו הדבר למדינה שלנו" אם תיבחר לבית הלבן.

בסרטון שפרסמה בטיקטוק ב-15 באוגוסט, האבה - שהפכה לסוג של הפרזנטורית המובילה של טראמפ בתקשורת, אמרה: "אני בעיר הנפלאה לוס אנג'לס ולמרות שהמדינה ליברלית למדי, אני מסתכלת סביב ודיברתי עם כמה מהנהגים והאנשים שפגשתי וכולם אומרים שנמאס להם מהמדיניות הליברלית מאוד של גווין ניוסום עם המהגרים שמגיעים, לוקחים את מקומות העבודה שלהם, מחריבים את רחובותיהם ויוצרים סביבה בטוחה. אז בואו נהפוך את קליפורניה, חבר'ה".

 

 

אבל סקר בקרב 3,765 בוחרים בקליפורניה, שנערך בין ה-31 ביולי ל-11 באוגוסט על ידי אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, מצא כי האריס מובילה את טראמפ ב-25 נקודות, עם 59 אחוז מהקולות לעומת 34 אחוז.

היתרון של האריס על טראמפ היה גבוה ב-7 נקודות מאשר זה שנרשם עם האוניברסיטה על ידי ביידן בסקר קודם שנערך לפני שהנשיא הודיע שהוא פורש מהמירוץ לנשיאות.

בנפרד, Capitol Weekly סקרה 1,904 בוחרים בקליפורניה בין ה-25 ל-27 ביולי. הם מצאו שלהאריס יש יתרון של 24 נקודות על טראמפ, עם 59 אחוז מהקולות לעומת 35 אחוז ליריב הרפובליקני. הסקר גם מצא כי 5 אחוזים מהבוחרים במדינה יצביעו למועמד העצמאי רוברט פ. קנדי ג'וניור, בעוד 2% תומכים במועמדת מטעם המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין.

סקר של מכון מדיניות ציבורית של קליפורניה של 1,261 בוחרים במדינה, שנערך בין ה-24 ביוני ל-2 ביולי, הניח את ביידן לפני טראמפ עם 55 אחוז מהקולות לעומת 30 אחוז.

סקר אחרון של קולג' סיינה עבור The New York Times מצא פער מגדרי של 35 נקודות בתמיכה בהאריס וטראמפ. המועמדת הדמוקרטית נהנתה מיתרון של 21 נקודות עם נשים, בעוד שיריבה הרפובליקני הוביל בגברים ב-14 נקודות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE