הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תמיכה בהאריס והפגנות ענק: הוועידה הדמוקרטית נפתחת היום
אלפי מפגינים פרו-פלסטינים צפויים ללוות את הכנס הלאומי הדמוקרטי, במהלכו נציגים מכל ארצות הברית יביעו רשמית את תמיכתם בהאריס-וולץ

הוועידה הלאומית הדמוקרטית (DNC) תחל היום (שני) בשיקגו, שם המפלגה תתאחד רשמית סביב המועמדת לנשיאות קמלה האריס ובן זוגה למירוץ, מושל מינסוטה טים וולץ.

"עכשיו עיני העולם נשואות לשיקגו, שם הנציגים שלנו יחגגו את הכרטיס ההיסטורי הזה עם הצבעה טקסית ויספרו את סיפורה של סגנית הנשיא האריס, המושל וולץ והמפלגה הדמוקרטית כשאנו מתכוננים לנצח שוב את דונלד טראמפ", אמרה יושבת ראש הוועידה מיניון מור בהצהרה.

יחד עם נאומים מפי שמות גדולים במפלגה, כולל הנשיא ביידן עצמו, וולץ יקבל רשמית את המועמדות לסגן הנשיא בליל רביעי, והאריס תעלה לבמה בליל האחרון של הוועידה ביום חמישי כדי לקבל רשמית את המועמדות לנשיאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images, AP)

 

כל יום בוועידה יציג נושא הקשור לסיסמת הבחירות: "למען העם, למען העתיד שלנו". הנושא ביום שני יתמקד באלמנט "למען העם", שם המפלגה תפרט איך לדעתה הדמוקרטים שמו את העם במקום הראשון תחת ממשל ביידן-האריס תוך השוואה בין הרשומה והכרטיס האריס-וולז לבין זו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

מלבד הוועידה הגדולה, העיניים יהיו נשואות אל מחוץ לאולם הכנסים שכן רבבות של מפגינים פרו-פלסטינים צפויים לשטוף את הרחובות.

כבר בערב יום ראשון, אז נערכה מסיבת קבלת הפנים לנציגים הדמוקרטים, החלו הפרעות של האנטי-ישראלים.

מפגינה אחת זינקה לבמה ולקחה את המיקרופון וצעקה: "150,000 אנשים מתו! אתם מממנים רצח עם. ממשלת האריס-ביידן ממשיכה לשלוח כסף לישראל" – זאת כאשר אנשים בקהל צעקו: "תשוחרר פלסטין" בזמן שהמאבטחים הורידו את המפגינה מהבמה.

קטע של הרגע שותף באינסטגרם על ידי Direct Actions for Palestine, עם הכיתוב: "מבפנים ומבחוץ. ה-DNC לא יכול לחגוג כשיש רצח עם בעזה. ברוכים הבאים לשבוע הגיהנום".

 

 

ואכן, מחוץ לאולם מפגינים צעדו ברחובות – נגד המלחמה של ישראל בחמאס ובעד זכויות קהילת הלהט"ב.

אלפים צפויים ללוות את הכנס במהלך השבוע כדי להפגין נגד המלחמה ולדרוש מארצות הברית להפסיק לשלוח כל סיוע לישראל.

אותם אלפי מפגינים הם חברים של יותר מ-200 ארגונים פרו-פלסטינים, שהתאגדו תחת קואליציה שהדגישה כי החלפת המועמד הדמוקרטי, כלומר מביידן להאריס, לא שינתה את התוכניות שלהם.

"אנחנו מביאים עשרות אלפי אנשים - פלסטינים, ערבים, שחורים, מהגרים, עובדים, סטודנטים, נשים, אנשי LGBTQ, אנשים בעלי יכולות שונות, אנשים בעלי מעמדי הגירה שונים ועוד - יחד בהפגנה ידידותית למשפחה כדי להראות לאלה שאחראים לרצח העם הזה", אמר בעבר דובר הקואליציה ל'ניוזוויק'.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE