הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הארלי-דיווידסון נוטשת את ה'ווק' – ומחזירה את הנאמנות לקהל הלקוחות שלה
מחלקת הגיוון, שווין והכלה (DEI) של יצרנית האופנועים כבר לא פועלת, כאשר החברה הכריזה למעשה שהיא מפסיקה את המדיניות הפרוגרסיבית אשר "מפלגת את קהילת הארלי-דיווידסון"

חברת האופנועים האייקונית הארלי-דיווידסון אמרה ביום שני שהיא מוותרת על חלק ממטרות הגיוון, השוויון וההכללה (DEI) שלה – צעד שמגיע לאחר שהיא נתקלה ברשתות החברתיות בלחצים מצד הצרכנים והמעריצים שהעבירו ביקורת על אימוץ האידיאולוגיה הפרוגרסיבית.

יצרנית האופנועית שהוקמה בשנת 1903, הצטרפה לשורה של חברות אחרות, כמו John Dee & Co ו-Tractor Supply, שהחליטו לבטל את מחלקות ה-DEI שלהן.

בהודעה שפורסמה ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, הארלי-דיווידסון אמרה שכבר כמה חודשים שאין לה את מחלקת הגיוון, השוויון וההכלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"לא הפעלנו פונקציית DEI מאז אפריל 2024, ואין לנו פונקציית DEI כיום. אין לנו מכסות גיוס יותר ואין לנו מטרות להוצאות גיוון בספקים" – שנועדו לפזר את הוצאות החברה בין עסקים המופעלים על ידי אנשים מרקעים מגוונים.

בנוסף, הארלי-דיווידסון אמרה שהיא לא תשתתף יותר בדירוג של 'קמפיין זכויות האדם', או HRC, ותסיר כל תוכן בעל מניע חברתי מחומרי ההדרכה של עובדיה.

"אנו עצובים מהשליליות שנראית ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים, שנועדה לפלג את קהילת הארלי-דיווידסון", אמרה החברה בהצהרה. למרות שהיא הורידה מספר מיזמים שלה, הארלי-דיווידסון אמרה שהיא מאמינה "שיש לה גם בסיס עובדים וגם בסיס לקוחות רחב, מה שטוב לעסקים, ושבסופו של דבר כולם צריכים לחוות את השמחה שברכיבה על הארלי-דיווידסון".

הפעיל הפוליטי השמרני והקולנוען רובי סטארבק, שיבח את הצעד של חברת האופנועים וקרא לזה "ניצחון נוסף לתנועה שלנו".

סטארבק, אמריקאי קובני בן 35, אמר לסוכנות הידיעות AP שהוא מתנגד להחלטות גיוס בהתבסס על גזע, כמו גם ליוזמות ומדיניות DEI שלדעתו משלבות נושאים חברתיים ופוליטיים בתרבות החברה.

הוא תקף לראשונה את הארלי-דיווידסון ביולי, אז כתב ברשתות החברתיות שהחברה "הלכה לגמרי על עקרונות של 'ווק'".

הצעד של הארלי-דיווידסון ממחישה את הלחץ הגובר על חברות לבטל יוזמות גיוון, שוויון והכלה, בעיקר על ידי פעילים וארגונים שמרנים שמעלים תהיות לגבי היעילות וההוגנות של מדיניות שמטרתה להפוך ארגונים ליותר מגוונים וכוללניים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE