הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל מהשנה הבאה: תושבי ארה"ב יידרשו בתעודה מזהה חדשה עבור טיסות פנימיות
תעודות זהות או רישיונות נהיגה כבר לא יספיקו עבור טיסות פנים בארצות הברית, אלא מסמך הידוע בשם Real ID שיעמוד בסטנדרטים חדשים לבטיחות. הדרכון, אגב, כן יהיה תקף

טיסות פנימיות בתוך ארה"ב ידרשו בקרוב מסמך נוסף שהוא בטוח יותר מרישיון נהיגה או תעודת זהות שניתנו על ידי המדינה, זאת במקרה אם אינכם רוצים לשאת את הדרכון.

החל ממאי שנה הבאה, כל המטיילים בארה"ב יחויבו להחזיק במסמך הרשמי הידוע כ-Real ID בעת טיסה פנימית. כחלופה, עדיין תוכלו לשאת איתכם את הדרכונים שלכם.

הנה כל מה שאתה צריך לדעת, כולל מה נדרש להגשת בקשה, ואיך ואיפה לעשות זאת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מהו Real ID?

זוהי למעשה צורת זיהוי משופרת שהחל מ-7 במאי 2025, תהיה נדרשת כדי להיכנס למתקנים פדרליים מסוימים, לעלות על מטוסים מסחריים ולהיכנס לתחנות כוח גרעיניות, לפי המחלקה לביטחון המולדת, ה-DHS.

חוק Real ID, שאושר על ידי הקונגרס ב-2005, קובע סטנדרטים מינימליים לבטיחות עבור רישיונות נהיגה, אישורים וכרטיסי זהות שניתנו על ידי המדינה.

הוא נועד להפחית זיופי זהות, כאשר הוא גם אוסר על פקידי ה-TSA לקבל כרטיסים שאינם עומדים בסטנדרטים החדשים המינימליים, לפי ה-DHS.

מי צריך תעודה כזו?

כל מטייל שמעל גיל 18 שמתכנן לטוס בפנים ארצות הברית או לבקר במתקנים פדרליים מסוימים ידרש Real ID, או צורת זיהוי חלופית מקובלת, כגון דרכון.

החל מ-7 במאי 2025, ה-TSA תקבל רק כרטיסי Real ID עם סימון הכוכב התואם. מספר מדינות כולל וושינגטון, מישיגן, מינסוטה, ניו יורק וורמונט מנפיקות רישיונות נהיגה משופרים (EDL) עם סימון דגל, שגם הם עומדים בתקני Real ID.

האם יש לי Real ID?

לכל תעודות Real ID יש סימון של כוכב בפינה הימנית העליונה. אם חידשתם לאחרונה את רישיון הנהיגה שלכם, ייתכן שהוא רישיון נהיגה משופר, או EDL, שגם הוא עומד בתקני Real ID. תבדקו את הפינה הימנית העליונה של הרישיון, ואם אין לו את החותמת המדוברת – הוא אינו תואם לחוק החדש.

איך משיגים אחד?

כל מדינות ארה"ב מנפיקות כרטיסי זהות אמיתיים דרך סוכנויות הרישוי שלהן, כאשר הדרישות משתנות ממדינה למדינה. רבים מהמשרדים דורשים הזמנה, שניתן לעשות באינטרנט.

בקרו באתר האינטרנט של המשרד לביטחון המולדת ולחצו על מדינת המגורים שלכם, אז תוכלו לראות את ההוראות הספציפיות איך להגיש בקשה, כמו גם אילו מסמכים תצטרכו להביא איתכם לפגישה. בדרך כלל תצטרכו את כרטיס הביטוח הלאומי שלכם, אישור אזרחות, ומספר אסמכתאות למגורים.

כמה זה עולה?

אין עלות נוספת עבור הנפקת Real ID, אך עדיין חלות עמלות עיבוד רגילות של רשות התעבורה. עלות של תעודת זהות מחודשת היא 30 דולר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE