הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יאכטה טבעה בחופי איטליה: 'ביל גייטס הבריטי' ושני אמריקאים נעדרים
כוחות חילוץ רבים מנסים להגיע לקרקעית הים שם שקעה היאכטה Bayesain, עליה היו 21 נוסעים. הרשויות באיטליה מדווחים על הרוג אחד

היזם הטכנולוגי הבריטי מייק לינץ', הידוע כ'ביל גייטס הבריטי', ושני אזרחים אמריקאים - נמנים בין שישה הנעדרים לאחר שיאכטה יוקרתית טבעה ליד חופי איטליה, ולפחות אדם אחד נהרג.

היאכטה הבריטית באורך 184 רגל, Bayesian, שהובילה תיירים זרים, התהפכה וטבעה ליד סיציליה במזג אוויר סוער בשעות המוקדמות של יום שני. נמצא גופה אחת, שישה אנשים נותרו נעדרים ו-15 אנשים ניצלו, כולל ילדה בת שנה, כך אמרו הרשויות.

חיל החופים האיטלקי אמר שהיאכטה התהפכה בסביבות השעה 5:00 בבוקר בסמוך לנמל פורטיצ'לו, ליד פלרמו, שם היא הייתה אמורה לעגון. עשרה חברי צוות ו-12 נוסעים, כולל בריטים, אמריקאים וקנדים, היו על הסיפון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הרוח הייתה חזקה מאוד. צפוי היה מזג אוויר סוער, אך לא במידה הזו", אמר קצין בחיל החופים בפלרמו לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

סופות וגשמים כבדים פקדו את איטליה בימים האחרונים - עם שיטפונות ומפולות אדמה שגרמו לנזק רב בצפון המדינה, זאת לאחר שבועות של חום כבד.

"הצלחנו לשמור על הספינה במקום ולאחר שהסערה חלפה, שמנו לב שהספינה שמאחורינו נעלמה", אמר קרסטן בורנר, קפטן של ספינה סמוכה. הוא הדליק את המנוע כדי לשמור על שליטה בספינה ולמנוע התנגשות עם ה'בייסיאן', כך אמר לרויטרס.

ה'בייסיאן', שנבנתה ב-2008 על ידי החברה האיטלקית 'פריני נאבי', הייתה ידועה בזכות תורן הבודד שלה באורך 246 רגל, אחד מהגבוהים בעולם שנעשה מאלומיניום ושהיה מואר בלילה, כך גם לפני שטבעה.

 

(צילום: רויטרס)

 

אתרי השכרה באינטרנט מציעים אותה להשכרה תמורת עד 215,000 דולר לשבוע, לפי סוכנות הידיעות AP.

כלי השיט נמצא בעומק של 164 רגל, אמרו ויגילי דל פואוקו. צוללני משטרה למים עמוקים מנסים להגיע לגוף הספינה, אמר לוקה קארי, דובר שירות ההצלה האיטלקי.

שמונה מתוך 15 הניצולים שהובאו לחוף בפורטיצ'לו אושפזו.

אחת הניצולות, שזוהתה רק כשרלוט, אמרה שהיא איבדה לרגע את אחיזתה בבתה בת השנה, סופיה, במים, אך לאחר מכן הצליחה להחזיק אותה מעל הגלים עד שסירת חילוץ הגיעה ושניהן נמשו מהמים למקום מבטחים.

 

היזם הבריטי מייק לינץ'

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE