הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי בקריטריונים לגרין קארד: כל מה שצריך לדעת
למעלה מחצי מיליון אנשים שחיים בארה"ב ללא מעמד קבע יוכלו להיכנס בקלות להליך לקבלת תושבות חוקית בארצות הברית. "שמים את המשפחה בראש"

כמעט חצי מיליון שחיים בארה"ב באופן לא מתועד, אך הם בני זוג של אזרחים אמריקאים – כולל אלפי ילדים, יוכלו כעת להגיש בקשה למעמד של תושב קבע או 'גרין קארד'.

במשרד לביטחון המולדת (DHS) הודיע ביום שני כי הוא פותח את הדרך למעמד קבע לחלק מהבעלים והנשים שנכנסו או נשארו בארצות הברית ללא אישור.

תחת ההחלטה החדשה, שנכנסה לתוקף ב-19 באוגוסט, גם ילדיהם של אותם אזרחים לא מתועדים, שנולדו מחוץ לארה"ב, עשויים להיות זכאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדרך לגרין קארד הופכת לקלה יותר

 

"לעיתים קרובות מדי, בני זוג לא מתועדים של אזרחי ארה"ב – רבים מהם אמהות ואבות – חיים עם אי ודאות בשל מחסומים בלתי מוצדקים במערכת ההגירה שלנו". אמרה יור מ. ג'דו, מנהלת שירות האזרחות וההגירה של ארה"ב, בהודעה לעיתונות.

המשרד לביטחון המולדת מעריך כי יותר משני שלישים מתושבים לא מתועדים אך נשואים לאזרחי ארה"ב לא היו זכאים בעבר להגיש בקשה למה שנקרא 'התאמת מעמד'.

במקום זאת, הם נאלצו לעזוב למדינתם המקורית ולהגיש בקשה שם, ולעיתים קרובות לחכות שנים רבות לוויזה כדי לחזור לבן/בת זוגם ולמשפחתם.

וכך, לאלו שמתאימים לקריטריונים החדשים של משרד הביטחון המולדת, זה כבר לא יהיה נחוץ.

מי יכול להגיש בקשה להתאמת מעמד כעת?

ה-DHS אמר כי בני זוג שהיו נוכחים בארה"ב בלי כניסה או פרול, והיו נוכחים באופן רציף מלפחות 17 ביוני 2014 ועד לתאריך הגשת המסמכים, יורשו להגיש בקשה.

הם חייבים גם להיות בנישואין חוקיים עם אזרח אמריקאי, שהתקיימו באו או לפני 17 ביוני 2024.

קריטריונים נוספים להגשה, הם היסטוריה פלילית נקייה וקביעה ממשלתית שאינכם מהווים איום לביטחון הציבור, לביטחון הלאומי או ביטחון הגבולות.

על פי הערכות, ישנם 500,000 בני זוג שיוכלו להגיש את הבקשה, באמצעות טופס I-131F של שירות האזרחות וההגירה של ארצות הברית.

הילדים של אותם לא מתועדים יהיו זכאים אם הם מתחת לגיל 21 ולא נשואים בתאריך ה-17 ביוני 2024, וגם אם הם שהו באופן רציף במדינה במשך 10 השנים שקדמו לתאריך זה. ההערכה היא שישנם כ-50,000 ילדים הזכאים לכך.

 

(צילום: Getty Images)

 

ה-DHS אמר כי אלו שאין להם מעמד חוקי, אך הוכנסו לארה"ב על ידי רשויות ההגירה, אינם זכאים להגיש בקשה.

ההקלה האחרונה מגיעה אחרי שבשנת 2021 הנשיא ג'ו ביידן ביקש מה-DHS לבחון דרכים להסרת מכשולי הגירה עבור קבוצות כאלה.

המחלקה אמרה כי התוכנית החדשה הזו ת"קדם איחוד משפחתי" תוך הסרת מכשולים למעמד חוקי. כמו כן יש תקווה כי התוכנית תשפר את כלכלת ארה"ב, על ידי התירה לבני זוג אלו לעבוד באופן חוקי.

DHS טוענת גם כי המסלול ישפר את היעדים הדיפלומטיים והמדיניים, יגדיל את הביטחון הלאומי ויקל על הלחץ על משאבי הממשלה המוגבלים.

המהלך זכה לקבלה רחבה מצד קבוצות תמיכה בהגירה, כמו גם מעורכי דין לענייני הגירה.

"כעורכי דין לענייני הגירה, אנו רואים מדי יום איך חוקים מיושנים שומרים על משפחות של אזרחי ארה"ב בלימבו משפטי ארוך, שעוברים תהליך בירוקרטי מייגע כדי לקבל מעמד שהייה חוקי", אמרה נשיאת האגודה האמריקאית לעורכי דין לענייני הגירה (AILA) קלי סטאמפ, בהודעה לעיתונות.

"על ידי נקיטת פעולה זו, הממשל משתמש בסמכותו שניתנה לו על ידי הקונגרס לשים את המשפחות בראש וליישם פתרונות הגיוניים", המשיכה סטאמפ. "תוכנית זו מאחרת להגיע, ואנו נרגשים ומקווים להיווכח בשינוי המשמעותי שזה יביא ללקוחות שלנו ולבני משפחותיהם שהם אזרחי ארה"ב".

 

 

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE