הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כ-60% מהמזמונות לתינוקות בארה"ב לא עומדים בתקני הבריאות
מחקר שפורסם לאחרונה מראה כי רוב המזונות המעובדים לתינקות שנמכרים בחנויות מזון, מכילים רמות גבוהות מאוד של מלח, סוכר ושומן

מזונות לתינוקות, החל משקיות חטיפים ועד מחית פירות בצנצנת שנמצאות בחנויות מזון ברחבי ארצות הברית, עשויים להיות פחות בריאים ממה שאתם חושבים, לפי מחקר חדש.

במחקר, שפורסם בכתב העת Nutrients ביום רביעי, חוקרים ממכון ג'ורג' לבריאות גלובלית ניתחו 651 מוצרי תינוקות ופעוטות מסחריים ב-10 רשתות שונות של חנויות מזון בארה"ב. הם מצאו כי כמעט 60% מהמזונות לא עמדו בתקנים התזונתיים שנקבעו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

מבין כל המוצרים, 70% לא עמדו בדרישות החלבון ו-44% חרגו מההמלצות לסוכר כולל. בנוסף, מוצר אחד מתוך ארבעה לא עמד בדרישות הקלוריות ומוצר אחד מתוך חמישה חרג מהגבולות המומלצים לנתרן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"במחקר זה, מה שהם נראים להראות הוא שרוב המזונות המעובדים לתינוקות שנמכרים בחנויות מזון מכילים מרכיבים מעובדים מאוד, רמות גבוהות של מלח, סוכר ושומן", אמרה ד"ר אלי אריקסון, רופאת ילדים באוניברסיטת דיוק, ל-CBS Mornings.

המוצרים המדאיגים ביותר היו אלה שנועדו לנוחות, כולל מזונות חטיף ושקיות.

"חטיפים ומזונות אצבע, כמו חטיפי פרי, דגנים וחטיפים מנופחים, היוו כמעט 20% מהמוצרים הזמינים לרכישה ב-2023 אך היו עם כמה משיעורי ההתאמה הנמוכים ביותר לקריטריונים התזונתיים והפרסומיים של ארגון הבריאות העולמי", כתבו המחברים במחקר. "מזונות אלה הכילו רמות נמוכות של חלבון ורמות גבוהות של אנרגיה, נתרן וסוכר ולעיתים קרובות הכילו סוכרים וממתיקים מוספים".

הפופולריות הגוברת של מזונות נוחות מעובדים לילדים צעירים מעוררת דאגה, אמרה אליזבת דנפורד, חוקרת עמיתה במכון ג'ורג' ופרופסור משלימה באוניברסיטת צפון קרוליינה, בהודעה לעיתונות.

"תקופת הילדות המוקדמת היא תקופה קריטית של צמיחה מהירה וכאשר העדפות הטעם והרגלי התזונה נוצרים, ואולי מכינים את הדרך לפיתוח מחלות כרוניות כמו השמנה, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן מאוחר יותר בחיים", היא אמרה. "הורים עם מעט זמן בוחרים יותר ויותר במזונות נוחות, בלי לדעת שהרבה מהמוצרים האלה חסרים במרכיבים חיוניים הנדרשים לפיתוח של ילדם ומתעתעים לחשוב שהם בריאים יותר ממה שהם באמת".

המחקר לא שיתף שמות של מותגים ספציפיים, אך אריקסון אומרת שהורים יכולים לחזור לבסיסי המזון לתינוקות אם הם רוצים להימנע מחלק מהמוצרים האלה.

"יש נוחות בזה, במיוחד לדברים שנשארים יציבים על המדף, אבל זה לא צריך להיות מדע טילים להכין אוכל לתינוק שלך. מזונות שלמים ופשוטים יהיו בסדר", היא אמרה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE