הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתחזקים קולות התמיכה בהיפרדות טקסס מארה"ב
'תנועת הלאומיים' של מדינת הכוכב הבודד מקדמת מועמד לתפקיד שריף מחוז בקסר, אשר מתחייב לפעול על פי "טקסס לפני הכל" – גם אם זה אומר להתנתק מהברית

מועמד לתפקיד שריף בטקסס התחייב לתמוך בניתוק המדינה מברית הארצות של אמריקה.

השריף נתן בוכנן המתמודד לתפקיד השריף הראשי של מחוז בקסר, חתם על התחייבות של "טקסס לפני הכל".

"הוא מאמין בתוקף שהכוח שייך לעם, לא לממשלה, אמונה שמהדהדת עם רגשות פרק 1 סעיף 2 של חוקת טקסס", נכתב בפרופיל של בוקנן באתר Take Texas Back. "האמונה הזו תומכת בכל החלטה שהוא מקבל ובכל מדיניות שהוא מקדם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ההתחייבות "טקסס לפני הכל" קוראת לשים את האינטרסים של תושבי טקסס לפני כל מדינה או ישות פוליטית ולעבוד לקראת ניתוק המדינה כמדינה עצמאית, אם רוב האנשים יצביעו לכך.

אם בוקנן ינצח את חוויאר סלזר ויהפוך לשריף הבא של מחוז בקסר, הוא יתמוך בהצבעה של תושבי טקסס על היפרדות, לפי דניאל מילר, נשיא 'תנועת הלאומיים של טקסס'.

"תושבי טקסס מאסו בפוליטיקאים כמו השריף סלזר שמבטיחים להגן על הגבול הדרומי שלנו בזמן שהם תומכים במועמדים שממשיכים להשאיר את הגבול הדרומי שלנו פתוח לכל מי שרוצה לעבור דרכו", אמר מילר בהצהרה. "מועמדי 'טקסס לפני הכל' ישימו את צרכי התושבים לפני כל כוח פוליטי".

מילר אמר גם שבוקנן רוצה לתקן את משבר הגבול והוא "לא מישהו שמתחבר עם פדרלים שממשיכים להתעלם מצרכי המדינה שלנו."

'תנועת הלאומיים של טקסס', שמקדמת את ניתוק המדינה מארצות הברית, אמרה שיש לה כמעט 621,000 תומכים פעילים והיא הארגון הפוליטי השלישי בגודלו בטקסס אחרי המפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית. אך מדענים פוליטיים תוהים אם למדינה יש את הסמכות המשפטית להתנתק.

"אני לא חושב שהיציאה מהאיחוד היא אפשרית, עבור טקסס או כל מדינה אחרת", אמר פול בק, פרופסור אמריטוס למדע המדינה באוניברסיטת אוהיו, ל-Newsweek. "בין היתר, בסיסים צבאיים של ארה"ב ייסגרו במדינה היוצאת. ויהיו צריכים להיות העברות נוספות של מתקנים וכספים מהמדינה היוצאת. זו עמדה רטורית, לא בעיה אמיתית".

עם זאת, מילר אמר בעבר שהתמיכה בניתוק של טקסס תזנק אם סגנית הנשיא קמלה האריס תהפוך לנשיאה בשנה הבאה.

"אם האריס ינצח, צפו לגידול בתמיכה ב-TEXIT", הוא אמר. "הטקסנים מאסו מהתערבות וושינגטון, ומדיניותה של האריס כנראה תמשיך את המגמה הזו, ותזין את הרצון לעצמאות".

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE