הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי כ-20 חולים בפלורידה: רשויות הבריאות מזהירות מפני 'קדחת העצלן'
הנגיף מתפשט בעיקר דרך נשיכה של מעופפים קטנים נגועים שעוקצים בני אדם, והוא אמנם נמצא באזורים מרוחקים בברזיל וקובה – אך לאחרונה נראתה עלייה והתרחבות במקרים

נגיף שיכול להיות קטלני הידוע בשם "קדחת העצלן" אותר בארצות הברית – דבר שגרם למרכז לבקרת מחלות ומניעתן להוציא אזהרה לציבור.

הנגיף Oropouche , שנמצא בדרך כלל בדרום ומרכז אמריקה ובקריביים, מתפשט בעיקר דרך נשיכת מעופפים קטנים נגועים שנושכים בני אדם. גם יתושים ידועים כנושאי הנגיף.

לעיתים קרובות הוא מכונה "וירוס העצלן" או "קדחת העצלן" מכיוון שעצלנים הם בין החיות שנדבקות בו באופן קבוע.

"המונח קדחת העצלן' הוא שם עממי שהתפתח בשל הימצאות הנגיף באזורים שבהם יש עצלנים, הידועים כנושאים מגוון של טפילים", אמרה קרולינה גונסלבס, רוקחת ראשית ב-Pharmica. "עם זאת, השם מטעה יחסית מכיוון שהוא מתפשט דרך נשיכות חרקים, ולא דרך קשר ישיר עם עצלנים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הנגיף אורופוצ'ה, שזוהה לראשונה ב-1955 במדינת האיים טרינידד וטובגו, הוא אנדמי בחלקים מדרום אמריקה. עם זאת, בשנה האחרונה היו מקרים רבים יותר וגם הדבקות מחוץ לאזור האמזונאס, שם הוא נמצא בדרך כלל.

פלורידה דיווחה על 20 מקרים של נגיף אורופוצ'ה הקשורים לנסיעות, תשעה מהם דווחו בשבוע שעבר. השנה, היו יותר מ-8,000 מקרים מאומתים בין ה-1 בינואר ל-1 באוגוסט, לעומת 832 מקרים מאומתים ב-2023.

בין המקרים האלה, שני מקרי מוות דווחו בברזיל. כמו כן היו חמישה מקרים של הדבקה הקשורה למוות עוברי או לפגמים בלידה.

כ-60% מהנדבקים בנגיף יחוו תסמינים כוללים חום, רגישות לאור, סחרחורת, בחילה והקאות, כאב ראש חזק, כאבי מפרקים ושרירים, צמרמורות או פריחה בעור.

תסמינים חמורים כוללים כאבי בטן חמורים, תסמינים המורגים, ודלקת קרום המוח, שגורמת לדלקת של המוח וחוט השדרה. למרות שזה נדיר, מוות אפשרי כאשר מתרחשים תסמינים חמורים.

ברוב המקרים, התסמינים נמשכים פחות משבוע. עם זאת, ה-CDC אמר שהם לעיתים קרובות חוזרים ימים או אף שבועות לאחר מכן.

אין תרופות לטיפול בקדחת העצלן או למניעת הדבקה. מומחי בריאות אומרים שההגנה הטובה ביותר היא פשוט לכסות את הגוף היטב כדי להימנע מנשיכות, ושימוש בחומר דוחה חרקים.

ה-CDC גם ממליץ לנשים בהריון להימנע מנסיעות לא חיוניות לאזורי ההדבקה, כולל קובה וברזיל.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE