הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה משפטית למנהיג כנופיית לוס אנג'לס לשעבר – המואשם ברצח הראפר טופאק שאקור
שופטת בלאס וגאס קיבלה הכרעה בבקשה שהוגשה על ידי דוויין 'קיף די' דיוויס, החשוד היחיד במותו של הראפר שהפך לאגדה. "יש לי תחושה מנסים לכסות על דברים"

שופט בלאס וגאס דחה ביום שלישי את בקשת הערבות של דוויין 'קיף די' דייוויס, מנהיג כנופיית לוס אנג'לס לשעבר המואשם ברצח הראפר טופאק שאקור ב-1996.

דייוויס, שנעצר בספטמבר 2023, הוא האדם היחיד שהואשם אי פעם בקשר לאירוע הירי שהרג את שאקור, מקרה שהצית ספקולציות ועניין שנמשכים למעלה משלושה עשורים.

התובעים אומרים שהירי שהרג את שאקור בלאס וגאס היה תוצאה של תחרות בין חברי הכנופייה "בלאדס" מהחוף המזרחי לבין קבוצות מהכנופייה "קריפס" מהחוף המערבי, שכללו לכאורה את דייוויס. כאדם החי היחיד שלכאורה היה מעורב בירי הנודע שהרג את שאקור ופצע את הראפר מריון "סוג'י" נייט, דייוויס מתמיד לטעון לחפותו, ומכחיש את האשמה ברצח מדרגה ראשונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טופאק שאקור משמאל, החשוד ברצח מימין

 

דייוויס המשיך לבקש ערבות — שנקבעה ב-750,000 דולר מאז מעצרו בספטמבר 2023 — ונתקל בדחיות חוזרות ונשנות. ביום שלישי, השופטת בבית המשפט המחוזי קלארק, קרלי קירני, דחתה את בקשת הערבות, תוך שהיא מציינת דאגות לגבי הלגיטימיות של הכספים שהוצעו לשחרורו של דייוויס.

במהלך הדיון, קירני הביעה ספקות לגבי השקיפות של הכספים, והציעה שייתכן שמתבצעים מאמצים להסתיר את מקורם האמיתי. הספק הזה עלה לאחר שהשופטת קיבלה שני מכתבים כמעט זהים מחברת הבידור שאמורה הייתה לממן את הכסף. אחד מהמכתבים נחתם על ידי אדם שאינו קשור לחברה, מה שהעמיק את דאגותיה של קירני.

"יש לי תחושה שמנסים לכסות על דברים", אמרה קירני.

הערבות, לכאורה, נתמכת על ידי קאש 'וואק 100' ג'ונס, בכיר בתעשיית המוזיקה הידוע בניהול אמנים. ג'ונס העיד ביוני שהמוטיבציה שלו נובעת מרצון לתמוך בדייוויס, שמתמודד עם מחלת הסרטן ו"היה אדם מונומנטלי בקהילה שלנו...במיוחד בקהילה העירונית".

החלטת יום שלישי באה לאחר שעורך דין של דייוויס אמר שהוא יספק רשומות פיננסיות נוספות כדי להוכיח שדייוויס ובכיר חברת התקליטים אינם מתכננים להרוויח רווחים ממכירת סיפור חייו של דייוויס ושהכסף הגיע באופן חוקי.

עם זאת, קירני לא משתכנעת שג'ונס ודיוויס לא מנסים להרוויח מהמצב, במיוחד באור חוק "הרוצח המונע" של נבדה, שאוסר על רוצחים מורשעים להרוויח כספית מפשעיהם.

החלטת בית המשפט מיום שלישי כללה גם דחייה של משפטו של דיוויס, שהיה מתוכנן במקור ל-4 בנובמבר, ועכשיו נדחה ל-17 במרץ.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE