הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעה בקליפורניה: מהגרים ללא מסמכים יוכלו לקבל סיוע של 150,000 דולר לרכישת בית
מטרת החקיקה היא להתמודד עם אפליה על בסיס מעמד ההגירה, ולאפשר לכל אדם שגר במדינה – המחזיק בסושיאל סקיוריטי – לקבל את המענק של המדינה לרכישת בית ראשון

ככל שההגירה ממשיכה להיות נושא חם בבחירות לשנת 2024, קליפורניה תצביעה השבוע על חוק שעשוי לפתוח אפשרות לסיוע בתשלום ראשוני של 150,000 דולר למהגרים.

הצעת חוק 1840 הוצעה על ידי חבר האספה חואקין ארמבולה ומטרתה לשנות את דרישות הזכאות לתוכנית 'חלום קליפורניה לכולם'.

כיום, הסיוע בתשלום הראשוני מוגבל לאזרחי קליפורניה בלבד, אך החוק החדש יאפשר למהגרים ללא מסמכים לקבל עד 150,000 דולר במענקי דיור. תוכנית 'חלום קליפורניה לכולם' מאפשרת לתושבים להרוויח עזרה בתשלום הראשוני של 20% מהמדינה. זוהי תוכנית תחרותית מאוד, עם רק 1,700 תושבי קליפורניה שקיבלו את המענקים מתוך 18,000 מועמדים.

למרות שהמושל גווין ניוסום לא הצהיר על תמיכתו בתוכנית, הכללים החדשים יאפשרו למהגרים ללא מסמכים להגיש בקשה כל עוד יש להם מספר זיהוי משלם מסים או מספר ביטוח לאומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הצעת החוק תפרט כי מועמד שעומד בכל הדרישות האחרות להלוואה תחת התוכנית ושהוא זכאי לפי החוק הפדרלי והמדינתי, לא יופלה רק על בסיס מעמד ההגירה שלו", אומרת ההצעה.

הצעת החוק כבר זכתה לחלקה ההוגן של ביקורת. בעוד שחלק מרגישים שהמדינה לא צריכה להשתמש בכספי משלמי המסים כדי לעזור לאזרחים שאינם אזרחי ארה"ב, ארמבולה אמר שזה יועיל לכל תושבי קליפורניה שמתקשים להשיג בעלות על בית.

"הצעת חוק 1840 עוסקת בלספק אפשרות להיות בעל בית, שאנו יודעים שמאפשרת למשפחות להבטיח ביטחון כלכלי ויציבות", אמר ארמבולה על הצעת החוק בתחילת השנה.

"היכולת לעשות זאת מחזקת את הכלכלות המקומיות, וזה מועיל לכל מי שקורא לקליפורניה בית. היתרונות החברתיים והכלכליים של בעלות על בית צריכים להיות זמינים לכולם. כך שתוכנית 'חלום קליפורניה לכולם' צריכה להיות זמינה לכולם. כאשר אנשים ללא מסמכים מופלים מתוכניות כאלה, הם מחמיצים שיטה קריטית להבטחת ביטחון כלכלי ויציבות אישית לעצמם ולמשפחותיהם".

ארמבולה אמר שהוא רוצה "להיות כמה שיותר כוללני" בתוך מדיניות התוכנית כך שכל מי שמשלם מסים במדינה יוכל להתמודד.

רבים מהרפובליקנים, וכמה מהדמוקרטים, התנגדו בחריפות להצעה.

"הגירעון התקציבי של קליפורניה ממשיך לגדול וחברי הפרלמנט הדמוקרטים כל כך מנותקים מאזרחי קליפורניה הפשוטים עד שהם ממש לוקחים כסף מאזרחים שומרי חוק, ונותנים אותו כמתנה חינם לאנשים ששברו את החוק הפדרלי כדי לחצות את הגבול באופן לא חוקי", אמר חבר הסנאט מהמדינה, בריאן ג'ונס.

בקליפורניה יש 10.4 מיליון מהגרים, שמהווים 23% מאוכלוסיית המהגרים ברחבי ארה"ב, לפי מכון מדיניות הציבור של קליפורניה.

המכון גם מצא ש-69% מתושבי קליפורניה חושבים שההגירה היא דבר טוב לארה"ב, עם ארבעה מתוך עשרה שאומרים שיש לשמור על ההגירה ברמותיה הנוכחיות. המדינה יש את מספרי המהגרים הלא מתועדים הגדולים ביותר ברחבי הארץ, לפי מחקר פיו.

במקביל, קליפורניה מתהדרת באחד משווקי הדיור היקרים ביותר, כאשר מחיר הבית הממוצע עומד על 784,989 דולר, לפי זילואו.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE