הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכירה במפלגה הרפובליקנית: "היהודים שולטים בהכל"
ההתבטאות האנטישמית הגיעה מפיה של קנדיס טיילור, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בג'ורג'יה, שהסכימה ב-"100%" עם הטענה ש"הלובי יהודי מנהל את כל הממשלה שלנו"

בכירה במפלגה הרפובליקנית במדינת ג'ורג'יה הסכימה עם מנחה של תוכנית טלוויזיה לאומנית לבנה שאמר שהיהודים מנהלים את הממשלה, והגיבה: "הם שולטים בכל".

קנדיס טיילור, שמשמשת כיושבת ראש המפלגה הרפובליקנית בדרום מזרח ג'ורג'יה, הופיעה בפרק של The Stew Peters Show, שהמנחה שלה, תושב פלורידה, ידוע בקידום רטוריקה אנטישמית והכחשת שואה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קנדיס טיילור (צילום: AP)

 

בראיון, שהוקלט באמצע פברואר האחרון, פיטרס וטיילור דנו במעצר של גבר שהואשם בהשחתת ציור חציית רמזור בצבעי הקשת בדרום פלורידה לכבוד הקהילה הלהט"ב+.

בפרק, שהארגון התקשורתי הליברלי Media Matters for America דיווח עליו רק ביום שני, פיטרס אמר: "לא עוד המשך מימון ההרס העצמי שלנו – נשק ביולוגי ומלחמות נצח מהלובי היהודי שבעצם מנהל את כל הממשלה שלנו. והם גם מנהלים את זה, נכון?".

טיילור הגיבה: "כן הם מנהלים את זה. 100%. הם שולטים בכל".

הנציגה היהודיה היחידה במדינת ג'ורג'יה, אסתר פניץ', הגיבה בכעס וקרא למפלגה הרפובליקנית במדינה לגנות מיד את הדברים.

"תמיד ידענו שהיא קיצונית", אמרה פניץ' בראיון ל-Jewish Telegraphic Agency. "פשוט לא הבנתי שהקיצוניות שלה הולכת גם על יהודים. כלומר, אני לא הופתעתי, אבל לא הייתי מודעת להערות הספציפיות האלה".

 

 

פניץ' גם אמרה ל-JTA שאף אחד ממפלגת הרפובליקנים בג'ורג'יה לא יצר קשר עמה לגבי הערותיה של טיילור.

"אי אפשר להתחזות לחבר של היהודים, או לתמוך בנו, ולאפשר לבכירים שלך להגיד הצהרות כאלה בלי שום השלכות", היא הוסיפה.

אחרי הסערה, טיילור פרסמה הצהרה ב-X, והכריזה על התנגדותה לאנטישמיות ותמיכתה בישראל וביהודים. עם זאת, היא כלל לא התייחסה לראיון והדברים שאמרה לפיטרס.

"הודיעו לי על כתבה תוקפת של Media Matters נגדי", כתבה טיילור. "אני רוצה להצהיר באופן חד משמעי שאני תומכת במדינת ישראל, שאני תומכת בעם היהודי ברחבי העולם, ושאני דוחה קטגורית אנטישמיות בכל צורותיה. אני גאה לעמוד יחד עם מפלגת הרפובליקנים של ג'ורג'יה בתמיכה בישראל ובדחיית האנטישמיות מתי ואיפה שהיא מתרחשת".

 

 

עבור אסתר פניץ', ההצהרה של טיילור אינה מספיקה.

"זו לא התנצלות", אמר פניץ'. "העובדה שהיא בהנהגה ב-GOP של ג'ורג'יה אומרת שהם לא לוקחים ברצינות את האנטישמיות בתוך שורותיהם... אם הם הולכים לאפשר לחבריהם לומר שיהודים שולטים בעולם, ללא כל השלכות, אז זה רק מילים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE