הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרמיות ביטוח הרכב מזנקות בעשרות אחוזים – בעיקר בקליפורניה
מחירי הרכב נמצאים אמנם בירידה, אבל מחיר הביטוחים במגמת עלייה מתמדת – כאשר באזורים כמו קליפורניה, הסכום זינק ביותר מ-50%

מחירי המכוניות סוף סוף במגמת ירידה, אך הנהגים נתקלים במכשול כלכלי אחר: עלייה חדה בפרמיות ביטוח הרכב.

דו"ח חדש שפורסם על ידי Insurify, אתר השוואת מחירי ביטוח, מראה כי השיעור הממוצע בארה"ב לביטוח רכב מלא זינק לסכום של 2,329 דולר במחצית הראשונה של 2024. זה מסמן עלייה של 15% לעומת 2023 וזינוק מדהים של 48% בהשוואה ל-2021.

עד סוף 2024, עלות הכיסוי צפויה לעלות עוד יותר, ל-2,469 דולר, לפי הדו"ח.

הבעיה חמורה יותר במדינות מסוימות, שם המחירים צפויים לעלות ביותר מ-50% השנה.

ואחת מהן היא כמובן קליפורניה, שם הפרמיות צפויות לזנק ב-54% לסכום של כ-2,681 דולר בממוצע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קליפורניה הקפיאה את שיעורי הביטוח במהלך מגפת הקורונה; כתוצאה מכך, חלק מהביטוחים מבקשים עליות דו-ספרתיות כשהם מנסים לחזור לרווחיות, בעוד אחרים עוזבים את המדינה לגמרי, לפי הדו"ח.

"קליפורניה שמרה על קיפאון התעריפים זמן רב יותר מכל מדינה אחרת. ובמהלך זמן זה, העלויות הלכו והתייקרו באופן לאומי ובמדינה. שיעורי התאונות עלו. האינפלציה, במיוחד עבור תיקוני רכבים ותחזוקה ועבור רכבים חדשים, הלכה והחמירה. אסונות טבע נראו בתדירות גבוהה", אמר צ'ייס גרדנר, מנהל נתונים ב-Insurify.

כתוצאה מכך, כאשר ההקפאה על העלאת המחירים הסתיימה, חברות הביטוח רבות חיפשו עליות "דרמטיות" בניסיון לפצות על הזמן האבוד, הוסיף.

מה הגורם לכך?

מספר גורמים גרמו לזינוק בשיעורי ביטוח הרכב.

מחירם של רכבים חדשים ומשומשים עלה בחדות לאחר מגפת הקורונה, תוצאה של הפרעות בשרשרת האספקה וביקוש גבוה באופן לא רגיל. כתוצאה מכך, הרכבים יקרים יותר ויקרים יותר להחלפה, מה שהביא לעלייה במחירי התיקונים.

מעל לכל זה, המדינה מתמודדת עם מחסור במכונאים, מה שגורם לעלויות תיקון רכב לעלות עוד יותר. מקור אחד, קרן TechForce, מעריך שמספר הבוגרים שמשלימים תוכניות לאחר תיכון בתחום הרכב צנח ב-20% מאז 2020. צפוי שמספר טכנאי הרכב ימשיך לצנוח בשנים הקרובות.

חברות ביטוח רכב גם מנסות לפצות על הפסדים חדים שנגרמו ב-2021, שראתה עלייה חדה בתאונות דרכים קטלניות.

 

 

"הפסדי חברות הביטוח נובעים משילוב של לחצים אינפלציוניים – כמו עליית עלות תיקוני רכב והמחיר המזנק של רכבים חדשים – ואסונות אקלים חסרי תקדים שגורמים לתביעות קשורות מזג אוויר במדינות שלא ראו הרבה נזק כזה בעבר", אמר הדוח של Insurify.

פרמיות ביטוח רכב הכי יקרות הן במרילנד, שם העלות השנתית הממוצעת היא $3,400, ובדרום קרוליינה, שם העלות היא $3,336. שתי המדינות הללו חוו שינויים חקיקתיים בשנה האחרונה שהגדילו את האחריות הכלכלית של חברות הביטוח. שינויים אלו, לדברי הדוח, עשויים לתרום לעלייה בפרמיות.

מדינות נוספות עם פרמיות גבוהות במיוחד – כולל פלורידה, לואיזיאנה ונבדה – סובלות מנזקים יקרים קשורי מזג אוויר מאירועי אקלים כמו הוריקנים ושריפות יער. סיכון אקלימי השפיע היסטורית על פרמיות ביטוח דיור, אך חברות ביטוח רכב גם מכניסות אותו לחישוב בהערכתן בשל הנזק הפוטנציאלי מברד, רוח וחפצים נופלים, לפי הדוח.

"אני חושבת שסיכון אקלימי כנראה יתחיל לשחק תפקיד באזורים חדשים. ככל שאנו חווים יותר סופות טורנדו, ברד והצפות במקומות שלא היוו בהכרח איום משמעותי לפני כן, התדירות והחומרה הגוברות של אירועים אלו יצטרכו להילקח בחשבון במחירון", אמרה בטסי סטלה, סגנית נשיא לניהול ותפעול ספקים ב-Insurify.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE