הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמישה מאכלים שלא חשבתם עליהם – שמעודדים את צמיחת השיער
אנו רגילים לקבל המלצות על אבוקדו, ביצים או סלמון כדי להתמודד עם שיער דליל או נושר. אבל יש עוד כמה מזונות שמומלץ להכניס לתפריט

גנטיקה, גיל, לחץ ותזונה הם כמה מהגורמים המכתיבים את צמיחת השיער. למרות שקשה (או בלתי אפשרי לגמרי) לשנות רבים מהגורמים ברשימה זו, בהחלט ניתן לשנות את מה שאתם אוכלים - בחירה במזונות הטובים ביותר לצמיחת שיער/

"חלבון רזה, צריכת מזון מבוסס צמחים עם הרבה ירקות ירוקים, ושומנים בריאים באגוזים ואבוקדו הם הטובים ביותר לבריאות כל האיברים - כולל שיער, עור וציפורניים", אומרת מונה א. גוהרה, ד"ר לרפואה, פרופסור קליני משנה לדרמטולוגיה בבית הספר לרפואה של ייל. "התמקדות בערכים תזונתיים אלו שומרת על הורמונים דלקתיים כמו קורטיזול תחת שליטה, מיטבת את בריאות הגוף כולו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מלבד המאכלים המוכרים – כמו אבוקדו, אגוזים, ביצים וסלמון, ישנם כמה מאכלים אחרים שכדאי לקחת בחשבון:

יוגורט

לא פלא שיוגורט, העמוס בחלבון, פרוביוטיקה ונוטריינטים חשובים נוספים, הוא רכיב נפוץ במסכות שיער תוצרת בית. במחקר שפורסם על ידי הספרייה הציבורית של המדע, עכברים שקיבלו יוגורט פרוביוטי למשך 20–24 שבועות פיתחו פרווה עבה ובוהקת, עם הבדלים בברק הפרווה שנצפו כבר לאחר שבעה ימים מתחילת הניסוי. יוגורט גם מכיל ויטמין B5, הידוע כחומצה פנטותנית, שהוכח כמקדם צמיחת זקיקי השיער.

בטטות

בטטות יכולות גם לעזור לכם להכניס וויטמין A לתזונה. התפוחי אדמה המתוקים מכילים בטא-קרוטן, שהגוף ממיר לוויטמין A. סקירה אחת שפורסמה ב-Biochimica et Biophysica Acta הסיקה כי, מכיוון שיותר מדי וגם מעט מדי וויטמין A מובילים לפגמים בזקיק השיער ובבלוטת השומן, רמות אופטימליות של וויטמין A חייבות להיות חשובות לשיער בריא. עוד סיבה אחת להימנע מהרעלת וויטמין A היא על ידי קבלתו מהמזון העיקרי שלכם במקום מהתוספות.

 

(צילום: Getty Images)

 

גמבות

ויטמין C הוא חיוני לספיגת ברזל, ולכן יכול לעזור לאנשים החווים נשירת שיער הקשורה לחוסר בברזל. הגבירו את צריכתכם עם פלפלים מתוקים, העשירים בוויטמין העשיר בנוגדי חמצון. תכונות נוגדי החמצון שלהם יכולות גם לעזור להפחית מתח, שיכול לגרום לנשירת שיער. החבר'ה הפריכים כוללים גם ויטמין A, עוד ערך תזונתי המועיל לשיער.

מעדיפים חריף על פני מתוק? קפסאיצין, הרכיב האשי הנמצא בפלפלי צ'ילי, הוכח כמעודד צמיחת שיער במחקר אחד על עכברים שפורסם ב-Growth Hormone & IGF Research.

צדפות

חוסר באבץ קשור לנשירת שיער. כך שאם אתם בקטע של מאכלי ים, ובטח של צדפות, תשמחו לדעת שצדפה בינונית אחת מספקת כ-8 מ"ג, או 100 אחוז מהצריכה היומית המומלצת של אבץ לנשים. רק ודאו לחלק את המנה עם מישהו כדי למנוע חריגה מרמת הספיגה העליונה הנסבלת של 40 מ"ג. במחקר אחד שפורסם ב-Dermatology and Therapy, כל המטופלים שחוו נשירת שיער עקב חוסר באבץ חוו שיפור או היפוך של מצבם.

פירות יער ופירות הדר

פירות יער – כמו תותים, פטל שחור, פטל אדום ודובדבנים – מכילים ויטמין C, הבולט בתכונות הנוגדות חמצון שלו ובתפקיד המרכזי שלו בספיגת ברזל, שניהם חשובים לשיער בריא. פירות הדר מכילים לימונין, שהוכח כמגביר אותות אנגן, או את שלב הצמיחה של השיער, בחולדות לפי מחקר שפורסם בכתב העת Nutrients.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE