הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדליית זהב לישראל ביום הראשון למשחקים הפראלימפיים: "מוקדש למדינה האהובה עליי"
אסף יסעור בן ה-22, שאיבד את שתי הזרועות שלו לפני כתשע שנים, עלה על הפודיום כאלוף העולם בטאקוונדו כאשר ברקע התנגן התקווה. "אף אחד לא שמח יותר ממני", אמר

נבחרת ישראל למשחקים הפראלימפיים סיפקה פתיחה נהדרת בפריז ביום חמישי, עם זכייתו של אסף יסעור במדליית זהב על מזרן הטאקוונדו.

יסעור בן ה-22, שאיבד את זרועותיו בתאונה לפני תשע שנים, ניצח את עלי ג'אן אוזג'אן מטורקיה בתוצאה 18-12 בגמר קטגוריית הגברים מתחת ל-58 ק"ג, והבטיח את המדליה הראשונה של ישראל במשחקים הפראלימפיים של פריז 2024, שהחלו רשמית ביום חמישי.

רגעים מרגשים בתום המשחק מראים את יסעור מתחבק עם קהל גדול של ישראלים, שהרימו אותו על הכתפיים וחגגו איתו את מדליית הזהב המרגשת, שהיא הראשונה בטקוואנדו אי פעם במשחקים הפראלימפיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מעמד קבלת המדליה היה גם כן משמח עד דמעות, עם התקווה מתנגן ברקע ויסעור עולה על הפודיום במקום הראשון עם כיפה גדולה על ראשו. אחרי שקיבל את המדליה על צווארו, השחקן ואמן הלחימה הסיני המפורסם בעולם, ג'קי צ'אן, נתן לו בובה המייצגת את את המשחקים – ולבסוף חיבוק גדוך.

"מדליית זהב אולימפית. אף אחד לא שמח יותר ממני", אמר יסעור לשידור הספורט הישראלי Sport5 לאחר המשחק. "נכנסתי יודע שהזהב שלי ואני רוצה את הזהב. אני הולך להילחם על הזהב, אף אחד לא ייקח אותו ממני".

הצעיר בן ה-22, שפספס בקושי את ההזדמנות להתמודד במשחקי טוקיו לפני שלוש שנים, הגיע לתחרות כמתמודד המדורג במקום הראשון בעולם במשקלו, לאחר שזכה באליפויות העולם ב-2021 וב-2023.

 

 

יסעור התמודד מול אוזג'אן לאחר שניצח את תאנווה קאנקהם מתאילנד בתוצאה 23-6 ברבע הגמר, ולאחר מכן בניצחון 16-6 מול שיאנג ון שיאו מטייוואן בחצי הגמר.

"שנינו נלחמנו והאיש הטוב יותר ניצח", אמר על המשחק לזכיית הזהב, וכינה את אוזג'אן כיריב קשוח.

למרות המתחים בין ישראל לטורקיה על רקע המלחמה בעזה, שני הספורטאים נראו שומרים על יחסים ידידותיים, חולקים נקישת זרוע חברית לאחר המשחק ומצטלמים יחד לתמונה על הפודיום.

יסעור אמר ששלושה מאחיו שירתו בלחימה בצה"ל במהלך השנה האחרונה, ואמר ש"הם נתנו לי כוח".

"עם כל מה שהמדינה שלי עוברת... זה הכי מעט שיכולתי לעשות בשביל המדינה שלי", אמר. "המדליה הזו, מוקדשת למדינה האהובה עליי".

הספורטאי איבד את שני זרועותיו עד המרפק כשהתחשמל בעת ניסיון לחלץ כדור אבוד זמן קצר לפני יום הולדתו ה-13.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE