הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברות ענק מתנתקות מהאג'נדה הפרוגרסיבית: והפעם 'פורד מוטור'
נמשכת המגמה של תאגידים חזקים שמתרחקים מיוזמות ה-DEI שנכנסו לשורות החברה מתוך לחץ ציבורי של אנשי ה'ווק'. אחרי ג'ק דניאל'ס והארלי-דיווידסון – עכשיו גם אחת מחברות הרכבים הגדולות בעולם

חברת 'פורד מוטור' מתרחקת מכמה מיוזמות הגיוון, שוויון והכללה (DEI) שלה, וכך הופכת לחברה אמריקאית נוספת שמאטה את התקדמות מדיניות ה"ווק" ומצטרפת לחברות כמו ג'ק דניאל'ס, הארלי-דיווידסון ועוד.

האקטיביסיט האנטי-ווק רובי סטארבק, שמוביל קמפיין לחשיפת מדיניות 'ווק' אצל חברות גדולות, דיווח ב-X (טוויטר לשעבר) ביום רביעי שהוא היה באמצע חקירה נגד פורד כאשר החברה שלחה לו מסמכים המצביעים על שינויים שהיא ביצעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

סטארבק פרסם מכתב ממנכ"ל פורד, ג'ים פרלי, לעובדים, שבו המנכ"ל ציין כי "הסביבה החיצונית והמשפטית הקשורה לנושאים פוליטיים וחברתיים ממשיכה להתפתח", ולכן בשנה האחרונה, החברה "נקטה מבט חדש על המדיניות והנהלים שלנו".

במכתב, פרלי הציג סדרת נקודות, ואמר לעובדי פורד כי החברה לא משתמשת יותר במכסות גיוס עובדים, ואמר כי היא מעדיפה להשקיע את משאביה למטרות עסקיות "במקום להגיב באופן פומבי על הנושאים המפלגים של היום".

פרלי גם הודיע לעובדים כי פורד החליטה קודם לכן השנה לא להשתתף יותר במדד השוויון התאגידי של קמפיין זכויות האדם, שהוא סקר ודוח שנתי המשמש למדידת "מדיניות, נהלים ותועלות הרלוונטיים לעובדים חברי קהילת LGBTQ+".

פורד אישרה את המכתב בשיחה עם 'פוקס ניוז', ואמרה בהצהרה: "התקשורת לעובדים הגלובליים שלנו מדברת בעד עצמה. אין לנו מה להוסיף".

 

 

קמפיין זכויות האדם, HRC, שהוא אחד הארגונים הלא-ממשלתיים הגדולים והפרוגרסיביים ביותר במדינה, גינה את המהלך של פורד בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט שלו ביום רביעי.

"היום, חברת פורד מוטור ויתרה על מחויבותה למאות אלפי עובדים על ידי כניעה לטרול האינטרנט רובי סטארבק, ומעבירה מסר שהכללה וערכים אחרים בלתי נפרדים אינם עוד בראש סדר העדיפויות במקום העבודה", אמרה נשיאת HRC, קלי רובינסון, בהצהרה.

ה-HRC הוציאה גיוניים דומים כלפי ענקית השיפוצים לואו'ס ונגד חברת בראון-פורמן, חברת האם של ג'ק דניאל'ס, שהחליטו גם כן לסיים את השתתפותן בסקרים. כך גם החברות ג'ון דיר, לואו'ס וטרקטור ספליי.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE