הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברזיל חוסמת את X לאחר שמאסק התעלם מפקודות בית המשפט
הרשת החברתית הוחשכה במדינה בת 200 מיליון האנשים, כתוצאה של מאבק הולך ומחריף בין אילון מאסק לשופט ברזילאי על מה ניתן לומר ברשת

בית המשפט העליון של ברזיל נקט בצעד דרסטי נגד X (לשעבר טוויטר) על ידי הוראה על חסימתו ברחבי המדינה. החלטה זו התקבלה לאחר שאילון מאסק, בעל הפלטפורמה, סירב לציית להוראות בית המשפט להשעות חשבונות מסוימים. השופט אלכסנדר דה מוראס, שהוציא את הצו, מיצב את עצמו במרכז אתגר משמעותי לחזונו של מאסק על X כמבצר של חופש ביטוי בלתי מוגבל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השופט מוראס טוען כי מאמציו הכרחיים כדי להילחם בדיסאינפורמציה ובדברי שנאה המאיימים על הדמוקרטיה בברזיל. מאסק, לעומת זאת, רואה בפעולות אלו צנזורה בלתי מוצדקת של קולות שמרניים

 

הסכסוך החריף כאשר מאסק סגר את משרדי X בברזיל בתגובה לאיומים במעצרים על אי-ציות לצווי בית המשפט. מאסק טוען כי צווים אלה אינם חוקיים והאשים את השופט מוראס בצנזורה. בתגובה, השופט הקפיא נכסים של שירות סטארלינק של מאסק בברזיל כדי לגבות קנסות שהצטברו. המצב הפך כה מתוח עד כי משתמשים המנסים לגשת ל-X באמצעות VPN עלולים להיות מחויבים בקנסות יומיים של 9,000 דולר.

בלב המחלוקת הזו טמונה אי-הסכמה יסודית לגבי מידור תוכן מקוון. השופט מוראס טוען כי מאמציו הכרחיים כדי להילחם בדיסאינפורמציה ובדברי שנאה המאיימים על הדמוקרטיה בברזיל. מאסק, לעומת זאת, רואה בפעולות אלו צנזורה בלתי מוצדקת של קולות שמרניים.

עימות זה מעמיד למבחן את מחויבותו של מאסק לאידיאולוגיית חופש הביטוי שלו מול הפסדים עסקיים פוטנציאליים. ברזיל מייצגת שוק משמעותי עבור X, ומדורגת במקום הרביעי בעולם בהורדות אפליקציות. האיסור הצית דיון רחב יותר על רגולציה של דיבור מקוון בברזיל ומעבר לה. בעוד שיש הרואים במוראס מגן הדמוקרטיה, אחרים, כולל מאסק, רואים בפעולותיו חריגה מסמכות שיפוטית.

ממשלת ברזיל הביעה את תמיכתה באיסור, בעוד ששגרירות ארה"ב הביעה דאגה לגבי השלכותיו על חופש הביטוי. אירוע זה הוא חלק ממגמה גלובלית רחבה יותר של ממשלות המנסות לווסת תוכן מקוון, כאשר X נאסר במספר מדינות אוטוריטריות.

תוצאות הסכסוך הזה עשויות להיות בעלות השלכות מרחיקות לכת על עתיד הדיבור המקוון בברזיל ועשויות להשפיע על דיונים דומים ברחבי העולם. ככל שהמצב מתפתח, הוא ממשיך לעורר שאלות חשובות לגבי האיזון בין חופש הביטוי לבין רגולציה של תוכן מזיק בעידן הדיגיטל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE