הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת חגי תשרי: כך יהודי ארה"ב פועלים כדי להגן על עצמם
הסביבה הפכה לעוינת ביותר מאז ה-7 באוקטובר, ובעוד ששנת הלימודים נפתחה ותקופת החגים מתקרבת בצעדי ענק – יהודים אמריקאים רוצים לקחת אחריות על תחושת הביטחון שלהם

יהודים אמריקאים, המעידים על עלייה באנטישמיות ברחבי ארה"ב, נוקטים באמצעים של הגנה עצמית כאשר שנת הלימודים התחילה והחגים היהודיים מתקרבים.

מנכ"ל שירות הביטחון הקהילתי CSS, ריצ'רד פרים, סיפר ל'פוקס ניוז' כי הארגון שלו עובד עם כ-500 בתי כנסת ואימן 15,000 חברי קהילה נוספים ברחבי המדינה איך לשמור על בתי הכנסת שלהם בטוחים במהלך סביבת איום מוגברת.

ב-11 החודשים מאז טבח שמחת תורה, יחד עם זינוק מפחיד ברמות האנטישמיות, פרים אמר כי CSS ראתה "עלייה עצומה בביקוש" לשירותים שלה, כאשר הארגון מספק תחושה של "העצמה" ליהודים אמריקאים המחפשים את הכלים ל"קחת אחריות" על הביטחון שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"כשאנחנו מדברים על הגנה עצמית, אתה לא מסתכל על זה רק מבחינת האם אני יכול להגן על עצמי פיזית? אלא זה גם על לקחת אחריות על ביטחון הקהילה היהודית, לא להחליף את אכיפת החוק, אלא להוסיף שכבת ביטחון קהילתית שאנחנו אחראים עליה", אמר פרים.

לפי מחלקת פשעי השנאה של משטרת ניו יורק, 200 מתוך 329 פשעי השנאה שנרשמו מתחילת השנה עד ה-25 ביוני, כוונו נגד יהודים.

"אני לא מופתע מהמספרים האלה", אמר פרים. "הם תואמים את הדברים שאנחנו רואים על הקרקע כל שבוע".

CSS, שקיימת יותר מ-50 שנה, ראתה עלייה של 25% ב-11 החודשים האחרונים מבחינת מוסדות שכוסו ומספר המתנדבים שהוכשרו, אמר פרים.

בשנת 2020, הארגון טיפל בממוצע של 100 עד 200 אירועים בבסיס שנתי. כעת המספר הזה קרוב ל-400, כאשר הרוב מתרחשים לאחר ה-7 באוקטובר.

"בתגובה לכל האנטישמיות הזו שגוברת בעקבות ה-7 באוקטובר, אנו רואים יותר יהודים שעומדים בעד עצמם, עומדים בעד המוסדות שלהם ואומרים, 'אני רוצה להתנדב כדי שהילדים שלי יוכלו להמשיך ללכת למחנה קיץ יהודי או שהילדים שלנו יוכלו להמשיך ללכת לשירותים שלנו בלי לפחד, בלי להיות צריכים לשמור אותם בבית שלנו, כי אנחנו דואגים לאבטחה'", הוא אמר. "ולמזלנו, כשזה נחוץ, קיבלנו תגובה מאוד בונה מהרשויות המקומיות גם כן".

"לפני החגים הגדולים, בכל שנה אנו לוקחים זהירות נוספת, הדרכה נוספת, אימון נוסף. והשנה, עוד יותר בהתחשב בסביבה שבה אנו נמצאים", אמר פרים. "זה לא בכדי להילחם, אלא אנו רוצים לתת לאותם סטודנטים קצת ביטחון, קצת עמידה בפני לחצים, שאם הם רוצים להתבטא, אם הם רוצים להיקלט בפעילות בקמפוס או כל דבר שהם רוצים לעשות, שהם… ירגישו יותר בטוחים ויש להם יותר כישורים להתמודד עם הסביבה העוינת הזו שלצערנו, סובלים ממנה בקמפוסים שלנו זמן רב מדי".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE