הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אירוע פרו-פלסטיני ביום השנה לטבח ה-7 באוקטובר? האוניברסיטה אסרה על כך
תאי הסטודנטים 'למען צדק בפלסטין' ו'קול יהודי לשלום' תכננו לטענתם טקס שליו, אך כעת הם זועמים ש"הלחץ והאיומים הציוניים" גרמו לאונ' להחליט שלא לאפשר אירועים פרטיים

אוניברסיטת מרילנד ביטלה היתר לקבוצות פרו-פלסטיניות לקיים אירוע ביום השנה הראשון לטבח ה-7 באוקטובר, לאחר דאגות מצד קבוצות יהודיות שאירוע כזה עלול להאדיר את הטרור של חמאס.

לפי סניף תא הסטודנטים למען צדק בפלסטין, SJP, האירוע המתוכנן היה "משמרת" שתתקיים יחד עם סניף הארגון האנטי-ציוני, 'קול יהודי לשלום', JVP.

נשיא האוניברסיטה, דאריל פיינס, הודיע על השינוי במכתב לבית הספר ביום ראשון, כתב כי "נעשו קריאות רבות לבטל ולהגביל את האירועים שיתקיימו ביום ההוא".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאהל פרו-פלסטיני באוניברסיטת מרילנד

 

"כקהילת אוניברסיטה, אנו מכירים בחשיבות של יום השנה ל-7 באוקטובר ומזהים את הסבל הנורא שהוא מייצג לאנשים כאן בקמפוס שלנו וברחבי העולם", כתב פיינס. ללא ציון אירועים ספציפיים, הוא אמר ש"רק אירועים בחסות האוניברסיטה שמקדמים התבוננות" יורשו ביום ההוא, עם "כל האירועים הביטויים האחרים" שיידחו לפני או אחרי יום השנה.

החדשות על ביטול האירועים הפרו-פלסטיניים התקבלו בברכה מצד קבוצות יהודיות ופרו-ישראליות.

"ה-7 באוקטובר, הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, הוא יום אבל עבור הקהילה היהודית והישראלית", כתבו הקבוצות באינסטגרם. "אנו מרוצים ש-SJP לא יוכלו עוד להתאים את הסבל של המשפחות והחברים שלנו לנרטיב השקרי והמסוכן שלהם".

לפני כן, אונ' מרילנד מצאה את עצמה מהר מאוד תחת מסע לחץ כבד מצד הורים יהודים שטענו גם שהרשאת SJP להפגין בתאריך השנתי היא לא הולמת, וגם שהאוניברסיטה נכשלת בסווג של מגוון רטוריקה פרו-פלסטינית כאנטישמית.

בהצהרתם, קבוצות יהודיות אמרו שקיום אירועים רשמיים של האוניברסיטה בלבד ביום השנה — החלטה שכנראה תמנע גם מהקבוצות היהודיות לקיים את האירוע שלהן — היא "לא מצב אידיאלי", והוסיפו: "היינו מעדיפים שנוכל להשתמש במרחב הקמפוס כדי להתאבל יחד כקהילה". אירוע הנצחה מתוכנן בבניין ההילל של מרילנד, שאינו נשלט על ידי האוניברסיטה.

סניף מרילנד של JVP, כאמור ארגון יהודי אנטי-ציוני, כתב באינסטגרם שהוא "מאוכזב וכועס" על ההחלטה של האונ', ושהוא וה-SJP תכננו לערוך אירוע שליו וטענו שיש להם זכות שווה להשתמש ביום הזה כדי להתאבל על פלסטינים שנהרגו על ידי צה"ל.

בהצהרה ארוכה משלה, SJP כינתה את מסע הלחץ נגדה "גזעני" ולא התייחסה לחמאס או ל-1,200 הישראלים שנרצחו על ידי הקבוצה הטרוריסטית ב-7 באוקטובר. במקום זאת, הקבוצה הסטודנטיאלית תיארה את התאריך כ"שנה מאז שהישות הציונית החלה את מסע ההשמדה ורצח העם האחרון שלה נגד העם הפלסטיני".

SJP הוסיפה כי ביטול האירוע מצד האוניברסיטה הגיע "בבקשת לחץ ציוני ואיומים" ואמרה, "אנו מכבדים את חייהם של כל הקדושים שמתו ברצח העם הזה, ובכל זאת ציונים בקמפוס הזה חוגגים את המוות וההרס של החיים הפלסטיניים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE