הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מוות קטסטרופלי": מנתח מפלורידה הסיר את האיבר הלא נכון - וגרם למותו המיידי של המטופל
ביקור במדינת הסאנשיין הסתיים בשערורייה טרגית כאשר מנתח מקומי, שנחשד בעבר ברשלנות, הסיר את הכבד של ויליאם בריאן בן ה-70 במקום את הטחול

גבר מאלבמה מת על שולחן הניתוחים בפלורידה, כאשר הרופא הסיר בטעות את הכבד של האיש במקום את ה'טחול המוגדל' – כך לפי עורך הדין שמייצג את אלמנת הקורבן.

ויליאם בריאן ואשתו בברלי ביקרו בבית אותו הם משכירים במחוז אוקלוסה, פלורידה, בחודש שעבר – כאשר ויליאם החל לסבול מכאב בטן תחתון שמאלי באופן פתאומי.

בן ה-70, תושב מאסל שולס שבאלבמה, הלך לבית החולים  Ascension Sacred Heart Emerald Coast במחוז וולטון, שם הוא הוכנס לבדיקות נוספות בשל חששות לאי-סדירות בטחול, כך אמרה פירמת עורכי הדין 'זרזור'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המנתח הכללי ד"ר תומאס שקנובסקי וד"ר כריסטופר בקני, המנהל הרפואי הראשי של הבית חולים, שכנעו את המשפחה המהססת שבריאן יעבור ניתוח בבית החולים או ש"הוא עלול לחוות סיבוכים רציניים אם יעזוב את בית החולים".

בריאן הסכים עם הרופאים ועבר ניתוח לפלנקטומיה לפרוסקופית ב-21 באוגוסט. באמצע הניתוח, שקנובסקי הסיר את הכבד של בריאן על ידי חיתוך כלי הדם העיקרי המזין את הכבד – מה שגרם ל"אובדן דם מיידי וקטסטרופלי שהביא למוות".

לאחר שהסיר בטעות את הכבד של בריאן, המנתח הכללי תייג את האיבר כ"טחול", שזוהה ככבד רק לאחר מות האיש.

שקנובסקי המשיך להסביר לבברלי בריאן, כי "ה'טחול' של בעלה היה כל כך מחולל שהוא היה גדול פי ארבעה מהרגיל והגיע לצד השני של גופו".

בתוך גוף האדם, הכבד ממוקם בצד הימני העליון של חלל הבטן, ממש מתחת לסרעפת, ומעל הקיבה, הכליה הימנית והמעיים.

הטחול, הממוקם בצד השמאלי העליון של הבטן ליד הקיבה, הוא משמעותית קטן יותר מהכבד, בין 1,100 ל-1,400 גרם קל יותר, והוא בערך בגודל של אגרוף.

לאחר מותו של ויליאם, נתגלה כיס קטן על הטחול שלו שנחשב לגורם לכאב שבגינו הוא אושפז.

 

ויליאם ובברלי בריאן, וד"ר שקנובסקי

 

משרד עורכי הדין זרזור טוען כי לד"ר שקנובסקי היה "ניתוח במקום הלא נכון" קודם לכן בשנת 2023, שבו הוא לכאורה הסיר חלק מלבלב המטופל במקום לבצע ריסוק של בלוטת האדרנל. אותו תיק נסגר בסודיות.

בברלי בריאן שכרה את משרד עורכי הדין כדי לקבל "צדק" עבור בעלה ומקווה שהכירורג הכללי לא יטפל יותר במטופלים אחרים.

"בעלי מת בזמן שהיה חסר אונים על שולחן הניתוח על ידי ד"ר שקנובסקי. אני לא רוצה שאף אחד ימות בגלל חוסר כשירותו בבית חולים שהיה אמור לדעת או ידע שהוא ביצע בעבר טעויות כירורגיות קשות ומשנות חיים", אמרה האלמנה בהצהרה דרך משרד עורכי הדין.

בברלי אמרה שהיא מנסה לקדם הליכים אזרחיים ופליליים הקשורים למות בעלה.

בית החולים דוקטור נורת' וולטון "ניתק" את עצמו משקנובסקי והסיר כל התמונות וההתייחסויות לרופא מאתר האינטרנט שלו, לפי 'זרזור'.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE