הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קליפורניה: הומלס תקף באגרופים את ראש העיר
החשוד בן ה-36 עבר ליד קבוצה של אנשי ציבור שהגיעו לעמוד נזק בזירת שריפה - ואז מבלי שום סיבה, החל להכות את ראש העיר וחבר המועצה

חבר מועצה בצפון קליפורניה התראיין ל'פוקס ניוז' והתייחס למדיניות המקלה במדינה לגבי פשעים – זאת לאחר שהוא וראש העיר הותקפו באגרופים לאור יום על ידי הומלס.

חבר מועצת העיר מריסוויל דום בלזה, סיפר שהוא וראש העיר כריס ברנסקום, ראש משטרת העיר כריסטיאן סכס, יחד עם שני עובדי קונגרס מטעם הנציג הרפובליקני דאג למלפה, היו במרכז העיר לביצוע הערכה לנזק לבניין היסטורי שנפגע קשה משריפה ב-22 באוגוסט.

"עמדנו על המדרכה ליד האתר ושוחחנו באופן חופשי. אדם אחד חצה במעבר חצייה. ובדיוק כשהוא הגיע לראש העיר, שהיה עם הגב אליו, האדם הזה משך את ידו אחורה והכה אותו בדיוק באמצע הגב", אמר בלזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההומלס התוקף, דרק הופקינס

 

"לא היה שום דיבור, שום עימות. לא היה שום דבר שהביא לאגרוף. זה היה פשוט מעשה אלימות חסר תכלית לחלוטין", הוסיף.

ראש העיר ברנסקום תיאר את התקיפה כ"משהו שבא משום מקום", וסיפר לאתר חדשות מקומי כי "חשבתי שנפגעתי על ידי מכונית... הוכיתי כל כך חזק. הדבר הבא שאני זוכר, זה האדם הזה רץ, ואני צועק ומקלל אותו".

לאחר התקיפה, בלזה אמר ש"האינסטינקטים שלי פעלו" והוא רץ אחרי החשוד הנמלט – שזוהה מאוחר יותר כדרק הופקינס בן ה-36.

"ראיתי את התוקף רץ לאורך הרחוב, אז האינסטינקט פעל, ורצתי אחרי התוקף", אמר בלזה. "כשהתקרבתי אליו, והיינו בערך באמצע הרחוב, הוא הסתובב וראה אותי מאחוריו".

בלזה אמר שהופקינס עצר וניגש לתקוף שוב, והצליח לפגוע בו בצד הראש.

"לאחר מכן, התמודדתי איתו והורדתי אותו לרצפה והחזקתי אותו עד שראש המשטרה הגיע. החזקנו אותו במעצר עד שהוא נעצר רשמית", אמר בלזה.

 

חבר המועצה בלזה

 

הופקינס מואשם ב-8 עבירות שכוללות תקיפת פקיד ציבורי והתעללות בקשיש. ערבונו נקבע על סך 50,000 דולר.

בלזה אמר שהאירוע מטיל אור על משבר הפשיעה המתרחש בקהילות ברחבי קליפורניה, כאשר מדיניות דמוקרטית משפיעה על אזרחים רגילים ועל נבחרי ציבור.

"באור גדול יותר ובתמונה רחבה יותר של כל המצב הזה, זה משהו שאנחנו מתמודדים איתו באופן קבוע", הוא אמר. "אולי לא בהכרח שנבחר ציבור מותקף, אבל שיש הרבה יותר סוג זה של פשעים ותקיפות בקהילות ברחבי קליפורניה".

"זה מצביע על בעיה הרבה יותר גדולה במדינה. התקיפה הזו היא באמת תוצאה של מדיניות רכה כלפי פשע שקליפורניה יישמה במשך העשור האחרון", הוא אמר.

בלזה התמקד בהצעת החוק 47, שנחתמה בנובמבר 2014 ושינתה את הסיווג של שש עבירות פליליות קלות לעבירות תעבורה, כולל גניבת סחורה בשווי פחות מ-950 דולר ובעלות על סמים. "החקיקה הזו היא העוגן של מדיניות קלה כלפי הפשע", אמר.

הוא הצביע על התובעת הכללית של קליפורניה ב-2014 — סגנית הנשיא קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות — כמנהיגה מאחורי החקיקה.

"היא הייתה זו שבאמת דחפה לזה בחוזקה, ומאז ראינו פשע פשוט משתולל בקליפורניה" ,הוא אמר. "אני חושב שכולנו צריכים להיות מאוד מודאגים אם היא רצה לנשיאות, או אם היא תהפוך לנשיאה, שהאומה כולה תתמודד עם אותם בעיות שקליפורניה מתמודדת איתם בעשור האחרון".

"זה צריך להיות דאגה עצומה עבור כולנו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE