הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: ראש העיר אריק אדמס ובכירי משרדו נחקרים על עוד פרשת שחיתות חמורה
סוכנים פדרליים החריפו את חקירתם סביב ממשל ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הם ערכו חיפושים והחרימו טלפונים של בכירים בעירייה, ביניהם מפכ"ל המשטרה, סגן ראש העיר הראשון, קנצלר בתי הספר ואחרים. פעולות אלו אינן קשורות לחקירת השחיתות הנפרדת המתמקדת בראש העיר וגיוס הכספים למסע הבחירות שלו

סוכנים פדרליים החריפו את חקירתם סביב ממשל ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, ביום רביעי. הם ערכו חיפושים והחרימו טלפונים של בכירים בעירייה, ביניהם מפכ"ל המשטרה, סגן ראש העיר הראשון, קנצלר בתי הספר ואחרים. פעולות אלו אינן קשורות לחקירת השחיתות הנפרדת המתמקדת בראש העיר וגיוס הכספים למסע הבחירות שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גב' רייט, משמאל, היא חברה מהימנה בחוג הפנימי של ראש העיר

 

החקירות מעלות שאלות לגבי יכולתו של אדמס להמשיך לנהל את העיר הגדולה בארה"ב, ומאיימות להחליש עוד יותר את מעמדו הפוליטי לקראת הפריימריז הדמוקרטיים בשנה הבאה. בין הבכירים שנחקרו נמצאים שינה רייט, סגנית ראש העיר הראשונה; דיוויד ס. בנקס, קנצלר בתי הספר ובן זוגה של רייט; פיליפ בנקס השלישי, סגן ראש העיר לביטחון הציבור; טימותי פירסון, יועץ בכיר לראש העיר; אדוארד א. קבאן, מפכ"ל המשטרה; וטרנס בנקס, יועץ ואחיהם של דיוויד ופיליפ בנקס.

טיב החקירות אינו ברור, אך נראה כי אחת מתמקדת בבכירי עיריית ניו יורק והשנייה נוגעת למפכ"ל המשטרה. חשוב לציין כי איש מהנחקרים לא הואשם בפשע כלשהו עד כה.

במקביל, מתנהלת חקירה נפרדת המתמקדת בראש העיר אדמס וגיוס הכספים למסע הבחירות שלו. חקירה זו בוחנת, בין היתר, האם אדמס וצוות הקמפיין שלו קשרו קשר עם ממשלת טורקיה לאיסוף תרומות זרות בלתי חוקיות, ובתמורה לחץ על מחלקת הכבאות לאשר בניית קונסוליה טורקית חדשה במנהטן למרות חששות בטיחותיות. כמו כן, נבדקים שדרוגי טיסות חינם שאדמס קיבל מטורקיש איירליינס.

 

פיליפ בנקס השלישי, שנראה כאן ב-2013, מונה לסגן ראש העיר לביטחון הציבור ב-2021 למרות היותו שותף לקשר בתיק שחיתות פדרלי נרחב שנים קודם לכן

אדמס הכחיש באופן עקבי כל עוולה, והרשויות הפדרליות לא האשימו אותו בפשעים כלשהם. בראיון לפוקס 5 ניו יורק ביום חמישי בערב, אדמס הכחיש שהחקירות הפדרליות השונות מהוות הסחת דעת. למרות זאת, ההשלכות הפוליטיות של החדשות על החיפושים והחרמת הטלפונים היו מהירות, כאשר כמה מיריביו הצפויים של אדמס בפריימריז הדמוקרטיים הצביעו על החקירות כהסחת דעת בלתי מקובלת.

בנובמבר, לאחר שסוכנים פדרליים חיפשו בביתה של מגייסת הכספים הראשית שלו, אדמס דחה חששות לגבי האתיקה של צוותו. הוא אמר: "אני לא יכול לומר לכם כמה אני מתחיל את היום באמירה לצוות שלי, 'עלינו לפעול על פי החוק, חייבים לפעול על פי החוק'. כמעט עד כדי כך שאני מטריד." עם זאת, החקירות הנוכחיות מעמידות בספק את היעילות של גישה זו ומציבות אתגרים משמעותיים בפני ממשל אדמס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE