הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיני האמריקאים נשואות לגבול הדרומי – בזמן שגבול הצפון רואה זינוק במהגרים
ממשל ביידן משקיע משאבים רבים כדי לצמצם את הכאוס בדרום לקראת הבחירות בנובמבר, אך בינתיים הגבול הצפוני המתפרש על כ-300 מיילים נותר פרוץ לעשרות אלפי מהגרים מעשרות מדינות

הסטת משאבים למאבק בזרם המהגרים בגבול הדרומי תרמה לגל חדש של חציות בגבול הצפוני, כך טוען מומחה אחד.

"הגבול הדרומי תמיד מקבל את תשומת הלב ולכן הוא מקבל את המשאבים והכסף, ואז הגבול הצפוני נשאר עם אזורים רחבים שפתוחים לחלוטין", אמרה לורה ריס, מנהלת מרכז הביטחון בגבולות וההגירה של קרן הריתג' ל'פוקס ניוז'. "במהלך כהונת ביידן, בגלל מספר החציות בגבול הדרומי, הם מושכים משאבים מהגבול הצפוני כדי להתמודד עם הגבול הדרומי, ומשאירים עוד פחות לשמירה על הגבול הצפוני".

ההערות הגיעו לאחר שדיווח ברשת CBS פירט את מצוקתו של מגזר הגבול הצפוני שראה יותר מעצרים השנה הפיסקלית מאשר ב-13 השנים הקודמות יחד. לפי הדו"ח, מגזר הגבול של סוונטון רשם בערך 15,000 מעצרים ב-10 החודשים הראשונים של השנה הפיסקלית 2024, הנפח הגדול ביותר שנרשם אי פעם ויותר מ-14,000 בכל שנת 2021, השנה הראשונה שבה נשיא ביידן כיהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבול ארה"ב-קנדה (צילום: Getty Images)

 

אך המגזר, המכסה 295 מיילים של הגבול עם קנדה וכולל את כל ורמונט וחלקים מניו יורק וניו המפשייר, אינו המקום היחיד שבו הגבול הצפוני ראה גל של תנועה, עם הגבול הקנדי בכללותו שובר שיא של 190,000 מפגשים בשנה הפיסקלית 2023 ויותר מ-162,000 עד כה בשנה הפיסקלית הנוכחית.

הדו"ח גם ציין שכ-1,100 מחבלים ידועים או חשודים שהכוחות נתקלו עמם בגבול הצפוני בין השנים 2021 ל-2023, מספר שהוא יותר ממחצית מ-1,700 שנעצרו בגבול ברחבי המדינה.

לדברי ריס, הגבול הצפוני באופן טבעי מהווה אתגר לשומרי הגבול של ארה"ב, שהוא יותר מכפול ממספר המיילים של הגבול הדרומי עם מקסיקו. הגבול הצפוני גם מציג אתגרים ייחודיים לסוכנים, כולל חציות ימיות באזור ימות הגדולים.

הבעיות הללו התעצמו רק יותר תחת ביידן, טענה ריס, וציינה שמדיניות ההגירה המתירנית של הממשל הציעה תמריץ לחצות וגם הובילה לצורך ביותר משאבים שנמשכו מהצפון לגבול המקסיקני.

"יש לנו גבול פתוח כרגע והעולם יודע שהוא יכול להיכנס", אמרה ריס, וציינה שמהגרים ממקומות שונים ישתמשו בחציות שונות, בהתאם למצב.

"מסתננים מתאימים את עצמם, סוחרים מתאימים את עצמם, ולכן אנחנו רואים את המספרים האלה", אמרה ריס.

לפי הדיווח של CBS, מהגרים ניסו להיכנס למדינה באופן לא חוקי דרך הגבול הצפוני מ-85 מדינות שונות, מספר שגם הוא עלה בשנים האחרונות.

כאשר פנו לדובר הבית הלבן לתגובה, הוא אמר שביידן "עבד למצוא פתרונות דו-מפלגתיים לאבטחת הגבול שלנו ולתיקון מערכת ההגירה השבורה שלנו. הרפובליקנים בקונגרס נכשלו לפעול, והצביעו פעמיים נגד הסכם אבטח הגבול הכי קשוח וההוגן ביותר בעשורים האחרונים".

"הנשיא ביידן הכריז על פעולות ביוני שהפחיתו משמעותית את המפגשים בגבול הדרומי והמשרד לביטחון המולדת הודיע לאחרונה על שינויים שנועדו לשפר את היכולת שלנו להוציא אנשים שנתקלו לאורך הגבול הצפוני שלנו", הוסיף הדובר.

אבל ריס מצפה שהמספרים ימשיכו לעלות כל עוד ביידן נמצא בתפקיד, והעירה שהחלטת הממשל להתחיל מחדש את תוכנית הפרול השנויה במחלוקת של CHNV שנסגרה בעבר בשל דאגות לגבי הונאה תוסיף רק לנטל שהגבול הצפוני נתקל בו.

"אם אנשים נמשכים לנסות להגיע לכאן עכשיו, בזמן שביידן עדיין בכוח, אז הם ינסו, ואנחנו הולכים לראות עלייה במספרים", אמרה ריס.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE