הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לשעבר מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט בקליפורניה - הודיעה: אצביע לדונלד טראמפ
אחת מהפוליטיקאיות הדמוקרטיות הבכירות בגולדן סטייט הודיעה שהיא הולכת אחרי חבריה רוברט פ. קנדי ג'וניור וטולסי גבארד במעבר למפלגה הרפובליקנית, שכן היא כבר "לא מזהה" את המקום שהיה לה בית פוליטי במשך שנים

גלוריה רומרו, לשעבר מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט של מדינת קליפורניה, הודיעה כי היא עוזבת את מפלגתה אותה היא "כבר לא מזהה" – ועוברת למפלגה הרפובליקנית, בעודה מכריזה שתצביעה לדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות 2024.

בדבריה ברשת 'פוקס ניוז', רומרו אמרה כי המפלגה הדמוקרטית "הלכה כל כך הרבה לשמאל, היא הפכה למפלגה שהתקדמה לעבר מלחמה, לעבר צנזורה, לעבר אוטוריטריות".

רומרו החלה את השירות הציבורי שלה בסנאט בשנת 1998. בתחילה היא הייתה חברת האספה של המדינה עבור המחוז ה-49, לאחר מכן עבור המחוז ה-24, ובין השנים 2005 עד 2008 שימשה כמנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט.

בבחירות להצבעת האי אמון במושל קליפורניה ב-2021, היא תמכה ברפובליקני לארי אלדר כמועמד להחלפת המושל הדמוקרטי גווין ניוסום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

רומרו הכריזה על החלטתה בבניין הקפיטול של המדינה, לצד הנציג קווין קיילי, יו"ר הרפובליקנים בקליפורניה ג'סיקה מילה פטרסון – ומנהיג המיעוט באספה, ג'יימס גלאגר.

"הניתוק הגדול ביותר שלי עם המפלגה הישנה שלי כעת היה בנושא בחירת בית ספר, חופש החינוך והזכות לקבל בתי ספר איכותיים לכולם", אמרה רומרו. "במיוחד כשהנציג קווין קיילי ואני נלחמנו יחד, במיוחד עבור בחירת בית ספר, לילדים עניים ומיעוטים שנתקעו בבתי ספר כושלים כרונית".

רומרו רצה לתפקיד פקידת החינוך הציבורי של מדינת קליפורניה ב-2010, והפסידה, כשהיא סיימה שלישית במירוץ. לאחר מכן היא הובילה את סניף קליפורניה של 'דמוקרטים למען רפורמה בחינוך', שתומך בהפרטת בתי הספר הציבוריים.

רומרו הגיעה ל'פוקס ניוז' כדי לדבר על המעבר, אותו תיארה כנמשך על פני תקופה ממושכת.

"זו מפלגה דמוקרטית שאני כבר לא מזהה", אמרה, "היא התקדמה כל כך הרבה לשמאל, הפכה למפלגה שהתקדמה לעבר מלחמה, לעבר צנזורה, לעבר אוטוריטריות".

לאחר מכן רומרו התייחסה לנציגה לשעבר טולסי גבארד, העורך דין ליאו טרל ורוברט פ. קנדי ג'וניור כדוגמאות לדמוקרטים לשעבר שהפכו לרפובליקנים, ואמרה: "אני בין האחרונים שפשוט אמרו, גם אני, אני לא יכולה יותר".

 

קנדי ג'וניור, גבארד 

 

המהלך זכה לשבחים מה-GOP. יו"ר המיעוט בסנאט, בריאן ג'ונס, הוציא הצהרה ואמר: "זה דורש אומץ אמיתי להתרחק מהמפלגה שהובלת ולעמוד בעד מה שנכון".

לעומת זאת, הדמוקרטים הדגישו שהמעבר של רומרו לא מגיע כהפתעה, בהתחשב בתמיכתה בלארי אלדר הרפובליקני ב-2021. דרקסל הרד, לשעבר מנכ"ל מפלגת הדמוקרטים במחוז לוס אנג'לס, כתב ב-X: "לפני כשלוש שנים בערך, גלוריה רומרו הצהירה זאת בפומבי... במאמר דעה, אני מאמין. הרפובליקנים כל כך נואשים לכל חדשות, שהם צריכים לחפור בחדשות ישנות כדי לשמור על רלוונטיות".

הוא הוסיף: "בואו נהיה כנים - כבר ב-2021 ב-L.A. Times היא תמכה בלארי אלדר. אין כאן 'חדשות'".

ההכרזה הזו מגיעה כחודש לאחר שהסנאטורית מקליפורניה, מרי אלוורדו-גיל, עזבה את המפלגה הדמוקרטית והצטרפה לרפובליקנים. היא אמרה ש"המצב הקיים תחת שלטון רוב דמוקרטי במחוקקת פשוט לא עובד למדינה הזו", כשהכריזה על המעבר.

היו גם מקרים של רפובליקנים שעברו למפלגה הדמוקרטית. הנציג לשעבר אדם קינזינגר, רפובליקני מאילינוי, הופיע בכנס הלאומי הדמוקרטי שם דיבר נגד מפלגתו ותמיכתה בטראמפ. באופן דומה, מייקל כהן, עורך הדין לשעבר של טראמפ, הופיע ב-DNC וכעת הוא דמוקרט רשום.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE