הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קדחת העמק מתפשטת בקליפורניה: כל מה שצריך לדעת על הנגיף
שאיפת פטרייה שנמצאת בעיקר בדרום מערב ארצות הברית גורמת להתפתחות של מחלה נשימתית שבדרך כלל לא מסוכנת, אבל כן יכולה להיות קטלנית

קדחת העמק, מחלה הנגרמת משאיפת סוג של פטרייה הנמצאת בעיקר בדרום-מערב - נמצאת בעלייה בקליפורניה, כך לפי מחלקת בריאות הציבור של המדינה.

"אנשים החיים באזור העמק המרכזי או באזורי החוף המרכזי של קליפורניה עשויים להיות בסיכון מוגבר לקדחת העמק לאורך הסתיו", המחלקה הזהירה לאחרונה.

בהשוואה ליותר מ-9,000 מקרים שדווחו ברחבי המדינה ב-2023, כבר דווחו על יותר מ-5,000 מקרים ראשוניים השנה עד ל-1 ביולי, דיווחה המחלקה.

קדחת העמק, הידועה גם כקוקצידיואידומיקוזיס או "קוקצי", נגרמת משאיפת אבק או אדמה המכילה פטרייה בשם Coccidioides. היא יכולה להדביק את הריאות ולגרום לתסמינים נשימתיים. במקרים נדירים, היא יכולה להיות קטלנית.

"כל מי שחי, עובד או מטייל באזור בו דווח על קדחת העמק עשוי להידבק, כולל חיות מחמד", אמרה מחלקת הבריאות בהודעה לעיתונות. "קדחת העמק איננה מדבקת ולא יכול להתפשט מאדם לאדם או מחיה לחיה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

איפה נמצא קדחת העמק

בנוסף לקליפורניה, קדחת העמק בדרך כלל מדווחת במדינות מערביות נוספות כולל אריזונה, נבדה, ניו מקסיקו ויוטה.

בשני העשורים האחרונים, מקרי המחלה הולכים ומתרבים ברחבי המדינה, לפי נתונים מה-CDC. עם זאת, אלפי מקרים לא מדווחים, ורבים אינם מאובחנים או מאובחנים באופן שגוי, אומר ה-CDC.

חוקרים מצאו לאחרונה כי עונות בצורת ושינויי האקלים משחקים תפקיד בהגברת הסיכון להידבקות.

בתקופות של בצורת, שיאי מקרי קדחת העמק פחות חמורים, אך כאשר הגשם חוזר, השיאים גבוהים במיוחד, לפי המחקר שפורסם לאחרונה בכתב עת רפואי.

אף על פי שהתזמון יכול להשתנות בהתאם למיקום המדויק והשנה, המחקר גם מצא כי רוב המקרים בקליפורניה מתרחשים מספטמבר עד נובמבר.

תסמיני קדחת העמק

קדחת העמק לעיתים קרובות מתחיל בצורה קלה, עם סימנים דומים לשפעת או לקורונה, כולל חום ושיעול. אנשים עשויים גם לחוות פריחות, כאבי ראש, עייפות, זיעות לילה, כאבי שרירים או כאבי מפרקים, לפי ה-CDC.

התסמינים בדרך כלל מתפתחים בין שבוע לשלושה שבועות לאחר שנשאפה הפטריה, המופיעה באופן טבעי בקרקע של מספר מדינות מערביות, בעיקר בדרום-מערב.

למרות שחלק מהאנשים מחלימים מעצמם, סיבוכים מסוכנים עשויים להתפתח בעד 10% מהמקרים, לפי ה-CDC.

גורמים מסוימים יכולים גם להגביר את הסיכון של אדם לחלות במקרה חמור, כולל היותו בן 60 ומעלה, סובל מסוכרת או ממצב שמחליש את מערכת החיסון, או היותו בהריון, לפי מחלקת הבריאות הציבורית של קליפורניה.

איך לטפל בקדחת העמק

למרות שחיסונים פוטנציאליים נבדקו בבעלי חיים, כרגע לא זמין חיסון לטיפול או למניעת קדחת העמק.

במקום זאת, טיפולים אנטי-פטרייתיים, בדרך כלל פלוקונזול או אמפוטריצין B, משמשים לטיפול בחלק מהמקרים של המחלה. במקרים אחרים, הדלקות נפתרות ללא טיפול אנטי-פטרייתי, לפי ה-CDC.

כדי לעזור למנוע קדחת העמק באזורים עם שיעורים גבוהים, מחלקת הבריאות של קליפורניה מציעה:

- להישאר בפנים כאשר יש רוח חזקה בחוץ והאוויר מאובק

- לשמור על חלונות הרכב סגורים ולהשתמש באוויר מחזורי בעת נסיעה באזורים מאובקים

- להרטיב אדמה לפני חפירה כדי להפחית אבק

- ללבוש מסכת N95 אם חייבים להיות בחוץ באזורים אלו המאובקים

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE