הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפארק הלאומי עמק המוות חווה את הקיץ הכי חם בהיסטוריה שלו
שירות הפארקים הלאומיים הכריז כי הטמפרטורה הממוצעת במקום שנחשב הכי חם על פני כדור הארץ בחודשים יוני עד אוגוסט, הייתה 104.5 מעלות פרנהייט

פארק הלאומי עמק המוות, מדבר בדרום-מערב קליפורניה הידוע כמקום הכי לוהט על פני כדור הארץ, זה עתה עבר את הקיץ החם ביותר בהיסטוריה שלו.

הטמפרטורה הממוצעת מיוני עד אוגוסט הייתה 104.5 מעלות פרנהייט, שוברת את השיאים הקודמים של 104.2 מעלות פרנהייט, שנקבעו ב-2021 וב-2018, לפי שירות הפארקים הלאומיים.

זה מצטרף עם ההכרזה של שירות השינויים האקלימיים של קופרניקוס, שהקיץ הזה היה הקיץ החם ביותר על פני כדור הארץ.

ביולי, עמק המוות חווה תשעה ימים רצופים של 125 מעלות פרנהייט או יותר. קציני שירות הפארקים הלאומיים אמרו שהטמפרטורות הליליות - שהממוצע שלהן היה 91.9 מעלות פרנהייט – שיחקו תפקיד בחום הקיצוני. מיוני עד אוגוסט, הטמפרטורות ירדו מתחת ל-26.7 מעלות צלזיוס רק חמש פעמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם בעמק המוות הייתה 134 מעלות פרנהייט ב-1913. הפארק היה קרוב לשבור את השיא ב-7 ביולי, 2024, כאשר הטמפרטורות הגיעו ל-129 מעלות פרנהייט, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה הקיץ. זה היה במהלך גל חום שצלה את חוף המערב.

החום הקיצוני גרם למספר אירועים שסיכנו חיים במהלך הקיץ. ביולי, תייר בן 42 מבלגיה הובהל לבית חולים לאחר ששרף את כפות רגליו על חולות רותחים מעל 123 מעלות פרנהייט. שני אנשים בסופו של דבר נפטרו מהחום, כולל גבר בן 57 שמת מחשיפה לחום לאחר שנסע ברכבו ממדרון תלול בגובה 6 מטרים, ואופנוען נוסף ליד באדווטר בייסין לאחר שנסע דרך הפארק עם קבוצת רוכבים קטנה.

הטמפרטורות הלוהטות לא מנעו מאנשים להגיע לעמק המוות כדי להתרשם מהחולות, הקניונים ושבילי ההליכה. מעל למיליון אנשים מבקרים במדבר הזה מדי שנה.

שירות הפארקים הלאומיים המליץ למבקרים שהטמפרטורות הכבדות בשלוש ספרות יימשכו עד תחילת אוקטובר.

"מומלץ למבקרים להישאר במרחק הליכה של 10 דקות מרכב ממוזג, לשתות הרבה מים, לאכול חטיפים מלוחים, וללבוש כובע וקרם הגנה", כך נאמר בהודעה מהשירות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE