הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלן דרשוביץ בהודעה דרמטית: עוזב את המפלגה הדמוקרטית
עורך הדין היהודי הגיע לקצה עם יכולת ההכלה של הרטוריקה האנטישמית בשורות המפלגה שלו, במיוחד אחרי ה-DNC ממנו יצא "מזועזע לחלוטין... זה היה הכנס הכי אנטי-יהודי שחוויתי"

איש המשפטים הבולט אלן דרשוביץ, אמריקאי-יהודי תומך ישראל, הודיע כי הוא עוזב את המפלגה הדמוקרטית תוך שהוא מציין מספר חברי קונגרס "אנטי-יהודיים" שמהווים חלק מהמפלגה ואת הוועידה הלאומית הדמוקרטית האחרונה בה נבחרה סגנית הנשיא קמלה האריס למועמדת המפלגה לנשיאות.

בראיון עם מנחה הרדיו זאב ברנר בתוכנית Talkline with Zev Brenner, דרשוביץ ציין את ה-DNC, שלדבריו נתן לגיטימציה לדוברים אנטי-ישראליים, ולמפגינים אנטי-ישראליים מחוץ לאירוע.

"זה היה הכנס הכי אנטי-יהודי, אנטי-ישראלי, אנטי-ציוני שחוויתי", הוא אמר. "הייתי מזועזע מהכנס הלאומי הדמוקרטי. לחלוטין מזועזע".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דרשוביץ (צילום: AP)

 

"אני לא דמוקרט יותר. אני עצמאי", הוא הוסיף, תוך שהוא מציין שהוא לא יחשוף למי הוא מצביע לנשיאות עד אולי אחרי ה-1 בנובמבר. "אני רוצה לראות איך הם מתמודדים עם איראן. אני רוצה לעודד את הממשל הנוכחי לתמוך בישראל".

הפרופסור למשפטים מהרווארד אמר שעזיבתו את המפלגה מגיעה אחרי תהליך ארוך והדרגתי. "הרבה דברים דחפו אותי לכיוון הזה", הוא אמר.

דרשוביץ ציין שכישלונה של האריס לנהל מושב משותף של הקונגרס במהלך נאום של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שיחק תפקיד גדול בהחלטתו.

חלק מהדמוקרטים החרימו את נאומו של נתניהו כצורת מחאה.

בסופו של דבר, הכנס שהתקיים בשיקגו בחודש שעבר היה זה שדחף אותו מעבר לקצה, הוא אמר.

הוא ציין את הנציגים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אליזבת וורן, ברני סנדרס, שלדבריו היו אנטי-ישראליים, ואת הכומר והפעיל זכויות אדם אל שרפטון, שהואשם בעבר באנטישמיות.

בנוסף, היו מפגינים אנטי-ישראליים מחוץ לאירוע שקראו להשמדת ישראל, הוא אמר.

"זו לא המפלגה שלי", אמר דרשוביץ.

המפלגה הדמוקרטית חוותה פילוג חד בתוך שורותיה לאחר הטבח שחמאס ביצע על אזרחי ישראל בבוקר שמחת תורה. חלק מחברי המפלגה סירבו לגנות את ארגון הטרור והאשימו את נתניהו בתגובה הצבאית.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE