הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקורבו של פוטין מזהיר שארה"ב תתמוטט "במלחמת אזרחים חדשה וקרובה"
"לא סתם הוליווד מפיקה סרטים על כך", אמר דימיטרי מדבדב, סגן "יו"ר מועצת הביטחון ולשעבר ראש הממשלה הרוסי, שטוען כי לא משנה מי יבחר לנשיאות – המדינה תתפרק

סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה דימיטרי מדבדב – שכיהן כראש הממשלה והוא בן בריתו הקרוב של הנשיא ולדימיר פוטין, הוציא אזהרה ביום שבת וחזה שארצות הברית תתמוטט ב"מלחמת אזרחים חדשה וקרובה" בעקבות הבחירות לנשיאות.

מדבדב ניבא כאוס בארצות הברית וקישר ישירות לסנקציות שהוטלו על רוסיה מאז פברואר 2022 כאשר הצבא פלש לאוקראינה, אז מדינות מערביות רבות פתחו בצעדים כלכליים נגד מוסקבה. וושינגטון הרחיבה בהדרגה את הסנקציות שהטילה כאשר הנשיא ג'ו ביידן הוציא צו מנהלי בדצמבר, שמאפשר לארה"ב להטיל סנקציות ישירות על בנקים זרים שמקלים עסקאות משמעותיות עבור רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטין ומדבדב (צילום: דוברות הקרמלין)

 

בהודעת טלגרם ביום שבת, מדבדב דיבר על המצב הפוליטי הנוכחי בארה"ב ועל המרוץ לנשיאות לשנת 2024 בין קמלה האריס לדונלד טראמפ:

"מתוך נקמנות כלפי הממשל הנוכחי, טראמפ איים להרים את הסנקציות נגד רוסיה. אבל האם הוא באמת יעשה זאת אם ייבחר? לא, כמובן שלא. למרות הבריונות הנראית שלו כ'זר', בסופו של דבר טראמפ הוא בן המערכת. כן, הוא נרקיסיסט אגוצנטרי, אך הוא גם פרגמטי. כאיש עסקים, טראמפ מבין שהסנקציות פוגעות בדומיננטיות של הדולר בעולם. עם זאת, זהו לא סיבה מספקת להפיכה בארה"ב ולפעול נגד הקו האנטי-רוסי של ה'דיפ סטייט' הנודע, שהוא חזק יותר מכל טראמפ", אמר מדבדב.

הוא הוסיף: "אבל מה לגבי האריס? לא כדאי לצפות להפתעות ממנה. היא חסרת ניסיון ולפי אויביה, פשוט טיפשה. נערכו עבורה נאומים יפים אך חסרי משמעות ותשובות 'נכונות' משעממות לשאלות, שהיא תקרא מהטלפרומטר בצחוק מדבק. היו סנקציות נגד ברית המועצות במהלך המאה ה-20, והן חזרו בקנה מידה חסר תקדים במאה ה-21. אז, זה סנקציות לנצח. או ליתר דיוק, עד שארצות הברית תתמוטט במהלך מלחמת אזרחים חדשה וקרובה. אחרי הכול, הוליווד מפיקה סרטים על זה לא סתם".

בתגובה להערותיו של מדבדב, בהודעה שנשלחה בדוא"ל לניוזוויק בשבת, דוברו של טראמפ, סטיבן צ'ונג, תקף את האריס בכך שהצהיר: "פוטין תמך בקמלה האריס מכיוון שהוא יודע שהיא תהיה דחיפה קלה עבור רוסיה".

גם מחלקת המדינה של ארה"ב הדפה את ההצהרות של מדבדב: "אני יודעים כבר לא לקחת את מדבדב ברצינות. מדובר בשטות קרמלינית סטנדרטית", כתב דובר המחלקה.

הרעיון של מלחמת אזרחים בארה"ב עלה קודם לכן על ידי פקידים רוסיים. בדצמבר 2023, במהלך הופעה בטלוויזיה הממלכתית, סרגיי מרקוב, מדען פוליטי בעל נטייה פרו-פוטין ויועץ למנהיג הרוסי לשעבר, אמר שהתפתחות כזו תהיה מועילה למוסקבה ותראה את הסכסוך באוקראינה מסתיים לטובתה ב"שבוע אחד".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE