הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר ה'ניו יורק טיימס': האמריקאים רואים בהאריס כקיצונית יותר מטראמפ
כמעט מחצית מהמצביעים רואים במועמדת הדמוקרטית כ"ליברלית או פרוגרסיבית מדי", לעומת שליש שרואים ביריבה הרפובליקני כ"שמרני מדי"

סקר של ה'ניו יורק טיימס' מצא כי ויותר מצביעים מחזיקים בדעות לפיהן המועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס היא "ליברלית או פרוגרסיבית מדי" בנושאים מרכזיים שעומדים על הפרק, מאשר כמות המצביעים שרואים ביריב הרפובליקני, דונלד טראמפ, כ"קונסרבטיבי מדי".

סקר ניו יורק טיימס/קולג' סיינה שפורסם ביום ראשון מצא כי לטראמפ יש יתרון צר על פני האריס, עם 48% לעומת 47% להאריס, מה שמצביע על כך שהתמיכה הפוליטית שקיבלה מה-DNC לאחר שהחליפה את הנשיא ביידן ברשימה עשויה להצטמצם ככל שהבחירות מתקרבות לשלב הסופי.

מתוך הנתונים שנאספו בסקר, נמצא כי כמעט הרוב המוחלט של המצביעים דיווחו כי טראמפ אינו "רחוק מדי" לשמאל או לימין בנושאים מרכזיים, בעוד שרק כשליש מהמצביעים אמרו שהוא "קונסרבטיבי מדי", לפי הסקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס נתפסת כקיצונית יותר מטראמפ (צילום: AP)

 

מאידך, כמעט חצי מהמצביעים שנשאלו, 44%, דיווחו כי האריס היא "ליברלית ופרוגרסיבית מדי", ו-42% מצאו שהיא "לא רחוקה מדי" מעמדות השאל או הימין.

ניו יורק טיימס דיווחה כי היתרון של טראמפ על פני האריס כמועמד יותר מרכזי הוא אחד מהיתרונות שלו שנעלמו מהעין.

"כן, הוא מחוץ לזרם המרכזי הפוליטי במובנים רבים - הוא שלל את תוצאות הבחירות של 2020. וכן, יש לו דעות שמרניות על נושאים רבים, כמו הגירה. אבל הוא גם תפס עמדות רבות שהיו סבירות יותר להימצא בקרב דמוקרטים מאשר רפובליקנים לפני עשור, כמו התנגדות לקיצוצים בתוכניות רווחה, תמיכה ביחסים שיתופיים עם רוסיה או התנגדות לסחר חופשי. זהו מוניטין שהוא זהיר לשמור עליו, מלהגיד שהוא לא תומך בפרויקט 2025 ועד לעמדתו החמקמקה לגבי צעדים נוספים להגבלת הפלות", דיווח הטיימס.

הסקר גם מצא כי 11% מהמצביעים מאמינים כי טראמפ "לא שמרני מספיק", בהשוואה ל-9% מהמצביעים שדיווחו כי האריס "לא ליברלית או פרוגרסיבית מספיק".

הסקר של יום ראשון גם מצא כי 28% מהמצביעים מרגישים שהם צריכים לדעת יותר על האריס כדי לתמוך בה, בהשוואה ל-9% שאמרו אותו הדבר על טראמפ.

האריס ערכה את הראיון הראשון שלה עם התקשורת בסוף החודש שעבר, כשהצטרפה לדנה באש מ-CNN לראיון משותף עם בן זוגה למרוץ, מושל מינסוטה טים וולז, אך למעט זאת בעיקר נמנעה מהתקשורת.

נכון ליום ראשון, האריס עברה 49 ימים כמועמדת של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ללא קיום מסיבת עיתונאים רשמית.

הסקר שפורסם ביום ראשון נערך בין ה-3 ל-6 בספטמבר ומבוסס על סקרי טלפון עם 1,695 בוחרים רשומים ברחבי המדינה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE