הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתובת אחת בקליפורניה שימשה מאות מהגרים כדי להיכנס לתוך ארה"ב
בסביבות ה-350 מהגרים הזינו כתובת של בית משפחה בן ארבעה חדרי שינה בסנטר וואלי, זאת כדי למלא את הטופס לקראת הגעתם לגבול ארה"ב – וכך לקבל אישור כניסה

במשך שמונה חודשים, כ-350 מהגרים שהגיעו לגבול ארה"ב השתמשו באותה כתובת בקליפורניה כיעדם הסופי המדווח - בית משפחתי בן ארבעה חדרי שינה במקום כלשהו בסנטר וואלי.

הדאגה הביטחונית הפוטנציאלית הועלתה בדוח עצמאי על אפליקציית הגבולות והמכס של ארצות הברית, CBP One, שהזהירה כי היא פתוחה לפרצות ביטחון.

ב-18 החודשים מאז הצגתה, נקבעו דרך CBP One מעל ל-765,000 פגישות בנמלי הכניסה, אך משרד הביקורת של מחלקת הביטחון המולדת אמר כי האפליקציה הושקה ללא מחשבה מספקת על הסיכונים.

"אני רק רוצה להדגיש שהחזקת כתובת בארה"ב אינה דרישה חוקית כדי להיות זכאי לבקש מקלט", אמרה ניקול אליזבת ראמוס, מנהלת פרויקט זכויות הגבול של אל אוטרו לאדו. "זו דרישה נוספת שהוטלה על ידי CBP דרך האפליקציה במטרה להגביל מי יכול להיות זכאי להגנה בינלאומית בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים בבאחה קליפורניה, מקסיקו (צילום: Getty Images)

 

תעלומה סביב הכתובת בקליפורניה

שבע כתובות הודגשו בדוח ה-OIG ככאלו שנעשה בהן שימוש תכוף על ידי מהגרים שקבעו פגישות בנמלי כניסה שונים.

הדוח הצביע על מיקום אחד בקליפורניה המרכזית, בית משפחתי בן ארבעה חדרי שינה, שהושתמש בו על ידי 358 אנשים במהלך תקופה של שמונה חודשים ככתובת יעדם הסופית בעת הגשת בקשה לפגישה ב-CBP One.

"מתוך 358 הזרים, זיהינו 266 זרים עם שמות משפחה שונים שככל הנראה אינם קשורים זה לזה", אמר הדוח, והוסיף כי המהגרים שהשתמשו בכתובת נכנסו בכל שמונת נמלי הכניסה לאורך הגבול.

ראמוס אמרה כי האפליקציה פשוט לא מאפשרת למחפשי מקלט להמשיך בתהליך קביעת פגישה אלא אם כן יש להם כתובת בארצות הברית.

"לא כולם שמחפשים מקלט יש כתובת בארצות הברית, או אפילו מכירים מישהו במדינה, לא מתועדים או עם מעמד הגירה", היא אמרה, והוסיפה כי סביר להניח שהמהגרים השתמשו בכתובת זו כדי לעקוף את הבעיה הזו.

הדוח גם ציין כי קציני ההגירה בנמל כניסה אחד לא יכולים לראות נתונים על פגישות בנמל אחר, מה שהופך את האפשרות לסמן שימוש חוזר באותה כתובת לקשה יותר.

ה-OIG אמר שלשוטרי הגבול לא היה אמצעי לסמן נתונים חשודים שמגיעים מהאפליקציה שלהם. מה שכן יש לאפליקציה הוא היכולת להודיע לסוכנים על כל אדם חשוד שידוע לממשלה כאשר הם מנסים להתקרב לגבול.

ראמוס, הפעילה לזכויות המהגרים, אמרה שזה נראה בלתי אפשרי לרבים מהמשתמשים להבטיח תור, עם כמה לקוחות שחיכו עד 10 חודשים להיפגש עם סוכני הגבול של ארה"ב.

תקלות נוספות שנמצאו באפליקציה CBP One

כמה לא-אזרחים שהשתמשו באפליקציה, שעד לאחרונה הייתה זמינה רק בצפון מקסיקו ובעיר מקסיקו, הצליחו ליצור מספר חשבונות כדי לנסות להשיג תור בגבול של ארה"ב כמה פעמים.

ה-OIG אמר שזה היה מרמה והותיר אחרים עם סיכוי נמוך יותר לשמוע את תיקם על ידי קציני הגבול.

במקרה אחד, מהגר ארמני הגיש 466 רישומים בחודש אחד בלבד כדי להבטיח את התור שלו.

חלק מהחשבונות נוצרו בתוך שניות זו מזו, מה שהוביל לקצינים להאמין שהמהגרים השתמשו ב"בוטים או סקריפטים" כדי להירשם בשמם, דבר ש-CBP טיפלו בו לאחר מכן.

ראמוס הטילה ספק בנרטיב הזה, ואמרה שהאנשים פשוט נואשים להגיע לבטחה.

"כל אחד מאיתנו, כולל מפקד CBP עצמו, אם היינו במצב שבו חששנו לחיינו ולחיי ילדינו, ונאמר לנו שהאם נוכל להציל את חיינו ומתי נוכל להציל את חיינו תלוי בכך שהחשבון שלנו יבחר על ידי אלגוריתם, כמובן שהיינו מעורבים במספר חשבונות", אמרה ראמוס.

היא הוסיפה שכמה מהמהגרים מבקשים או משלמים לאחרים לעזור להם לקבוע תור לחציית הגבול, ולא צריכים לשאת באחריות למה שאותם אנשים עשו בשמם.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE