הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפה שפרצה ליד בתים במחוז אורנג' התפשטה במהירות וגרמה לפציעות ופינויים
שריפת שיחים מהירה שפרצה במחוז אורנג' ביום שני אחר הצהריים התפשטה ל-7,689,027 מ"ר פצעה שלושה אנשים וגרמה לפינויים בטרבוקו קניון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוחמי האש תקפו את השריפה מהקרקע ומהאוויר באמצעות מסוקים מטילי מים ומטוסים

חוקרי השריפה קבעו כי השריפה הייתה בלתי מכוונת, נגרמה מניצוץ מציוד כבד ששימש עובדים להנחת סלעים גדולים על דרך טרבוקו קריק, אמר מקגוברן. "הם העבירו סלעים כדי לחסום גישה לצמחייה ... כדי להרחיק אנשים בגלל מזג האוויר שיש לנו כרגע, והחומרים הדליקים מגיעים לנקודה הזו," הוא אמר.

שני לוחמי אש נפצעו מפגיעות חום והועברו לבית חולים מקומי. אזרח אחד הועבר לבית חולים מקומי בשל שאיפת עשן. כ-1,000 לוחמי אש היו בזירה, אמר מקגוברן, ולא נגרם נזק לרכוש. לוחמי האש תקפו את השריפה מהקרקע ומהאוויר באמצעות מסוקים מטילי מים ומטוסים. המיקוד היה על הגנה על בתים סמוכים, אמר קפטן שון דוראן מרשות הכבאות של מחוז אורנג'. "אנחנו ממקדים את המשאבים שלנו בהגנה על הקהילות האלה," הוא אמר. "יש לנו נוכחות כבדה כדי לוודא, אם יש בתים או אנשים מאוימים, שזו העדיפות הראשונה שלנו."

מחלקת השריף של מחוז אורנג' עודדה תושבים המתגוררים לאורך רוז קניון רואד, טרבוקו קריק רואד, טרבוקו קניון רואד, טרבוקו אוקס דרייב, ג'ופלין לופ וקוקס קורנר להתפנות. בתים בקהילות רובינסון ראנץ' וטרבוקו הייל אנדס בטרבוקו קניון היו תחת צווי פינוי חובה.

מרכז פינוי זמני הוקם בפארק הספורט של לייק פורסט, ברחוב ויסטה טרס 28000, עד השעה 22:00 ביום שני. מקלט לטווח ארוך הוקם במרכז הקהילתי האזורי בל טאוור, ברחוב אל פסאו 22232 בראנצ'ו סנטה מרגריטה. מקלט לבעלי חיים גדולים הוקם ברחוב פייר דרייב 88 בקוסטה מסה.

השריפה החלה במהלך גל חום ממושך ששרף את דרום קליפורניה במשך ימים. הטמפרטורות בקהילת הקניון במחוז אורנג' הגיעו לשיא של סוף שנות ה-90 ביום שני אחר הצהריים, ואזהרת חום קיצוני הייתה בתוקף עד יום שלישי בלילה, אמר סם זובר, מטאורולוג בשירות מזג האוויר הלאומי בסן דייגו. לוחמי האש באזור לא צפו להקלה משמעותית במהלך הלילה. הטמפרטורות צפויות להישאר בשנות ה-70 עם רק כ-35% לחות, אמר זובר.

אזהרת חום קיצוני הייתה בתוקף עד השעה 20:00 ביום שלישי בכל אזורי הפנים של מחוז אורנג', לפי שירות מזג האוויר הלאומי. התראת איכות אוויר בשל עלייה בזיהום חלקיקים עדינים מעשן השריפה הייתה גם בתוקף עד השעה 23:00 ביום שלישי. השריפה בערה בעוצמה כה רבה שהיא יצרה ענני פירוקומולונימבוס, הידועים גם כענני רעם. עננים אלה, שיכולים ליצור רוחות חזקות וברקים, נראו גם בסוף השבוע מעל שריפת הקו הבוערת במחוז סן ברנרדינו. "נראה שאין עדיין ברקים בתוך הענן," אמר זובר. "אבל, למרבה הצער, זה רק מתחיל אז אם זה יתחזק, יתחמם, יגדל, זה בהחלט לא מחוץ לשאלה."

ניקול בניגסדורף, בת 40, גרה במורדות טרבוקו קניון במשך יותר מ-12 שנים, במהלכן היא חוותה כחמש שריפות באזור. אבל מעולם לא התקרבה שריפה מספיק לביתה בראנצ'ו סנטה מרגריטה כדי שתראה להבות ממש בוערות. "אני יכולה לראות את הכתום האדום על הרכס, מה שמעולם לא ראיתי קודם," היא אמרה, עומדת מחוץ לביתה כשבעה מייל דרומית לשריפה. אחרי שבניגסדורף החלה לראות חדשות על השריפה בפלטפורמת המדיה החברתית X ביום שני אחר הצהריים, היא יצאה החוצה בסביבות השעה 15:00 לאוויר חם ולח ועמוד עשן גדול במרחק. "זה היה עמוד מוגדר מאוד, מאוד כהה, והיה הרבה יותר רוח בחוץ מאשר בשעה 14:00, והבסיס [של השריפה] פשוט הלך והתרחב, התרחב והתרחב," היא אמרה.

עד השעה 16:00, קולות של מסוקים טסים לתוך העשן ומחוצה לו מילאו את השכונה כשהיא ראתה שלושה או ארבעה כלי טיס בו-זמנית, מטילים מים וחומר מעכב על השריפה. "זו השריפה הגדולה ביותר שראיתי וזה בהחלט היה מזג האוויר החם והלח ביותר שהיה לנו וזה פשוט הפך את זה לאכזרי כאן," היא אמרה. "אני ספוגה בזיעה."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE