הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפל מציגה אייפונים חדשים עם בינה מלאכותית מובנית
החברה הציגה גם שעון אפל חדש ואיירפודס שיכולים להפחית רעש בקונצרטים או ליד אתרי בנייה.

האייפון הפך לצפוי. במהלך שבע השנים האחרונות, הוא נראה בדרך כלל אותו הדבר, עם שיפורים הדרגתיים למצלמות, למעבדים ולחיי הסוללה שלו. אבל ביום שני, אפל ניסתה לפתוח דף חדש על הצפיות הזו על ידי הצגת האייפון הראשון שלה עם בינה מלאכותית.

האייפון 16, שהוצג בסרטון מוקלט מראש בקמפוס עתידני של החברה בעמק הסיליקון, מגיע בארבעה דגמים שונים המתוכננים להפעיל את מערכת הבינה המלאכותית היוצרת של החברה, הנקראת Apple Intelligence. החברה אמרה שהטלפונים יוכלו למיין הודעות, להציע הצעות כתיבה ולהשתמש בעוזרת הווירטואלית סירי המשופרת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האייפון 16, שהוצג בסרטון מוקלט מראש בקמפוס עתידני של החברה בעמק הסיליקון, מגיע בארבעה דגמים שונים המתוכננים להפעיל את מערכת הבינה המלאכותית היוצרת של החברה, הנקראת Apple Intelligence

 

בנוסף להכרזה על השינויים הללו באייפון, החברה חשפה את Apple Watch Series 10, שיש לו פינות מעוגלות יותר ותצוגה גדולה ובהירה יותר שהיא כמעט 10 אחוז דקה יותר. היא גם הציגה AirPods Pro חדשים, המסוגלים להפחית רעש באופן אוטומטי בהופעות או ליד אתרי בנייה, ולפעול כמכשירי שמיעה ברמה מקצועית.

הטלפונים החדשים מגיעים בזמן מכריע עבור אפל ותעשיית הטכנולוגיה הרחבה. העסקים של אפל דשדשו בשנים האחרונות כאשר משתמשי אייפון החזיקו בטלפונים שלהם לזמן ארוך יותר. היא הימרה הימור גדול על ידי ארגון מחדש של צוותי ההנדסה שלה לעבוד על בינה מלאכותית בתקווה שהטכנולוגיה, שיכולה לענות על שאלות, ליצור תמונות ולכתוב קוד תוכנה, תשכנע אנשים לקנות מכשירים חדשים.

תעשיית הטכנולוגיה מקווה שאפל תוכל לעזור להפוך את הבינה המלאכותית למיינסטרים. מיקרוסופט, גוגל וסמסונג כולן הוסיפו תכונות בינה מלאכותית יוצרת למוצרים אך עדיין לא ראו את היכולות הללו מאומצות באופן נרחב. אבל אפל הראתה בעבר שהיא יכולה לחכות לאמץ טכנולוגיה מתפתחת ולהפוך אותה לפופולרית, כפי שעשתה עם נגני מוזיקה דיגיטליים, טלפונים חכמים ושעונים חכמים.

"השאלה היא: עד כמה טובה Apple Intelligence?" אמר בוב או'דונל, האנליסט הראשי ב-TECHnalysis Research, חברת מחקר שוק. "ראינו הדגמות מדהימות ממיקרוסופט, גוגל ו-OpenAI, אבל כשאתה מתחיל לעבוד עם השירותים האלה, הרבה מהם הם תעלולי סלון. עזרה לאנשים רגילים לעשות משהו שימושי כל יום תגרום לאנשים לומר, 'אני צריך אייפון חדש'."

האייפון 16 מושק עם פחות יכולות ממה שהחברה שיווקה ביוני, כאשר הכריזה על מערכת Apple Intelligence שלה. החל מהחודש הבא, הטלפונים יסכמו התראות, יציעו המלצות כתיבה ויאפשרו לאנשים למצוא תמונות מהר יותר על ידי תיאור תמונה לסירי. הבינה המלאכותית גם מאפשרת להשתמש במצלמה לזיהוי סוגים ספציפיים של פרחים, צמחים או גזעי כלבים.

יכולות אחרות יגיעו עם הזמן, אמרה החברה, כולל היכולת של סירי לטפל בבקשות מסוימות הקשורות למידע אישי בטלפון, כמו שליפת פרטים מהודעת טקסט על טיסה של בן משפחה ובדיקת מידע על חברת התעופה לפרטי הגעה בזמן אמת.

בקשות שאינן קשורות למידע אישי יועברו ל-ChatGPT, שיהיה זמין באייפונים לאחר שאפל חתמה על עסקה עם OpenAI באביב.

אפל שחררה ארבע גרסאות של האייפון 16, כולן מגיעות עם כפתור מצלמה חדש. הדגמים הבסיסיים, האייפון 16 ו-16 פלוס, מתחילים ב-799 דולר וכוללים מעבד מהיר יותר, מצלמה חזקה יותר ו"כפתור פעולה" שניתן לתכנת אותו כדי לאחזר באופן אוטומטי יכולות כמו פנס הטלפון. הדגמים היוקרתיים יותר, האייפון 16 פרו ופרו מקס, מתחילים ב-999 דולר וכוללים תצוגה מעט גדולה יותר, סוללה גדולה יותר ואת היכולת ללכוד אודיו באיכות סטודיו. הם יהיו זמינים בחנויות ב-20 בספטמבר.

כדי להפעיל את Apple Intelligence, שני הטלפונים מגיעים עם מעבדים דומים. דגם האייפון 16 הבסיסי כולל את שבב ה-A18, בעוד שהאייפון 16 פרו כולל שבב A18 Pro. השדרוג יוצר הבדל קטן יותר ביכולות של הטלפונים במחיר הנמוך והגבוה יותר מאשר בשנים האחרונות.

 

טים קוק, המנכ"ל של אפל, נואם במהלך אירוע החברה ביום שני

 

וול סטריט נלהבת מהטלפונים עם הבינה המלאכותית, כאשר אנליסטים מנבאים שהתכונות יכולות לעזור לאפל למכור שיא של 240 מיליון אייפונים בשנה הבאה, עלייה של 12 אחוזים מהשנה הזו.

עידן הבינה המלאכותית היוצרת מציג גם אתגרים חדשים עבור אפל. במהלך רוב 17 השנים של האייפון, החברה פיתחה מערכת תוכנה אחת שהיא עדכנה בכל העולם. אבל מדינות רבות רוצות שמערכות המחשוב והנתונים התומכים בבינה מלאכותית יהיו ממוקמים בתוך גבולותיהן. מערכות הבינה המלאכותית צפויות גם להיות רגישות להבדלים התרבותיים והלשוניים של האנשים המשתמשים בהן.

כתוצאה מכך, ייתכן שאפל תצטרך ליצור תוכנות מותאמות יותר למדינות שמוכרות אייפונים, אומרים אנליסטים.

החברה אמרה ש-Apple Intelligence תהפוך לזמינה בחודש הבא בארצות הברית בעדכון תוכנה ראשוני. אפל תרחיב את הפצת התוכנה לבריטניה, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה מאוחר יותר השנה. היא אמרה שהיכולות לא יהיו זמינות בסינית, יפנית או ספרדית עד השנה הבאה.

"אזורים הופכים למפוצלים יותר," אמר פטריק מורהד, מייסד Moor Insights & Strategy, חברת מחקר טכנולוגי. "זה מאט את קצב התפוקה עבור אפל, כאשר כל אזור הופך למותאם אישית יותר."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE