הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: חיפושים בחוג הפנימי של אדמס מעידים על התגברות החקירות
תובעים לשעבר בתחום השחיתות אמרו כי הצעדים הדרמטיים של סוכנים פדרליים רומזים שהחקירות התקדמו באופן משמעותי בחקירת סביבתו של ראש עיריית ניו יורק. לחץ ניכר על מפכ"ל המשטרה להתפטר

החקירה הפדרלית של ממשל ראש העיר אריק אדמס בניו יורק הגיעה לשלב חדש ומשמעותי השבוע, כאשר הרשויות החרימו טלפונים של בכירים בעיריית ניו יורק. צעד זה מצטרף לפעולות קודמות שכללו תפיסת המכשירים של אדמס עצמו, חיפושים בבתי עוזריו והוצאת צווי הבאה לחברי צוות ראש העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעוד החקירות מקיפות את הממשל שלו, ראש העיר אריק אדמס השווה את עצמו בסוף השבוע לאיוב, שבתנ"ך עונה ואז נגאל

 

היקף וחומרת הפעולות הפדרליות מעלים שאלות דחופות לגבי מטרת החקירה ומשכה, במיוחד לאור הבחירות המקדימות הדמוקרטיות לראשות העיר המתקרבות בשנה הבאה.

החקירה מתנהלת על ידי משרד התובע האמריקאי למחוז הדרומי של ניו יורק. מומחים משפטיים מציינים כי היקף התפיסות מצביע על "עניין אינטנסיבי" מצד החוקרים הפדרליים ו"חוסר אמון מוחלט בשיתוף הפעולה כביכול" מצד העיר.

החוקרים נראים כמכסים תחום רחב בממשל, בודקים לא רק את ראש העיר אלא גם את ראשי המשטרה ומערכת החינוך וכמה מסגניו הבכירים של אדמס. בין היתר, נלקחו הטלפונים של מפכ"ל המשטרה, סגן ראש העיר הראשון, קנצלר בתי הספר ואחרים.

נפתחו מספר חקירות על ידי התביעה. הפעולות האחרונות נראות קשורות לשתי חקירות של משרד התובע האמריקאי במנהטן. אחת נראית ממוקדת בבכירי עיריית ניו יורק והשנייה במפכ"ל המשטרה. בנפרד, תובעים פדרליים במנהטן חוקרים האם אדמס ומטה הבחירות שלו קשרו קשר עם ממשלת טורקיה לקבלת תרומות זרות בלתי חוקיות במהלך מערכת הבחירות של 2021.

מומחים משפטיים מציינים כי החוקרים לא היו נוקטים בצעדים משמעותיים כאלה אם לא היו מאמינים שיש סיבה מספקת לכך. החלטה לבצע צווי חיפוש לא הייתה מתקבלת בקלות, במיוחד לאור הפרופילים הגבוהים של הפקידים שנחקרו. כדי לקבל צווים, התובעים היו צריכים לפרט את ההפרות שהם חוקרים לשופט פדרלי ולהסביר מדוע הם חושבים שיש סיבה סבירה להאמין שהחומרים והמכשירים שהם רוצים לתפוס מכילים ראיות לפשעים.

 

אדוארד קבאן, מפכ"ל המשטרה, לא הגיב על תפיסת הטלפון שלו ולא הופיע בטקס זיכרון ל-11 בספטמבר ביום שני. בניו יורק מצפים להודעת ההתפטרות שלו

 

ההחלטה לבצע חיפושים ותפיסות מתואמים מראה שלחוקרים היו חששות שהיה סיכון שהחומרים שהם מחפשים היו יכולים להיות מושמדים, מוסתרים או נמחקים אם היו מבקשים בקשה רכה יותר.

אדמס והנחקרים האחרים לא הואשמו בפשע. ראש העיר אמר כי אין שמחה בהתעוררות וראיית תגובות שליליות עליו, אך הדגיש את הצורך להישאר ממוקד במשימה.

חקירות שחיתות ציבורית יכולות לקחת שנים להרכיב, וככל שהתובעים חופרים, החקירה יכולה לפתח ענפים חדשים. אך מכיוון שלתיקים כאלה יש בדרך כלל נטל הוכחה גבוה, החקירות יכולות להוביל לכך שלא יוגשו כתבי אישום.

התובעים לא יתרחקו אלא אם כן הם מאמינים שמיצו את כל הכיוונים. הם שוקלים לא רק את אמונתם באמינות הראיות שנאספו, אלא גם שואלים "האם יש לי די ראיות להרשיע במשפט". בתיקי שחיתות ציבורית, מכיוון שמושאי החקירות הם לעתים קרובות דמויות נבחרות או ממונות, חקירה פדרלית מתמשכת יכולה "לפגוע באמון הציבור בנבחרי

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE