הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסקר שמוכיח: רוב גדול של היהודים האמריקאים עדיין מעדיפים להצביע לדמוקרטים
ממצאי הסקר מציעים שטבח ה-7 באוקטובר וההתנהלות של המפלגה הדמוקרטית בכלל והפלרטוט של האריס עם הפרו-פלסטינים – עדיין לא מספיקים כדי לשנות את דעתו של המצביע היהודי

יהודים אמריקאים מתכננים להצביע לסגנית הנשיא קמלה האריס ברוב גדול, על פי סקר חדש של קבוצה דמוקרטית יהודית.

הסקר גם מצא כי 87% מהבוחרים היהודים האמריקאים תומכים במאמצי ממשלת ביידן להגיע להפסקת אש במלחמה בין ישראל לחמאס שתביא לשחרור השבויים הנמצאים בעזה.

הסקר, שפורסם ביום שני על ידי מועצת הדמוקרטים היהודית של אמריקה, מראה כי 68% מהבוחרים היהודים מתכננים להצביע להאריס, המועמדת הדמוקרטית, ו-25% מתכננים להצביע לדונלד טראמפ, הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני.

הסקר מצביע על כך שעונה תוססת של מסעות בחירות, כולל חילופי דברים חמים על איזו מפלגה גרועה יותר ליהודים האמריקאים, כמעט ולא הזיזה את הבוחרים היהודים. זה גם מצביע על כך שמאמצים רחבי היקף של הרפובליקנים למשוך מספרים גדולים יותר של בוחרים יהודים לאחר ה-7 באוקטובר לא הזיזו את המחט באופן משמעותי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

הסקר מראה כי בוחרים יהודים מעדיפים את המועמד הדמוקרטי במספרים גדולים יותר מאשר עשו באפריל, כאשר הנשיא ג'ו ביידן היה המועמד. סקר זה, שנערך על ידי מכון האלקטורט היהודי הקשור ל-JDCA, בשיתוף עם אותה חברה, GBAO, הראה שביידן ניצח את טראמפ בקרב בוחרים יהודים 64%-24%. היתרון של 4% של האריס על ביידן כמעט ולא חורג משולי הטעות של 3.5 נקודות אחוז לשני הסקרים.

הדמוקרטים שלטו ברוב קרבות הבוחרים היהודים במשך עשורים ברוב של לפחות ה-60, במקרים רבים עולים על 70%. ב-2020, סקר אחד של הקואליציה היהודית הרפובליקנית מצא כי יהודים הצביעו לביידן על פני טראמפ בקרב של כ-60% ל-30%. סקר באותה שנה של הארגון הליברלי J Street מצא פילוח שונה באופן משמעותי: 77% ל-21%.

הסקר של יום שני מצא כי האריס גם מצליחה יותר מביידן כאשר נשאלים המשיבים לבחור בינה לבין טראמפ, כאשר מוסרים מהמשוואה מועמדים מטעם מפלגות שלישיות כמו ג'יל סטיין וקורנל ווסט. היא זוכה ל-72% לעומת 25% של טראמפ בעוד שביידן זכה ל-67% לעומת 26% של טראמפ.

ברחבי ארה"ב, סקרים מצביעים על כך שהמירוץ צמוד עם פחות מחודשיים עד יום הבחירות.

שתי המפלגות השיקו מבצעי פנייה לקהל היהודי ושתיהן הגבירו את התקפותיהן זו על זו כשהן מאשימות את המפלגה השנייה בנאמנות לאנטישמים. פרסומת של JDCA בשבוע שעבר קישרה בין טראמפ לאדולף היטלר. טראמפ, שנאם בפני הקואליציה היהודית הרפובליקנית בשבוע שעבר, אמר לקהל שלו ש"הם לעולם לא ישרדו" אם האריס תיבחר.

ההתמודדות הדו-צדדית הייתה חלק מעונה של רטוריקה מתוחה במיוחד; הדמוקרטים במהלך הכנס שלהם באוגוסט אמרו במפורש כי טראמפ הוא אנטישמי, הסלמה מהטענה הקודמת שלהם כי הוא מאפשר אנטישמיות. טענותיו של טראמפ כי כל יהודי שמצביע לדמוקרטים הוא לא יציב מנטלית הפכו לתדירות.

הרפובליקנים ראו הזדמנות השנה להשיג תוצאות בקרב היהודים, מטרה ארוכת טווח של המפלגה, כאשר רבים מהיהודים שהזדהו כפרוגרסיביים מצאו את עצמם מנודים על ידי התגובה ל-7 באוקטובר ולמלחמה בין ישראל לחמאס בקרב אנשים שחשבו שהם בעלי אידאולוגיה דומה. וכפי שהפגנות פרו-פלסטיניות ונגד ישראל סחפו את הקמפוסים האוניברסיטאיים, שהוגדרו על ידי הרפובליקנים כמצודות פרוגרסיביות, בית הנבחרים בהובלה רפובליקנית של ארה"ב השיק מספר חקירות בנוגע להאשמות באנטישמיות באוניברסיטאות.

בכנסים שלהם, שתי המפלגות הציגו משפחות של בני ערובה ישראלים שנתפסו על ידי חמאס. הדמוקרטים התנגדו לקריאות מצד חלק מהפרוגרסיבים לכלול גם קול פרו-פלסטיני.

 

האריס ונתניהו (צילום: רויטרס)

 

הסקר מצא כי ישראל דורגה במקום התשיעי כאשר המשיבים הוצגו עם מספר נושאים ונדרשו לבחור את שני העיקריים שלהם - מיקום טיפוסי לסקרים שחוזרים עשורים אחורה, ונראה שלא השתנה על ידי המלחמה. עם זאת, 75% מהמשיבים אמרו שהם מחוברים לישראל, עם 43% שאמרו שהם מחוברים מאוד ו-32% שאמרו שהם מחוברים במידה מסוימת.

הנושא המדורג במקום הראשון שהמשיבים רשמו בסקר זה היה עתיד הדמוקרטיה. הנושא המדורג שני היה זכויות הפלה, בעקבות ביטול ההגנות הפדרליות על הפלה על ידי הרוב השמרני בבית המשפט העליון ב-2022.

אנטישמיות דורגה במקום החמישי בין המשיבים, בתיקו עם ביטחון לאומי ומדיניות חוץ. כשנשאלו אם הם מודאגים מאנטישמיות, 91% אמרו שהם כן, בתוך שולי השגיאה של 93% שאמרו שהם מודאגים באפריל. מתוך ה-91%, 66% אמרו שהם מודאגים מאוד ו-25% אמרו שהם מודאגים במידה מסוימת.

הסקר גם מראה שיהודים מאוד מונעים להצביע - 82% מהמשיבים דירגו את עצמם 10 בסולם מוטיבציה מ-1 עד 10, הרבה יותר גבוה מ-66% ההשתתפות הכללית ב-2020, שזו עצמה הייתה גבוהה יחסית עבור בוחרים אמריקאים. גורם זה, והנוכחות של קהילות יהודיות משמעותיות במדינות מכריעות כמו פנסילבניה, מישיגן, נבדה, אריזונה וצפון קרוליינה, גרמו לשתי המפלגות להקדיש תשומת לב רבה במסעות הבחירות לבוחרים היהודים.

הסקר של GBAO, חברה שמבצעת סקרים עבור קבוצות שמאל וקשורות לדמוקרטים, הגיע ל-800 בוחרים בין ה-27 באוגוסט ל-1 בספטמבר דרך מערכת בה משיבים פוטנציאליים מתקשרים דרך הודעת טקסט ואז מופנים לסקר באינטרנט.

 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE