הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשיר, אנרכיסט – ולא קשור לאוניברסיטה: זה מי שהצית את דגל ישראל בקמפוס
ג'יימס קרלסון בן ה-40 הוא בנו של טייקון מעולם הפרסום, חי בברוקלין בבית בשווי למעלה מ-3 מיליון דולר – והולך בזמנו הפנוי להפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטאות אליהן הוא לא קשור

בנו של מיליונר, טייקון מעולם הפרסום, הופיע בבית המשפט עם כתבי אישום בגין הצתה של דגל ישראל במהלך הגפנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת קולומביה – אליה הוא כלל לא קשור.

ג'יימס קרלסון, אב לשניים, נעצר באוניברסיטת קולומביה ב-30 באפריל לאחר שהמשטרה פיזרה מחאה בקמפוס שנמשכה שבועיים. בן ה-40 מואשם בשריפת דגל ישראל של אדם אחר במהלך אחת ההפגנות, עשרה ימים לפני שנעצר.

קרלסון אינו סטודנט, חבר סגל או חבר סגל הוראה בקולומביה. הוא מואשם בתיק נפרד בגין פריצה מדרגה השלישית בנוגע לאירוע זה במיוחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יימס קרלסון 

 

הוא גם הואשם בנזקים שנגרמו לרכוש משטרתי בתוך תא מעצר לאחר שנעצר, כאשר נטען שהוא בעט ושבר פאנל זכוכית בתא.

קרלסון הובא לדיון בבית המשפט העליון במנהטן ביום שני לאחר שהתובע המחוזי אלווין בראג הכריז שיוגש נגדו כתב אישום.

הוא הגיע מחוייך לאולם בית המשפט, והביא עמו פוסטר שכתוב עליו "יהודים בארה"ב אומרים הפסקת אש בעזה עכשיו".

התובע המחוזי בראג אמר: "הפעילות המיוחסת לנאשם חרגה ממחאה חוקית ושלווה... ביצוע הצתה בהפגנה צפופה מסכנת את בטיחות האחרים, וסוג זה של התנהגות לא ייסבל".

 

קרלסון רגע לפני הדיון בבית המשפט (צילום: הדיילי מייל)

 

התובעים טוענים שמפגין לא ידוע בשמו חטף דגל ישראלי מידיו של איש יהודי בהפגנה באוניברסיטת קולומביה ב-20 באפריל.

לפני שהקורבן המיוחס הצליח לקחת את הדגל בחזרה, קרלסון לקח אותו מהמפגין האחר ו"התחיל לשרוף אותו באמצעות מצית".

קרלסון, שגם ידוע בשמות קודי קרלסון וקודי טרלו, תואר כ"דמות ותיקה בעולם האנרכיסטי" על ידי גורמים רשמיים בעת מעצרו.

הוא בנם של ריצ'רד טרלו וסנדי קרלסון טרלו, זוג מיליונרים בתחום הפרסום שהקימו יחד את קרלסון & פרטנרס והיו ידועים בזכות לקוחותיהם בתחום הקוסמטיקה והאופנה כולל רבלון, ויקטוריה'ס סיקרט, רלף לורן וניוטרוג'ינה.

ריצ'רד נפטר בגיל 81 במאי 2022 בעוד שסנדי נפטרה ב-2003 בגיל 53.

קרלסון סיים לימודיו בבית הספר למשפטים בברוקלין בהצטיינות, ולאחר מכן הפך לעורך דין לזכויות בעלי חיים שעבד כמתמחה בבית המשפט המחוזי בארצות הברית בשנת 2013. הוא גם היה חוקר סמוי לזמן קצר בחוות מפעלים ובמטבחות, ותיעד התעללות בבעלי חיים, לפי הפרסום.

הנאשם בן ה-40 נשוי, לפי הדיווחים, לדוגמנית קים היירמן וחי בבית טאון ברוקלין ששוויו 3.4 מיליון דולר בניו יורק. לזוג יש שני ילדים.

קרלסון היה אחד מכ-40 המפגינים שנעצרו בקומה הראשונה של מבנה המילטון באוניברסיטת קולומביה, לאחר שהמשטרה פשטה על המקום כדי לסיים את המחאה הפרו-פלסטינית שהחזיקה את הקמפוס במשך כמעט שבועיים.

משרדו של בראג אמר: "נמשיך לעבוד בקרבה עם משטרת ניו יורק והמוסדות האקדמיים המקומיים כדי להבטיח את ביטחונם של הסטודנטים, הסגל וחברי הקהילה במהלך כל הפגנה או דמונסטרציה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE