הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנתרקס אותר בחיות - לראשונה מזה עשרות שנים
רשויות הבריאות בוויומינג מודאגות מאוד שכן זוהו שני מקרים של החיידק המסוכן ששומש בעבר כנשק ביולוגי – אחד באיל מת והשני בבקר

מספר חיות במדינת וויומינג נמצאו מתות אחרי שנדבקו בחיידק האנתרקס.

מחלקת המשחק והדיג של וויומינג הודיעה ב-3 בספטמבר כי איל מת שאותר במחוז קרבון נבדק ונמצא חיובי לאנתרקס, בעוד שבאותו היום פורסם בוויומינג כי "מספר עדרי בקר הממוקמים במחוז קרבון" נמצאו גם הם חולים באנתרקס.

"זיהוי האיל החולה הוא המקרה המתועד היחיד שידוע בקרב חיות בר. המקרה האחרון של אנתרקס שאושר בחיות בר בוויומינג היה ב-1956 במחוז סבלט", אמרה מחלקת המשחק והדיג של וויומינג בהצהרה.

"זהו האנתרקס המאושר הראשון בבקר של וויומינג מאז שנות ה-70", אמרה מחלקת הבר של המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

אנתרקס היא מחלה זיהומית חמורה הנגרמת על ידי החיידק Bacillus anthracis, לפי ה-CDC. היא משפיעה בעיקר על בעלי חיים כמו בקר, כבשים, איילים ועזים, אך בני אדם יכולים להיחשף לחיידקי האנתרקס דרך מגע ישיר או עקיף עם בעלי חיים נגועים או מוצרי חיות מזוהמים. בעלי החיים עשויים להידבק במחלה על ידי נשימה, אכילה או שתייה.

"החיידקים יכולים לשרוד בקרקע במשך עשורים ולהתפרץ כאשר הקרקע משובשת או מוצפת. הדבר סביר לקרות בחודשי הקיץ כאשר התנאים עשויים לנוע בין גשם למזג אוויר חם ויבש, מה שמאפשר לחיידקים להשתחרר מהקרקע המזוהמת ולהיבלע על ידי בעלי חיים או חיות בר", אמרה מחלקת המשחק והדיג של וויומינג. "טורפים נוטים להיות בסיכון נמוך יותר ועשויים להציג עמידות גבוהה יותר למחלה".

הצורה המסוכנת ביותר להידבק באנתרקס היא בשאיפה, שמתרחשת כאשר אדם נושם נבגי אנתרקס. זה יכול להוביל לתסמינים ראשוניים דמויי שפעת (חום, שיעול, כאבי חזה) שמהר מאוד מחריפים לקשיי נשימה, הלם, ואפשרות למוות אם לא יטופל.

אנתרקס שומש כנשק ביולוגי בגלל היכולת שלו ליצור נבגים עמידים. אירוע מפורסם אירע ב-2001 בארצות הברית, כאשר נבגי אנתרקס נשלחו במכוון דרך הדואר, והובילו למספר מקרי מוות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE