הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס העמידה את טראמפ בעמדת מגננה, ושמרה אותו שם לאורך כל העימות
סגנית הנשיא קמלה האריס לחצה את ידו של הנשיא לשעבר דונלד ג'. טראמפ כשעלתה לבמה, ואז בילתה את 90 הדקות הבאות בעשיית כל מאמץ לחדור מתחת לעורו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס לחצה את ידו של הנשיא לשעבר דונלד ג'. טראמפ ואז בילתה את 90 הדקות הבאות בעשיית כל מאמץ לחדור מתחת לעורו, מכה בו על הרשעותיו הפליליות

 

רק לעתים נדירות הוא הצליח לקשור אותה למר ביידן הלא פופולרי, מה שיועציו אותתו שהיה אחת ממטרותיו העיקריות, במיוחד במהלך השעה הראשונה של הדיון שנצפתה בקפידה.

"היא מרקסיסטית - כולם יודעים שהיא מרקסיסטית," אמר מר טראמפ בהתקפה אופיינית. "אביה הוא פרופסור מרקסיסט לכלכלה, והוא לימד אותה היטב."

בנקודות מסוימות, גב' האריס שמה את ידה מתחת לסנטרה בעודה צופה בתשובותיו של מר טראמפ בתדהמה ספקנית, צוחקת בקול רם כשחזר על טענות כוזבות ומוזרות שמהגרים גונבים ואוכלים את חיות המחמד של שכניהם בעיירה באוהיו.

אך בעוד שהיו נקודות מתח רבות, לא נראה שהייתה מכת מחץ שיכולה לשנות באופן יסודי את הדינמיקה של מה שלפי כל המדדים תהיה בחירה צמודה מאוד בנובמבר. גב' האריס ניסתה לתאר את מר טראמפ כחבר של מיליארדרים ותאגידים גדולים שיסחוט את מעמד הביניים. מר טראמפ אפיין את גב' האריס כקלת משקל במדיניות שהיא ליברלית מדי מכדי להנהיג את האומה.

אחד הרגעים המתוחים ביותר בערב סבב סביב נושא ההפלות, שבו הבוחרים הביעו יותר אמון במנהיגותה של גב' האריס מאשר בזו של מר טראמפ. סגנית הנשיא ניסתה להציג את הנושא כעניין של חופש אישי וחירות.

"אדם לא צריך לנטוש את אמונתו או את אמונותיו העמוקות כדי להסכים שהממשלה - ובוודאי שדונלד טראמפ - לא צריכה לומר לאישה מה לעשות עם גופה," אמרה גב' האריס.

 

 

עבור גב' האריס, הדיון ביום שלישי היה הזדמנות להגדיר את עצמה עוד יותר בעיני הבוחרים, כאשר רבים אומרים שהם רוצים לדעת יותר על יעדי המדיניות שלה. עבור מר טראמפ, הערב הציע הזדמנות להפגין משמעת בתקיפת סגנית הנשיא מבלי להיגרר לעקיצות סקסיסטיות וגזעניות שהוא העדיף במסע הבחירות. הוא הצליח ברובו להימנע מלחזור על העלבונות הללו, אפילו כשהמנחים שאלו אותו על הערות שהוא עשה המטילות ספק בזהותה הגזעית של גב' האריס.

כמה דמוקרטים הציבו רף נמוך במיוחד לביצועיה של גב' האריס במה שעשוי להיות הדיון היחיד בינה לבין מר טראמפ.

"היא צריכה להראות לעם האמריקאי הערב שהיא לא ג'ו ביידן," אמר המושל גווין ניוסום מקליפורניה, דובר עבור קמפיין האריס, לפני הדיון.

הנה מה עוד שכדאי לדעת: טראמפ לוחץ ליתרון בנושא ההגירה: שוב ושוב, ללא קשר לשאלה, מר טראמפ ניסה להחזיר את הדיון לנושא ההגירה, חולשה של גב' האריס, על פי הסקרים. הוא הציב את משבר הגבול היישר בפתחה. גב' האריס השיבה בציינה שהרפובליקנים בקונגרס הרגו הצעת חוק דו-מפלגתית לגבול לבקשתו. ובתחילת הערב, היא חזתה: "הוא הולך לדבר הרבה על הגירה הלילה, גם כשזה לא הנושא שעולה."

בדיקת עובדות בזמן אמת: המנחים של ABC, דייוויד מויר ולינדזי דייוויס, סיפקו בדיקת עובדות מוגבלת, אך כשהם כן התערבו, הנזיפות שלהם היו חדות. "אין מדינה בארץ הזו שבה חוקי להרוג תינוק אחרי שנולד," אמרה גב' דייוויס למר טראמפ לאחר שטען בשקר שכמה תינוקות היו נתונים ל"הוצאות להורג" לאחר הלידה.

מעט פרטים חדשים על מדיניות: סקר של הניו יורק טיימס/סיינה קולג' בסוף השבוע מצא ש-28 אחוז מהבוחרים הסבירים הרגישו שהם צריכים לדעת יותר על גב' האריס. כמעט מחצית מאלה ציינו שהם רצו לדעת יותר על הצעות המדיניות שלה. אך גב' האריס נתנה מעט פרטים לקהל הטלוויזיה הלאומי, מעדיפה להציג טיעון רחב יותר שהיא מייצגת את עתיד הפוליטיקה האמריקאית. מר טראמפ גם נמנע מלהיות מקובע, מסרב לענות אם יחתום על איסור הפלות ארצי ולאחר שנלחץ אם יחליף את חוק הטיפול בר-השגה, אמר: "יש לי רעיונות לתוכנית. אני לא נשיא כרגע."

מיקום, מיקום, מיקום: מדינת הקרב הנשיאותית העשירה בקולות אלקטורליים של פנסילבניה, שבה התקיים הדיון, היא קריטית עבור שני הקמפיינים בספרינט הסופי. סקרים מראים מרוץ צמוד. גב' האריס אפילו פנתה לאמריקאים הפולנים של המדינה, ורמזה שמר טראמפ יאפשר לנשיא ולדימיר פוטין של רוסיה לפלוש לפולין.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE