הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס הבטיחה שלא תפנה גב לישראל – וטראמפ התעקש: "היא שונאת אותם"
בעוד שהמועמד הרפובליקני המשיך להדהד את טענותיו כי הוא יסיים את המלחמה, שלא הייתה מתחילה לולא היה הנשיא, יריבתו הדמוקרטית לא חידשה הרבה אך התעקשה על ביטחונה של ישראל

רבים המתינו לצפות כיצד תתמודד קמלה האריס עם שאלות בנושא ישראל במהלך העימות הנשיאותי, שכן עמדתה של סגנית הנשיא נותרה מעומעמת בחודשים האחרונים בעוד שיריבה דונלד טראמפ ברור מאוד לגבי אמונותיו.

כאשר נשאלה על ההערות שלה מלפני מספר חודשים במהלכן אמרה כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה, אבל זה משנה איך", הנמחה הוסיף ושאל אם היא תבטיח הסכם הפסקת אש ושחרור בני ערובה.

"בואו נבין איך הגענו לכאן", התחילה האריס, "ב-7 באוקטובר, חמאס, ארגון טרור, טבח 1,200 ישראלים, רבים מהם צעירים שפשוט השתתפו בפסטיבל שבו נשים נאנסו באופן נורא ולכן בהחלט... לישראל יש זכות להגן על עצמה, ואנחנו היינו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

"ואיך שהיא עושה זאת חשוב, כי גם נכון שהרבה מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו, ילדים, אמהות. מה שאנחנו יודעים זה שהמלחמה הזו חייבת להסתיים, היא חייבת להסתיים מיד והדרך שבה היא תסתיים היא שאנחנו צריכים הסכם הפסקת אש ואנחנו צריכים את בני הערובה בחוץ. אז אנחנו נמשיך לעבוד סביב השעון על זה".

לאחר מכן האריס אמרה ש"אנחנו חייבים לתכנן מסלול לפתרון שתי המדינות", שהיא אומרת שחייב לכלול ביטחון לישראלים ו"במידה שווה" גם לפלסטינים.

"דבר אחד אני יכולה להבטיח לכם תמיד: אני תמיד אתן לישראל את היכולת להגן על עצמה, במיוחד בהקשר לאיראן ולכל איום שאיראן והזרועות שלה מהוות על ישראל. אבל אנחנו חייבים פתרון שתי מדינות, שבו נוכל לשקם את עזה, שבו לפלסטינים יהיה ביטחון, עצמאות והכבוד שהם כל כך ראויים לו", היא מוסיפה.

 

 

בתורו של דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר נשאל איך הוא היה "מנהל משא ומתן עם נתניהו וגם עם חמאס כדי לשחרר את השבויים ולמנוע הרג של עוד אזרחים חפים מפשע בעזה?"".

טראמפ חוזר על טענתו שהמלחמה בעזה לא הייתה מתחילה אילו הוא היה נשיא, לפני שהוא האשים את האריס שהיא "שונאת את ישראל".

"היא לא הסכימה אפילו לפגוש את נתניהו כשהוא הגיע לקונגרס לנאום חשוב מאוד. היא סירבה להיות שם כי היא הייתה במסיבת אחווה שלה... היא שונאת את ישראל. אם היא תהיה נשיאה אני מאמין שישראל לא תהיה קיימת תוך שנתיים מעכשיו", הוא טוען. "אני די טוב בחיזויים, אבל אני מקווה שאני טועה בזה".

"בו זמנית, בדרכה שלה, היא גם שונאת את האוכלוסייה הערבית, כי המקום כולו יתפוצץ: ערבים, יהודים, ישראל. ישראל תיעלם", הוא המשיך להתעקש. "זה לא היה קורה. איראן הייתה פשוטה תחת דונלד טראמפ... לאיראן לא היו כספים לחמאס, או לחזבאללה או לכל אחד מ-28 התחומים השונים של טרור... טרור נורא... הם היו מרוששים".

"תראו מה קורה עם החות'ים בתימן. תראו מה קורה במזרח התיכון. זה לא היה קורה. אני אסדר את זה מהר", הוסיף טראמפ.

כשנשאלה להגיב לטענתו שהיא שונאת את ישראל, האריס אומרת "זה לא נכון בכלל", ומתארת את עצמה כתומכת כל חייה במדינת היהודים.

 

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE