הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עתידות: עד 2027 אילון מאסק יהיה הטריליונר הראשון
ניתוח של 'אקדמיית אינפורמה קונקט' מראה שאם הונו של מנכ"ל טסללה ימשיך לגדול בקצב שנתי של 110% בממוצע, הוא יהיה הראשון להגיע להון אישי של טריליון דולר

אילון מאסק בדרך להפוך לטריליונר הראשון בעולם עד שנת 2027, לפי דוח חדש מטעם קבוצה שעוקבת אחרי הון של העשירים.

הממצא של 'אקדמיית אינפורמה קונקט' על מנכ"ל חברת הרכבים החשמליים טסלה, חברת הטילים הפרטית SpaceX ופלטפורמת המדיה החברתית X, טוויטר לשעבר, נובע מהעובדה שהונו של מאסק גדל בקצב ממוצע שנתי של 110%. הוא גם היה האדם העשיר ביותר בעולם, עם 251 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.

ניתוח האקדמיה הציע שמייסד קבוצת 'אדאני', איש העסקים ההודי גאוטם אדאני, יהיה השני שישיג סטטוס של טריליונר. זה יקרה לכאורה בשנת 2028 אם קצב הגידול השנתי שלו יישאר על 123%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאסק (צילום: רויטרס)

 

ג'נסן הואנג, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה Nvidia, ופרג'וגו פנגסטו, המוגול האינדונזי בתחום האנרגיה והכרייה, גם הם עשויים להפוך לטריליונרים בשנת 2028 אם המסלולים שלהם יישמרו. ברנרד ארנו, מנכ"ל LVMH – תאגיד האופנה היקר בעולם, ונוהג לבקר בראש רשימת האנשים העשירים בעולם, נמצא במסלול לחצות את רף הטריליון דולר בשנת 2030 – באותה שנה כמו מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא.

מספר חברות השיגו שווי של יותר מ-1 טריליון דולר. ברקשייר הת'אווי חצתה את השווי הזה לאחרונה בסוף אוגוסט, ימים לפני שהארכיטקט שלה, וורן באפט, חגג את יום הולדתו ה-94. Nvidia הצטרפה למועדון ה-1 טריליון דולר במאי 2023 וביוני הגיעה ל-3 טריליון דולר, מה שהציב אותה באותה עת אחרי מיקרוסופט ולפני אפל כחברה השנייה בערכה בעולם.

עם זאת, כפי שציינה CNBC, השאלה מי יהיה הטריליונר הראשון בעולם תפסה את דמיונם של הציבור מאז שהעולם כינה את המיליארדר הראשון ב-1916. זה היה ג'ון די רוקפלר מארה"ב, המייסד ובאותה עת הבעלים הגדול ביותר של סטנדרד אויל.

למרות העניין הזה, רבים מהאקדמאים רואים בצבירת הון עצום כמזיקה חברתית. דוח אחד חישב שה-1% העשיר ביותר של האנושות אחראי ליותר פליטות פחמן – גורם מרכזי למשבר האקלים המתמשך – מאשר ה-66% העניים ביותר.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE