הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התמיכה שחיילנו זקוקים לה": מרכז בריאות הנפש ראשון מסוגו למען חיילי צה"ל
ארגון ידידי צה"ל בארה"ב תרם עשרות מיליוני דולרים כדי להקים מוסד שיתמקד רק בבריאות הנפש והחוסן של חיילי הסדיר והמילואים שנפגעו במהלך מלחמת חרבות ברזל

מרכז לאומי ראשון מסוגו לבריאות הנפש וחוסן לחיילים פעילים ומילואימניקים, יוקם בנתניה בזכות הסכם היסטורי בין משרד הביטחון, ידידי צה"ל בארה"ב והאגודה לשלום החייל.

המרכז ייבנה במקום מתקן אגודה לשלום החייל הקיים 'בית פלדמן', אך לא לפני שיעבור שיפוץ והרחבה משמעותיים. כך דווח ב'ג'רוזלם פוסט'.

בהודעה שפורסמה על ידי ידידי צה"ל, "המרכז הלאומי של צה"ל לבריאות הנפש וחוסן בנתניה יהיה מתקן מוקדש לחיילים. הוא גם יארח את מרכז המחקר והפיתוח ואת מרכז ההכשרה למפקדים".

לפי פוסט בדף הפייסבוק של משרד הביטחון, המרכז יתמקד באספקת שירותי בריאות הנפש מקיפים לחיילי צה"ל, כאשר המטרה העיקרית היא לספק לחיילים כלים למניעה, אבחון וטיפול שיאפשרו להם לחזור לשירות פעיל אם וכאשר יהיה זה אפשרי - עם המטרה לאפשר לחיילים להמשיך ולחיות אורח חיים בריא לאחר השחרור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צבא הגנה לישראל 

 

מה יכלול המרכז

המרכז יספק מגוון שירותים, כולל מרכז למחקר ופיתוח, המתמקד במחקר בריאות הנפש; ומרכז ההכשרה למפקדים בחסינות ובריאות הנפש, שיספק הדרכה למפקדי צה"ל בנושאי מניעת פוסט טראומה, זיהוי וטיפול.

בנוסף, המרכז יספק סדנאות לפיקוד הבכיר, במטרה לחזק את תשתית צה"ל.

מטפלים מקצועיים יספקו שירותי בריאות הנפש למטופלים פנימיים וחיצוניים במספר דרכים, כולל פסיכותרפיה אישית, טיפול קבוצתי, טיפול ספורטיבי, שיקום פיזי והידרותרפיה, וכן מרכז הכשרה שבו יוכשרו המטפלים ויקבלו כלים לטיפול יעיל בטראומה.

הקמת המרכז הלאומי לבריאות הנפש בנתניה תאפשר טיפול הוליסטי לנפגעי טראומה ממלחמת חרבות ברזל", אמר איתמר גרף, סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון.

בזכות השקעה של 40 מיליון דולר שתרמו ידידי צה"ל בארצות הברית, המרכז החדש ינוהל על ידי תוכנית בריאות הנפש והמדעים ההתנהגותיים בצה"ל, יחד עם אגודת החייל.

המרכז הוא חלק מיוזמה גדולה יותר של ארגון ידידי צה"ל לספק פתרונות לצורך הגובר בשירותי בריאות נפשית בעולם שאחרי ה-7 באוקטובר.

"שותפות היסטורית זו מסמנת תקופה חדשה בטיפול ובתמיכה בחיילינו", אמר מארי לבוביץ, יו"ר ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, ה-FIDF. "אנו גאים לתמוך במשרד הביטחון ובאגודת החייל ביצירת מרכז מהמעלה הראשונה שיספק לחיילינו את התמיכה שהם זקוקים לה לצורך ריפוי וצמיחה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE