הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת 'טרור-גרם': החשודה העיקרית בהובלת הארגון הגזעני - תושבת קליפורניה
דאלאס ארין האמבר בת ה-34, תושבת סקרמנטו, ואדם נוסף מאיידהו מואשמים כי ניהלו והובילו קבוצה של תומכי עליונות לבנה, ועודדו את חבריה לבצע פיגועים

תובעים פדרליים בקליפורניה חשפו ביום שני כתב אישום שמאשים שני אנשים בהובלת קבוצת אונליין של תומכי עליונות לבנה, לה הייתה רשימת מטרות בכירות לחיסול ועודדה את חברי הקבוצה לבצע פשעי שנאה.

כתב אישום בן 37 עמודים שהוגש ב-5 בספטמבר בבית המשפט המחוזי הפדרלי למחוז המזרחי של קליפורניה מאשים את דאלאס ארין האמבר בת ה-34 ומתיו רוברט אליסון בן ה-37 בהובלת הקבוצה המכונה "טרורגרם" - רשת של ערוצים, צ'אטים קבוצתיים ומשתמשים באפליקציית טלגרם, המקדמת "גזענות לבנה". האידאולוגיה מתוארת במסמכי בית המשפט כ"מתמקדת באמונה שהגזע הלבן עליון", וכי נחוץ פיגוע וטרור כדי להאיץ מלחמת הגזעים שתזרז את קריסת הממשל והקמת "המדינה האתנית הלבנה".

האמבר תושבת סקרמנטו ואליסון, תושב איידהו – שניהם נעצרו ביום שישי האחרון, מואשמים ב-15 סעיפי אישום פדרליים, כולל שלושה סעיפים של הסתה לרצח פקיד פדרלי, ארבעה סעיפים של הסתה לפשעי שנאה וסעיף אחד של קנוניה לספק תמיכה חומרית לטרוריסטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דאלאס ארין האמבר, חשודה בהובלת קבוצה של גזענים לבנים

 

סגנית התובע הכללי קריסטן קלארק אמרה כי כתב האישום מראה את "הפנים הטכנולוגיות החדשות של האלימות הגזענית הלבנה".

לפי האישומים, האמבר ואליסון תפסו את ההנהגה על הקבוצה ב-2022, לאחר שאחד ממנהיגיה נעצר והואשם בעבירות טרור. כמנהיגים החדשים של מה שנקרא "הקולקטיב של טרורגרם", כתב האישום טוען כי הנאשמים הפיצו סרטונים ופרסומים בשמות "האתחול הקשה", "טרור לבן" ו"הרשימה", ודרבנו את חברי הקבוצה לבצע פיגועים נגד "אויבים גזעיים" ועל תשתיות חיוניות.

"הרשימה" מתוארת בכתב האישום כרשימת חיסול של מטרות "בעלות ערך גבוה" שכללה את שמותיהם, כתובותיהם ותמונותיהם. בין היעדים היו סנאטור אמריקאי, שופט מחוז פדרלי ותובע פדרלי לשעבר, כמו גם פקידי מדינה ומקומיים, ומנהיגי חברות פרטיות וארגונים בלתי ממשלתיים, לפי כתב האישום.

מסמכי בית המשפט טוענים כי אליסון עודד את חברי טרורגרם להרוג את אותן מטרות, אמר להם "לפעול עכשיו" ו"לעשות את חלקך". הפיגועים התמקדו באנשים שהקבוצה ראתה כ"מקדמים חברה בלתי ניתנת לתיקון" ושהרצח שלהם היה מזרז את קריסת הממשל.

בנוסף לרשימת המטרות, התובעים אמרו שאליסון והאמבר סיפקו הוראות להכנה של פצצות, ושיתפו סרטון הדרכה בן חמישה שלבים שהסביר בין היתר איך למצוא את מיקום "בניין פדרלי" שיהיה "מטרה מתאימה" ואיך להימנע מלהתפס על ידי כוחות החוק.

חוקרים פדרליים טענו שהשניים דחפו משתמשים ל"בצע את התקפות המתוכננות" ועודדו את מעקביהם ל"הנציח את עצמך בפנתיאון". לפי מסמכי האישום, חלק מחברי הקבוצה המקוונת של האמבר ואליסון הושראו בביוצע פיגועים ברחבי העולם.

השניים השתמשו לעיתים קרובות בקללות גזעיות ובשפה נוקבת אחרת בעת תיאור קורבנות התקפות.

 

 

התובעים קישרו את הקבוצה למספר תקיפות בשנים האחרונות, כולל ירי באוקטובר 2022 בבר להט"ב בסלובקיה שבו נהרגו שני אנשים ותקיפה בטורקיה שבה נדקרו חמישה אנשים מחוץ למסגד. חוקרים בארה"ב גם סיכלו תוכנית בניו ג'רזי שבה תכנן צעיר בן 18 לתקוף מתקן אנרגיה ביולי, לדברי התובעים.

השניים יצרו ושיתפו סרט תיעודי בן 24 דקות בשם "טרור לבן" שחגג 105 פיגועים של גזענות לבנה שהתרחשו בין השנים 1968 ל-2021. האמבר הייתה הקריינית של הסרט התיעודי, שהסתיים במסר ל"קדושי המחר", מבטיח להם שהמתקפות שהם יבצעו – ייזכרו ויצויינו, לפי התובעים.

בהכרזה על האישומים ביום שני, קציני משרד המשפטים טענו שאליסון והאמבר לא היו רק "מעוררי השראה" בתכנונם, אלא שאפו לעורר תקיפות ובמקרים מסוימים, ציידו פוטנציאליים לתקיפה בתוכניות פעולה ודחפו את חבריהם לבצע.

"אלה אינם רק מילים", אמר מאט אולסן, ראש מחלקת הביטחון הלאומי במשרד המשפטים ביום שני.

דובר טלגרם אמר: "קריאות לאלימות אין להן מקום בפלטפורמה של טלגרם. מנהלים הסירו מספר ערוצים שהשתמשו בווריאציות של השם 'טרורגרם' כשהם נתגלו לפני שנים. תוכן דומה נמחק בכל פעם שהוא מופיע".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE