הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרגלים סינים מוצבים בתאגידים אמריקאים גדולים כדי "לגנוב מידע רגיש"
מקור חשף כי הממשלה הקומוניסטית החילה חוק חדש המחייב כל חברה זרה עם יותר מ-300 עובדים למנות נציג סיני לדירקטוריון

סין שולחת מרגלים תאגידיים אל מיקרוסופט וחברות אמריקאיות גדולות נוספות, מה שמהווה איום עצום על הביטחון הלאומי – כך נחשף ב'דיילי מייל'.

חוק חדש שנכנס לתוקף בסין ב-1 ביולי מחייב חברות זרות במדינה עם 300 עובדים או יותר למנות 'נציג עובדים' לדירקטוריון של הסניף הממוקם בבייג'ינג.

נציג זה ככל הנראה הוא אדם שהושתל על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית כדי להיות ידידותי לממשל הסוציאליסטי, נמסר. ולא רק זה, אלא שהנציג יכול לשמש גם כ'כלי משמעת וככלי איסוף מודיעין עבור המפלגה הקומוניסטית הסינית'.

אחת החברות שעשויה להיות כפופה לחוק החדש היא מיקרוסופט, שמתהדרת בנוכחות חזקה במדינה הקומוניסטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרדי מיקרוסופט בביג'ינג (צילום: Getty Images)

 

"כשאתה בדירקטוריון, אתה חשוף לכל סוג מידע רגיש ביותר, קבלת החלטות רגישה ביותר ואתה יכול להפעיל כמות ניכרת של לחץ על האנשים שנמצאים על הקרקע בסין", אמר המקור ששוחח עם ה'דיילי מייל'.

גם אפל, וולמארט וגוגל נקשרו לעניין – אבל עד כה אף אחת מהחברות לא מסרה תגובה.

ניתן יהיה "להפעיל" את מנהלי העובדים הללו ככל שנדרש כדי להשיג את מטרותיה החשאיות של המפלגה הקומוניסטית הסינית, המשיך המקור.

התפקיד בדירקטוריון יתן לאותו לנציג, שככל הנראה מזוהה עם המפלגה הקומוניסטית הסינית, קשר ישיר עם מקבלי ההחלטות החשובים בחברה ועם אסטרטגיה קניינית.

לאחר מכן הם יכולים להפעיל לחץ כדי לקבל מידע ספציפי על עובדים כמו כתובות ומידע על בני זוג, הוסיף המקור.

"אם יום אחד הם ירצו להפעיל לחץ על מיקרוסופט או על כל אחת מהחברות הרב-לאומיות הרבות האחרות שפועלות שם, הם יודעים למי להתקשר", אמר. "מה שהם הולכים לעשות זה פשוט לגנוב את כל הנתונים, כל פיסת נתון".

חברי הדירקטוריון החדשים האלה יכולים לקחת חלק בפגישות ולדווח עליהן למפלגה הקומוניסטית הסינית או אף לכפות על כפופים לבצע פעולות לטובת המפלגה.

כמו כן, המקור ציין כי המפלגה הקומוניסטית הסינית עשויה לחטוף כישרונות בכירים ולגשת למסמכים רגישים.

"זו מעשה של התאבדות איטית לכל אחת מהחברות האלו להישאר בסין בהסדרים אלו. זו רשלנות מהדרגה הגבוהה ביותר ואפשר לטעון שזו הפרה של שיקול דעת עסקי בסיסי".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE