הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האזרח הראשון בחלל: SpaceX עשתה היסטוריה עם הטיסה המסחרית הראשונה
המיליארדר ג'ארד אייזקמן הפך הבוקר לאסטרונאוט הלא מקצועי הראשון בהיסטוריה, כאשר יצא מהספינה אל החלל הריק, מול כדור הארץ, ואמר: "מפה העולם נראה מושלם"

צוות של ארבעה אנשים על סיפון קפסולת SpaceX במשימה משותפת עם Polaris Dawn, יצאו לטיול החלל הפרטי הראשון בעולם ביום חמישי, כאשר שני אסטרונאוטים צעדו החוצה לריק החלל.

המיליארדר ג'ארד אייזקמן בן ה-41 יצא ראשון בשעה 6:52 לפנות בוקר ET (10:52 GMT) עם מהנדסת SpaceX, שרה גיליס בת ה-30, שצעדה לתורה רק מספר דקות לאחר מכן – הכל בשידור חי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כאשר המיליארדר יצא מחוץ לספינה אל החלל, כשהוא מעל אנטארקטיקה ואוסטרליה, וכדור הארץ מבריק בחצי צל שמתחתיו, המילים הראשונות שלו היו: "בבית יש לכולנו הרבה עבודה לעשות, אבל מכאן, כדור הארץ נראה בהחלט כמו עולם מושלם".

תמונות מרהיבות ששודרו בשידור חי באתר של SpaceX מראות את המיליארדר המופתע מנסה את חליפת החלל שלו ומבצע סדרת בדיקות.

 

 

המשימה כבר שברה שיאים, נסעה רחוק יותר לחלל מכל אדם מאז תוכנית אפולו של נאס"א שהסתיימה לפני יותר מ-50 שנה.

חברי הצוות היו אייזקמן, שמממן את Polaris Dawn, חברו הקרוב והטייס לשעבר בחיל האוויר האמריקאי סקוט 'קיד' פוטיטי, אנה מנון וכאמור שרה גיליס, שתיהן מהנדסות בחברת החלל הפרטית של מאסק.

אייזקמן הוא למעשה האסטרונאוט הלא מקצועי הראשון אי פעם. בן ה-41 הוא מייסד ומנכ"ל חברת עיבוד התשלומים Shift4, חברה אותה הוא הקים ממרתף הוריו בשנת 1999, כשהיה בן 16 בלבד.

בשנת 2021, הוא פנה אל אילון מאסק עם הרעיון לרכוש טיסת נוסעים שלמה מ-SpaceX, שתוכל לקחת אותו ועוד שלושה נוסעים למסלול.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE