הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאליבו: רעידת אדמה בעוצמה 4.7 הורגשה בלב לוס אנג'לס
רעש האדמה העוצמתי הורגש ברחבי לוס אנג'לס, עם דיווחים שהגיעו מסן דייגו. לפחות חמש רעידות הורגשו אחריה, כאשר החזקה שבהן הייתה 2.8

רעידת אדמה שמרכזה באזור מאליבו בעוצמה 4.7 הרעידה את לב לוס אנג'לס ואזורים רבים בדרום קליפורניה בשעת השיא של בוקר יום חמישי. כך נמסר מהמכון הגאולוגי של ארצות הברית, ה-USGS.

כאשר המוקד הוא 4 מיילים צפונית למאליבו, הרעידה בשעה 7:28 בבוקר בעומק של כשבעה מיילים דווחה במאליבו, חוף הרמוסה, לה מירדה, אנהיים, סנטה מוניקה, גבעות הוליווד וחלקים מעמק סן פרננדו. 

דיווחים התקבלו גם מסן דייגו. 

רעידות משנה רבות הורגשו לאחריה, כאשר לפחות חמש מהן בין העוצמות 1.5 ל-2.8. המכון מזהיר מפני רעידות משנה אפשריות בשעות ובימים הקרובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: USGS

 

אנשים לאורך חוף מחוז לוס אנג'לס הרגישו רעידה משמעותית. חלק מהאנשים ברדונדו ביץ' ובלונג ביץ' הרגישו רעידה למשך 10 שניות. תושב ברדונדו ביץ' סיפר כי הרגיש את הרעידה מתחילה קטנה ואז מתחזקת, אך שום דבר לא נפל מהמדפים. 

הרכבות יואטו במערכת המטרו של לוס אנג'לס כדי לבדוק נזקים, נוהל סטנדרטי לאחר רעידת אדמה.

עוצמת הרעידה הראשונה דווחה תחילה על 5.1, אך לאחר מכן הורדה ל-4.7. חלק מהתושבים הוזהרו על ידי מערכת האזהרה המוקדמת לרעידות אדמה של המדינה.

מיד לאחר הרעידה, ראש עיריית לוס אנג'לס קרן באס פרסמה בחשבון ה-X שלה שמחלקת הכבאות מבצעת סקירה להערכת נזקים. בשלב זה, לדבריה של דוברת המחלקה מרגרט סטיוארט, אין דיווחים על נזקים או נפגעים.

 

 

 

לאחרונה רעידות האדמה הורגשו יותר באזורים צפופי אוכלוסין בדרום קליפורניה. אך העובדה הזו לא עוזרת לחזות אם רעידת אדמה גדולה והרסנית צפויה להתרחש מוקדם יותר או מאוחר יותר, אמרו מומחי רעידות אדמה.

"אנחנו חווים רעידות אדמה. אף אחת מהן לא הייתה מזיקה. כולן היו קטנות", אמרה הסייסמולוגית ד"ר לוסי ג'ונס. "זהו תזכורת טובה שהשקט של העשורים האחרונים אינו התמונה לטווח הארוך שלנו".

כאשר נשאלה אם האזור חווה יותר רעידות אדמה לאחרונה, הסייסמולוגית אמרה: "כן. האם זה משמעותי מבחינה סטטיסטית - את זה קשה לומר". היא הוסיפה כי האזור חווה יותר מהממוצע רעידות בעוצמה של 4.0. הממוצע הוא כשמונה בשנה, אך דרום קליפורניה חוותה 14. השיא הקודם היה 13.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE