הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקורות: ניצב משטרת ניו יורק אדוארד קבן יתפטר היום
מפכ"ל משטרת ניו יורק, אדוארד קבאן, יתפטר שבוע לאחר שסוכנים פדרליים פשטו על ביתו של השוטר הבכיר כחלק מחקירת שחיתות הכוללת חשד לסחר בהשפעה

מפכ"ל משטרת ניו יורק, אדוארד קבאן, יתפטר שבוע לאחר שהפדרליים פשטו על ביתו של השוטר הבכיר כחלק מחקירת שחיתות הכוללת חשד לסחר בהשפעה. קבאן צפוי להגיש מכתב התפטרות ביום חמישי, שצפוי להיכנס לתוקף ביום שישי, כך אמרו מקורות.

לא היה ברור באופן מיידי מי יחליף את ראש כוח המשטרה הגדול ביותר במדינה, המפקח על יותר מ-33,500 שוטרים ו-16,000 עובדים אזרחיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קבאן יעזוב את התפקיד יותר משנה לאחר שנבחר אישית על ידי ראש העיר אריק אדמס

 

מנהיג המשטרה נתקל במהירות בקריאות להתפטרותו מצד פוליטיקאים מקומיים לאחר שסוכנים פדרליים כיוונו לביתו ולבתיהם של בכירי משטרה אחרים ועוזרים של אדמס בסדרת פשיטות ב-4 בספטמבר, כך אמרו מקורות אכיפת החוק בעבר. לא ברור בדיוק מה חיפשו הסוכנים הפדרליים, אך מקורות אמרו שהחקירה מתמקדת בשחיתות נרחבת וסחר בהשפעה. קבאן, שהמכשירים האלקטרוניים שלו נתפסו בפשיטה, לא הואשם או נחשד בעבירה כלשהי.

שמועות על עזיבתו הקרובה של קבאן, אם בהתפטרות או בפיטורים, הגיעו לשיא בימים שלאחר שהפדרליים יצאו מביתו במחוז רוקלנד. אך ראש העיר הכחיש את שמועות ההתפטרות עוד ביום שלישי, אם כי בעיקר על ידי הכחשה שהיה לחץ מעיריית ניו יורק להדחתו של קבאן.

קבאן מונה לתפקיד הבכיר ביולי 2023 לאחר ששירת כסגן מפכ"ל הראשון של משטרת ניו יורק מאז 2022. הוא החל את הקריירה שלו כשוטר ב-1991, בסיורים ברחובות הדרום ברונקס. קבאן עשה היסטוריה כמפכ"ל המשטרה ההיספני הראשון של העיר, אך לרוב נמנע מאור הזרקורים במהלך כהונתו לטובת מתן במה לכפופים לו כמו ראש הסיור ג'ון צ'ל, שמשכו תשומת לב ונראה כי הם מכוונים את המחלקה.

מקורות משטרתיים אמרו כי אחיו התאום של קבאן, ג'יימס קבאן, נמצא תחת עינם של הפדרליים בגלל עבודתו לכאורה כ"פותר בעיות" עבור מסעדות ומועדוני לילה יוקרתיים במנהטן כחלק מעבודת ה"ייעוץ" שלו. ג'יימס קבאן, שוטר לשעבר שגם הוא לא הואשם בעבירה כלשהי, עזב את משטרת ניו יורק בינואר 2001 בעקבות שורה של תלונות והאשמות, כך מראים רישומים מקוונים.

ראש המטה של משטרת ניו יורק, ראול פינטוס, ושני מפקדי תחנות במנהטן ובקווינס התבקשו גם הם למסור את הטלפונים שלהם בחקירה שמקורות אומרים כי מגיעה עד לשוטרים בדרגים הנמוכים ביותר. בין אלה שנלכדו ברשת הפדרלית היו גם יועץ אדמס טימותי פירסון, סגן ראש העיר לביטחון הציבור פיל בנקס, קנצלר בתי הספר דייויד בנקס ואחיהם טרנס בנקס וסגנית ראש העיר הראשונה שינה רייט, כך אמרו מקורות. הפשיטות והחקירות זעזעו את בכירי המשטרה, שהחלו להיפגש במגרשי חניה הרחק מעיניהם ואוזניהם המשוערות של הפדרליים, על פי המקורות.

המפכ"ל עצמו נסוג עוד יותר מעין הציבור לאחר שהפדרליים תפסו את מכשיריו האלקטרוניים, ואף בחר שלא להופיע בטקס הזיכרון השנתי ל-11 בספטמבר השבוע - מהלך חסר תקדים עבור השוטר הבכיר ביותר בעיר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE