הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קליפורניה אישר: עונשים פלילים כבדים בהרבה לפושעי 'שבור וגנוב'
חודשיים לפני הבחירות והדמוקרטים בקליפורניה שמים פלסטר על תופעת הגניבות שמטרידה את המדינה כולה, כאשר קבוצה של עבריינים פושטת על חנות ולוקחת מכל הבא ליד

מושל קליפורניה, גווין ניוסום, חתם ביום חמישי על חוק שמחזיר עונשים פליליים כבדים עבור אלו שמבצעים גניבות בקנה מידה גדול ואירועי שוד מסוג 'שבור וגנוב' שממשיכים להכעיס את הבוחרים ברחבי המדינה.

תחת החוק החדש, נדרשים התובעים להתחיל להטיל עונשים קשים יותר על אלו שפוגעים או משחיתים רכוש בשווי של יותר מ-50,000 דולר בעת ביצוע פלילים.

"לקליפורניה כבר יש חלק מחוקי הפשע נגד רכוש וקמעונאות מהמחמירים ביותר באומה, והפכנו אותם לחזקים עוד יותר עם החקיקה האחרונה שלנו", אמר ניוסום בהצהרה. "אנחנו יכולים להיות קשוחים על פשע תוך כדי שאנחנו גם חכמים על פשע. אין צורך לחזור למדיניות שבורה של המאה הקודמת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

החלטתו של ניוסום להחזיר עונשים קשים מגיעה בזמן שחברי הקונגרס הדמוקרטים מנסים לשכנע את הבוחרים שהם קשוחים נגד פשע. במקביל, אותם חברי קונגרס עובדים לשכנע את הבוחרים לדחות הצעת חוק שתביא לעונשים עוד יותר קשים עבור עבריינים חוזרים על גניבות חנויות ועבירות סמים.

בקליפורניה, גניבת חנויות היא בעיה גוברת, אך גניבות 'שבור וגנוב' בקנה מידה גדול הפכו למשבר, לא רק במדינה הזהב, אלא בכל רחבי המדינה.

גניבות 'שבור וגנוב' בדרך כלל נעשות על ידי קבוצות שנכנסות בפתאומיות לחנויות וחוטפות סחורה שנמצאת במראה עין. הפשעים לעיתים קרובות נתפסים במצלמות האבטחה ומועלים לרשתות החברתיות, מה שמביא לתשומת לב לבעיית הגניבות בקמעונאות במדינה.

החוק החדש של ניוסום הוא חלק מחבילת חקיקה דו-מפלגתית של כעשרה חוקים שנועדו להילחם בגניבות. החוקים גם מקלים על התובעים לנקוט פעולה נגד גנבי חנויות וגנבי רכב חוזרים תוך הגברת העונשים עבור אלו שמנהלים את המכירות של המוצרים הגנובים.

 

 

"פשעי 'פטיש אלים' ותקיפות פתאומיות על ידי כנופיות מאורגנות חייבות להיפסק עכשיו", אמר רוברט ריבס, יושב ראש האספה שחוקק את החוק, בהצהרה לסוכנות הידיעות AP. "בעלי העסקים והעובדים שלנו לא צריכים לחיות בפחד שהפשעים האלה יגיעו לסף דלתם".

אגודת הקמעונאים של קליפורניה גם תומכת במידה ואמרה שהעונשים החדשים ישמשו כ"הרתעה נגד 'שבור וגנוב' ופשע קמעונאי".

יריבי החוק, שביניהם סניגורי ציבור ופעילי משפט פלילי, טוענים כי החקיקה החדשה תביא לכך שיותר אנשים ייכנסו לכלא על פשעים שאינם גניבות קמעונאיות.

תחת החוק, כך אמרו היריבים, זמן המאסר יגדל עבור מגוון רחב של עבירות פליליות. לדוגמה, אדם שגורם לנזק לרכבים בעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלול לקבל עונש חמור יותר תחת החוק החדש.

יריבים טענו גם כי החוק החדש הגיעה לאחר יוזמת בחירות אחרת שמקשיחה את הענישה על פשעים, אותה ניוסום וחברי הפרלמנט הדמוקרטים ביקרו במשך חודשים, ובסופו של דבר הפסידו במאמצים למנוע את העלאת ההצעה להצבעה.

"אם אנחנו מתנגדים לכך שזה יהיה קבוע, מדוע אנחנו לא מתנגדים לכך שזה יהיה זמני?", אמרה טיינה ורגס, מנכ"לית Initiate Justice Action, לשירות הידיעות על החוק החדש. "זה מבהיר שישנם אנשים מסוימים בפרלמנט והמושל שפשוט רוצים להעניק את הרושם של לעשות משהו".

ממשל ניוסום הוציא 267 מיליון דולר כדי לעזור לעשרות סוכנויות אכיפת חוק מקומיות להגביר סיורים, לקנות ציוד מעקב ולהעמיד לדין יותר פושעים.

אכיפת החוק ברחבי המדינה עצרה 6,900 אנשים על פשעי גניבה קמעונאית בשישה החודשים הראשונים של המבצע, אמר משרדו של ניוסום ביום חמישי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE