הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האפיפיור לאמריקאים: בבחירות הצביעו ל"רע במיעוטו"
כאשר נשאל על הבחירות לנשיאות ארה"ב, אמר האפיפיור כי אי-קבלת מהגרים היא חטא "חמור", והשווה ביצוע הפלה ל"התנקשות". הוא אמר שקתולים אמריקאים יצטרכו "לבחור ברע במיעוטו" כאשר יצביעו בנובמבר

האפיפיור פרנציסקוס מתח ביקורת ביום שישי הן על נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בנוגע לתוכניתו לגרש מיליוני מהגרים והן על סגנית הנשיא קמלה האריס בנוגע לעמדתה התומכת בזכויות הפלה.

כאשר נשאל על הבחירות לנשיאות ארה"ב בטיסתו חזרה לרומא מסינגפור, אמר האפיפיור כי אי-קבלת מהגרים היא חטא "חמור", והשווה ביצוע הפלה ל"התנקשות". הוא אמר שקתולים אמריקאים יצטרכו "לבחור ברע במיעוטו" כאשר יצביעו בנובמבר, מבלי לפרט.

פרנציסקוס דיבר במסיבת עיתונאים עם עיתונאים לאחר סיור תובעני בן 12 ימים בדרום-מזרח אסיה ואוקיאניה. למרות שהאפיפיור לא השתמש בשמותיהם של טראמפ והאריס, הוא התייחס ספציפית למדיניות שלהם ולמגדר שלהם. למרות שמתח ביקורת על שני המועמדים, הוא אמר שקתולים צריכים להצביע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביום שישי, אמר פרנציסקוס ששתי המדיניות של המועמדים הן "נגד החיים". "בין אם זה מי שמגרש מהגרים, או מי שהורג ילדים," אמר האפיפיור. "שניהם נגד החיים" 

 

"לא להצביע זה מכוער," אמר האפיפיור בן ה-87. "זה לא טוב. אתם חייבים להצביע." "אבל אתם חייבים לבחור ברע במיעוטו," הוא אמר. "מי הוא הרע במיעוטו? הגברת הזאת, או האדון הזה? אני לא יודע. כל אחד, במצפונו, (צריך) לחשוב ולעשות את זה."

קתולים אמריקאים, המונים כ-52 מיליון ברחבי המדינה, נתפסים לעתים קרובות כמצביעי נדנדה קריטיים. בכמה מדינות מתנדנדות, כולל פנסילבניה וויסקונסין, יותר מ-20% מהמבוגרים הם קתולים.

פרנציסקוס, מנהיגם של כ-1.4 מיליארד קתולים ברחבי העולם, בדרך כלל נזהר מלהתערב בבחירות לאומיות. אבל הוא מבקר לעתים קרובות הפלות, האסורות על פי התורה הקתולית, במונחים חדים. הוא גם ביקר בעבר את הרטוריקה האנטי-מהגרים של טראמפ. במהלך הבחירות ב-2016, הוא אמר שטראמפ "אינו נוצרי" בהשקפותיו.

ביום שישי, אמר פרנציסקוס ששתי המדיניות של המועמדים הן "נגד החיים". "בין אם זה מי שמגרש מהגרים, או מי שהורג ילדים," אמר האפיפיור. "שניהם נגד החיים". 

טראמפ הבטיח לפעול נגד הגירה בלתי חוקית ולגרש מיליוני מהגרים שכבר נמצאים בארה"ב אם ייבחר לכהונה שנייה כנשיא. הוא גם סירב לשלול הקמת מחנות מעצר למהגרים ללא מסמכים. האריס הבטיחה לחתום על כל חקיקה שתעבור בקונגרס כדי לשחזר הגנות לאומיות לגישה להפלה, שבוטלו על ידי בית המשפט העליון בהחלטת דובס ב-2022.

שני המועמדים התעמתו על שתי הסוגיות ביום רביעי בדיון הראשון שלהם יחד. רוב הסקרים מראים מרוץ צמוד, כאשר האריס מובילה מעט. 

האפיפיור כינה הגירה "זכות", תוך ציטוט פסוקים מהתנ"ך הקוראים ליתומים, אלמנות וזרים שלושה סוגים של אנשים שהחברה חייבת לדאוג להם. "לא לקבל מהגרים זה חטא," אמר האפיפיור. "זה חמור."

פרנציסקוס אמר שהפלה "היא הריגת בן אדם." הוא אמר שלא יכולים להיות תירוצים להפלה. "זו התנקשות," הוא אמר. "על דברים אלה עלינו לדבר בבהירות. ללא 'אבל' או 'אולם'."

איזון בין עדיפויות פוליטיות הפך לנושא לדיון בין הבישופים האמריקאים, שהוציאו הנחיות בחירות דומות בכל מחזור נשיאותי מאז 2007-08, עם כמה עדכונים.

הגרסה האחרונה שלהם, שפורסמה עם מבוא חדש בנובמבר 2023, קובעת כי "האיום של הפלה" הוא "עדיפות בולטת" עבור קתולים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE