הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מאיים לחסום מימון פדרלי למאבק בשריפות בקליפורניה בגלל ויכוח ישן עם ניוסום
כאשר נאמרו הערותיו של טראמפ, אלפי לוחמי אש היו פזורים ברחבי קליפורניה, נלחמים בכמעט 20 שריפות. קליפורניה סבלה השנה מ-6,111 שריפות יער ששרפו כמעט מיליון דונם

בעודו מבקר את המושל גווין ניוסום, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ איים למנוע סיוע פדרלי לשריפות יער מקליפורניה אם יזכה בבחירתו מחדש בנובמבר הקרוב. טראמפ מסר הערות אלה במהלך מסיבת עיתונאים במגרש הגולף שלו בראנצ'ו פאלוס ורדס בעוד שלוש שריפות המשיכו לשרוף יותר מ-100,000 דונם בדרום קליפורניה.

"אם הוא לא יחתום על הניירות האלה, לא ניתן לו כסף לכבות את כל השריפות שלו," אמר טראמפ. "ואם לא ניתן לו את הכסף לכבות את השריפות שלו. יש לו בעיות. הוא מושל גרוע".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"טראמפ הודה זה עתה שהוא יחסום כספי חירום לאסונות כדי ליישב חשבונות פוליטיים". ניוסום

 

הנשיא לשעבר התייחס למושל שוב ושוב כ"ניוסקאם" וקרא לו לספק יותר מים לחקלאים בעמק המרכזי, כנראה בהתייחסות למחלוקת ישנה בין השניים. 

ניוסום הגיב ב-X זמן קצר לאחר ההערות עם קטע הקול של טראמפ ואזהרה למצביעים. "[טראמפ] הודה זה עתה שהוא יחסום כספי חירום לאסונות כדי ליישב חשבונות פוליטיים," הוא כתב. "היום אלה שריפות היער של קליפורניה. מחר זה יכול להיות מימון הוריקן לצפון קרוליינה או סיוע בהצפות בפנסילבניה."

בשנת 2019, ממשל טראמפ הוציא סדרה של כללים שישלחו יותר מים לחקלאי קליפורניה, שלוש שנים לאחר שהמדינה יצאה מאחת התקופות היבשות ביותר שלה. כמה חודשים לאחר מכן, פקידי המדינה הגישו תביעה נגד הבית הלבן, בטענה שהכללים החדשים ידחפו דגים בסכנת הכחדה, כמו הסמלט הדלתא, להכחדה.

"החקלאים בצפון יוכלו להשתמש ב-100% מהאדמה, לא ב-1% מהאדמה שלהם," אמר טראמפ. "המים יגיעו עד ללוס אנג'לס, ויהיה לכם יותר מים ממה שראיתם אי פעם. הסמלט ממילא לא מצליח."

בעודה סובלת מעונת שריפות הרסנית, קליפורניה ראתה 6,111 שריפות יער ששרפו כמעט מיליון דונם, כמעט פי ארבעה ממספר הדונמים שנשרפו בשריפות ב-2023. כאשר נאמרו הערותיו של טראמפ, אלפי לוחמי אש היו פזורים ברחבי קליפורניה, נלחמים בכמעט 20 שריפות, לפי אתר האירועים הפעילים של Cal Fire.

"למרות זאת, הנשיא לשעבר טראמפ הביע שהוא ישחק בחייהם ובבתיהם אם הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה," אמר בריאן ק. רייס, נשיא לוחמי האש המקצועיים של קליפורניה, בהצהרה. "זה מזעזע שיש לנו מועמד לנשיאות שמאיים על הבטיחות הציבורית שלנו ואפילו לא אכפת לו מה ההשלכות ללוחמי האש ולציבור."

לאחר מסיבת העיתונאים, טראמפ טס צפונה לאירוע גיוס כספים באזור המפרץ.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE